Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Część!


Zabrałem się za usunięcie odmy, zaślepiłem otwór w kolektorze, spływie do bagnetu oraz poprowadziłem rurkę z pokrywy zawór do puszki filtra, starałem się zachować kąt, żeby był spływ, a rurka jest średnicy takiej jak oryginalna rurka od odmy. Na początku auto odżyło i były same plusy, dziś czyli po miesiącu zauważyłem takie coś w wspływie rurki, dodatkowo, jak dmuchałem w jeden koniec to wypłynęło tego jeszce wiecej,

Byłem światom, że coś takiego będzie się wydomywać i ze trzeba będzie czesciej wymieniać filtr, ale aż tyle tego w tak krótkim czasie wydaje mi się ze cos jest nie tak. czy moze powinniem w innym miejscu zamontować spływ lub powinna być większa średnica rurki niż fabryczna ? Chyba ze tak juz ma być?


  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Między pokrywą zaworów a filtrem załóż sobie oct (oil catch tank), od zbiornika oct do puszki filtra wystarczy fi15
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zależy jaki oct kupisz. Ja mam z fi15 i jest ok. Raz na 2 miesiące spuszczam wodę.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Masełko to wynik krótkich dystansów.


W mojej ocenie OCT niewiele wniesie, chyba lepiej wyjąć obudowę filtra powietrza i ją oczyścić, niż robić przewężenie na spływie odmy. Inna kwestia gdybyś chciał podpiąć się do układu dolotowego i wykorzystać podciśnienie, to wtedy OCT jest wskazany.

Zachowanie spadku przewodu od pokrywy głowicy jest kluczowe. Osobiście rozcinam i zdejmuję plastikową rurkę na króćcu, który montujesz na pokrywie głowicy, wtedy możesz zastosować grubszy przewód odmy. Trzeba minimalizować progi w przewodzie odmy, zwłaszcza gdy użytkujesz auto na krótkich odcinkach w okresie zimowym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masełko to wynik krótkich dystansów.


W mojej ocenie OCT niewiele wniesie, chyba lepiej wyjąć obudowę filtra powietrza i ją oczyścić, niż robić przewężenie na spływie odmy. Inna kwestia gdybyś chciał podpiąć się do układu dolotowego i wykorzystać podciśnienie, to wtedy OCT jest wskazany.

Zachowanie spadku przewodu od pokrywy głowicy jest kluczowe. Osobiście rozcinam i zdejmuję plastikową rurkę na króćcu, który montujesz na pokrywie głowicy, wtedy możesz zastosować grubszy przewód odmy. Trzeba minimalizować progi w przewodzie odmy, zwłaszcza gdy użytkujesz auto na krótkich odcinkach w okresie zimowym.

 

Kolego rozbierz odmę zobacz jakie są przewężenia, podepnij tą średnicę bezpośrednio pod kolektor i zobaczysz jak pięknie silnik zaczyna grać. To nie jest silnik turbodoładowany żeby po wyrzuceniu odmy stosować takie średnice. Oct daje właśnie to że masło zbiera się w zbiorniku a nie w puszce filtra.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Kolego rozbierz odmę zobacz jakie są przewężenia, podepnij tą średnicę bezpośrednio pod kolektor i zobaczysz jak pięknie silnik zaczyna grać. To nie jest silnik turbodoładowany żeby po wyrzuceniu odmy stosować takie średnice. Oct daje właśnie to że masło zbiera się w zbiorniku a nie w puszce filtra.

Dwie różne sytuacje, gdy masz odmę z podciśnieniem z kolektora ssącego, a gdy działa grawitacyjnie, bo nie oszukujmy się, na dole puszki filtra powietrza podciśnienia praktycznie nie ma.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgadzam się że praktycznie nie ma i w takim układzie działa to bardzo dobrze. Po podłączenie bezpośrednio w kolektor powoduje że w silniku wszystko co może zaczyna klepać, jakby bez oleju chodził.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Wole nie ryzykować z mniejszą średnicą. Dałem większy wąż i wpuściłem do miejsca gdzie zasysa powietrze przed filtr ale w ten element co wychodzi z błotnika. Dziękuje za pomoc
  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Kolego @Spiderjo, pokażesz zdjęcie gdzie dokładnie wpuściłeś to do filtra? I czy widzisz jakąś różnicę po tym jak dałeś grubszy przekrój?

Przymierzam się do takiej modyfikacji i gromadzę informacje jak to najlepiej wykonać.

Z góry dzięki za odpowiedź!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Trzeba ściągnąć kolektor i zaspawać plastikiem otwór na odme, ja dodatkowo dałem trochę sylikonu tak na zaś żeby mieć pewność ze będzie szczelne.

Rurka co wchodzi do bagnetu, nałożyłem nypel 3/4, i zaślepkę na niego żeby też zaślepić

A odpowietrzenie pokrywy poprowadziłem do puszki filtra powietrza wężem 25mm, nie typowo do puszki a do tej rurki co ciągnie powietrze, opary olejowe wracają do silnika, a szlam i wilgoć spływa w dół wlotu powietrza, dzięki takiemu zabiegowi, puszka nie jest w szlamie

 

08mKzDm.jpg

 

9Ya5Dwv.jpeg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.