Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema,

mam takie zjawisko.

Od jakiegoś czasu, gdy chcę spryskać przednią szybę, niemal co drugi raz, a czasem co każdy, spryskiwane są przednie lampy.

Denerwuje mnie to, bo zużywa to hektolitry płynu do spryskiwaczy i nie wnosi nic.

Dodatkowo z tym zjawiskiem spryskiwana szyba od razu jest przecierana wycieraczkami.


Kiedyś miałem tak (na pewno), że szyba przecierana była na żądanie - mogłem wypryskać na nią cały płyn, a wycieraczki nie machnęły ani razu do czasu ruszenia manetką. (w dół 1x w górę tryby)

Do tego lampy spryskane były co 3-5 spryskanie szyby i to tylko jak na szybę włączyłem pompkę na dłużej (~ >2s). Szybkie dotknięcie się nie liczyło.


Nie wiem dlaczego mi się to zmieniło.

Podejrzewam, że przez zmianę kluczyka (wziąłem drugi, żeby podładować aku indukcyjnie, bo mam niewymienne baterie). Ponoć kluczyk pamięta część indywidualnych ustawień.

OK mogę sprawdzić i wrócić do drugiego kluczyka, ale skoro jest to ustawienie, to jak i gdzie się to ustawia?

Nie widzę takiej opcji (nie mam iDrive).

Da się to przeprogramować w NCS?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możesz to zrobić NCSem. Przez NCSdummy będzie Ci łatwo w frm wyszukać kluczyk i przepisać to do innego.


Aczkolwiek to, że mogłeś wywalić cały płyn a wycieraczki się nie uruchamiały to ciekawe.

spacer.png

Opublikowano

OK, a podpowiesz który kod za to odpowiada?


Na pewno było tak, że spryskanie szyby na 100% nie uruchamiało wycieraczek i można było zrobić z ręki jeden przejazd przez szybę zamiast trzech - bardzo mi to pasowało.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wrzuć swoje kodowanie z frm, będzie łatwiej.

spacer.png

Opublikowano

Właśnie wracam do tematu, może uda mi się dziś pogrzebać w aucie.


Generalniepogoda powoduje, że płyn schodzi jak oszalały a teraz dodatkowo wylewa się na lapmy co nie jest mi potrzebne.

Znalazłem w opisach fukcję zakodowania wyposażenia spryskiwaczy w JBE:

SCHEINWERFERREININUNG - ale opcja jest aktiv / nicht_aktiv wg dokumentów....

Dodatkowo znalazłem opis, że spryskiwacze powinny zadziałać co 5 spryskanie szyby przedniej - na pewno tak nie jest.


Co do kluczyka, to wziałem drugi i niestety bez poprawy - wydawało mi się, że to było z tym związane, ale nie.

Więc to nie kwestia klucza, a więc czego?


ps.

tak zastanawiam się, czy w logikę spryskiwania nie wchodzi temperatura powietrza i czujnik zmierzchu?


ps2.

znalazłem takie rozszerzone wyjaśnienie dot programowania spryskiwaczy:


Headlight cleaning blocking time The blocking time between headlight cleaning activations.

Values:

3 minutes

10 minutes

Requirements:

“Junction Box Passenger” JBBFE or “Junction Box Passenger” JBBFE3R or “Junction Box Passenger” JBBFEII control unit


Headlight cleaning pause between injection pulses The pause between the injection pulses of the headlight cleaning system.

Values:

1000 ms

1200 ms

1500 ms

Requirements:

“Junction Box Passenger” JBBFE or “Junction Box Passenger” JBBFE3R or “Junction Box Passenger” JBBFEII control unit


Headlight washers Activate/deactivate the headlight washers.

Values:

Active

Not active

Requirements:

“Junction Box Passenger” JBBFE or “Junction Box Passenger” JBBFE3R or “Junction Box Passenger” JBBFEII control unit


Number of washing operations for headlight cleaning The number of washing operations at which the headlight cleaning is turned on.

Values:

1 operation

5 operations

10 operations

Requirements:

“Junction Box Passenger” JBBFE or “Junction Box Passenger” JBBFE3R or “Junction Box Passenger” JBBFEII control unit


Number of water injection pulses during headlight cleaning The number of water injection pulses during headlight cleaning.

Values:

2 times

3 times

Requirements:

“Junction Box Passenger” JBBFE or “Junction Box Passenger” JBBFE3R or “Junction Box Passenger” JBBFEII control unit


Water injection duration for headlight cleaning The duration of the water injection pulses of the headlight cleaning system.

Values:

500 ms

700 ms

1000 ms

Requirements:

“Junction Box Passenger” JBBFE or “Junction Box Passenger” JBBFE3R or “Junction Box Passenger” JBBFEII control unit

Opublikowano

ps.

pomogło.

Jest opcja przeprogramowania czasu impulsu od manetki na tyle krótkiego, że nie wyzwoli ani wycieraczek ani nie odlicza pryśnięć do spryskania.

Ustwić na najwyższą wartość i spokój. O wiele lepiej dla zużycia płynu i o wiele lepiej dla czystości szyby przedniej.

Opublikowano

Może troszkę poza tematem, ale związane z konsumpcją płynu.


Czy bezpiecznik od pompki reflektorów(F43) jest w skrzynce z komputerem silnika, czy w schowku?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W preLCI za pompkę odpowaida F43.

W LCI za pompkę odpowiada F48.


LCI

1-Vn-Ymd6s-PX.png

spacer.png

Opublikowano

Czyli w polifcie już wyłączenie spryskiwania lamp jest trudniejsze, bo F48 jest do obydwu spryskiwaczy.


W przedlifcie niby wygląda to tak, że F43 jest do samych reflektorów.


Nie pozostaje nic innego jak sprawdzić.


NlU47LO.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W LCI jest taka sama zasada.

2.png

1.png

spacer.png

Opublikowano
Może tylko w rozpisce ich poniosło z tym bezpiecznikiem F48 że za wszystkie spryskiwacze odpowiada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.