Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Szukam nowego samochodu dla siebie. Aktualnie jeżdżę Civiciem VIII, ale coraz częściej robię dłuższe trasy i potrzebuje czegoś wygodniejszego. Wiem, że pod względem kosztów utrzymania nie znajdę drugiego takiego, ale coś za coś, szukam czegoś najbliżej. Spodobało mi się E60, polift, czy sedan czy kombi, bez znaczenia. Jednak nie mam pojęcia w jaki silnik iść, a im więcej czytam tym gorzej. Na początku myślałam nad 530i, ale podobno koszty utrzymania (sam rozrząd na start) są - kiepskie. Aktualnie przeglądam oferty 525i, czy jest to sensowny wybór? Mniejszych nie biorę pod uwagę, bo wydaje mi się, że będzie mulić. Zależy mi w szczególności na automatycznej skrzyni biegów. Nie interesuje mnie gazowanie. Czy koszty utrzymania BMW są faktycznie aż tak spore jak to niektórzy piszą? Ile REALNIE musiałabym mieć na zakup zadbanego egzemplarza?
Opublikowano
Nie jest to sensowny wybór. W E60 polift nie ma żadnej dobrej benzyny. Z benzyn w E60 tylko m54 czyli przedlift, a jak ma być polift to diesel - 525d lub 530d. Jeśli jesteś przyzwyczajona do kosztów utrzymania civica to koszty utrzymania BMW mogą okazać się bardzo przykre. Na start to trudno powiedzieć ale na zadbanego polifta z 40k by się przydało. To też zależy od ilości opcji wyposażenia, przebiegu, wielu czynników. Kosztów eksploatacji dokładnie też nikt nie wyliczy ale wydanie 10k rocznie na E60 nie będzie niczym nienormalnym, o ile oczywiście coś grubego się nie zepsuje. Wtedy poleci dużo więcej.
Opublikowano

Kolejny szuka dziury w całym...

Polift M57 530d(M57N2)(nie żadne 525d, 535d), jakbym ja chciał żeby mi się E60 podobało(bardziej gabaryt niż stylistyka), polift E60 530d jescze z M57N2 to chyba szczytowe osiągnięcie w cywilnych BMW, warte każdych pieniędzy - no chyba że planujesz wjazdy w eko strefy...


Poważnie mówiąc, M57N2 można jeździć w nieskończoność, albo wymienić za grosze, skrzynia z joystickiem wygląda nowocześnie, CIC daje radę(ew wrzucić android), lampy są spoko, doposażyć można już prawie we wszystko, w sedanie znajdzie się ze zwykłym układem kierowniczym i zawieszeniem.


Wiadomo że już trudno kupić i ceny wysokie, ale warte każdej złotówki, i warto inwestować bo go nie zje.


Jedyne co jest słabe to kierownica, no to się nie udało, pewnie można się przyzwyczaić.


Ps: Nawet w najbardziej optymistycznej wersji, zapomnij o kosztach zbliżonych do hondy.

Opublikowano
Kolejny szuka dziury w całym...

W sensie?

 

Polift M57 530d(M57N2)(nie żadne 525d

525d m57n2 różni się raptem brakiem klapek i skrzynią, złym wyborem też nie będzie

 

CIC daje radę

Nie każdy polift ma CIC-a, tylko roczniki 2009-2010

 

Nawet w najbardziej optymistycznej wersji, zapomnij o kosztach zbliżonych do hondy.

To prawda, dlatego dość alergicznie reaguję jak ktoś zaczyna temat od kosztów bo nijak będą się miały do civica.

Opublikowano

Doradziłem ze swojego doświadczenia, więc ocena jest subiektywna.


Uważam że używane 530d polift to najbardziej udane BMW, w zasięgu finansowym szarego człowieka.


Może 525d polift tez jest dobre - nie wiem, 525d prelift ma duży niedostatek mocy, zresztą z kontekstu wyczytałem że autorowi chodzi o polift.

Opublikowano
Czyli tak jak myślałam, E60 do opuszczenia. A może jakieś E90 w tych rocznikach? Około 2008-2010? Czy będzie taka sama sytuacja i trzeba szukać gdzie indziej? Jako alternatywę patrzę również IS250, ale to jak z BMW - szukanie czegoś zadbanego to jest niekończąca się historia ;)
Opublikowano

Są sensowne silniki benzynowe N54 N55, ale to już sprawa loteryjna.


Kupowanie auta za max 40k z silnikiem za min 20k, co pije 2x tyle co diesel, to już męska zabawa, na pierwsze BMW raczej nie polecam.


Pewnie ktoś powie żeby dołożyć i popatrzeć już za 530e, też się da.

Opublikowano
Są sensowne silniki benzynowe N54 N55, ale to już sprawa loteryjna.


Kupowanie auta za max 40k z silnikiem za min 20k, co pije 2x tyle co diesel, to już męska zabawa, na pierwsze BMW raczej nie polecam.


Pewnie ktoś powie żeby dołożyć i popatrzeć już za 530e, też się da.

Kolego proszę Cię, dla Pani koszty utrzymania m57 już są duże, a ty proponujesz jej n54/n55 :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.