Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zakładam wątek bo przeszukałem i nie znalazłem na forum.

Chciałbym poznać jakie wersję wyposażenia były g20/g21 z pierwszych okresow produkcji.


Np. Jakie rodzaje ledów byĺy, jakie byky rodzaje zegarów (chyba trzy były), jakie rodzaje ekranów/systemu multimedialnego....itd


Rozważam zakup egzemplarza VIN WBA6L51000FH84335 i nie wiem tak podstawowych rzeczy czy g20 miało różne wielkości ekranów i jaki jest zastosowany w tym egzemplarzu.

Opublikowano

https://www.mdecoder.com/decode/wba6l51000fh84335


Modell Advantage

S420 Sun Protection Glazing

S428 Warning Triangle And First Aid Kit

S430 Interior/Outside Mirror With Auto Dip

S431 Interior Mirror With Automatic-Dip

S481 Sports Seat

S488 Lumbar Support, Driver And Passenger

S493 Storage Compartment Package

S494 Seat Heating Driver/Passenger

S4AT Interior Trim Finishers Black High-Gloss

S4UR Ambient Interior Light

S654 DAB Tuner

S676 HiFi Speaker System

S6AE Teleservices

S6AF Statutory Emergency Call

S6AK Connected Drive Services

S6C2 Connected Package Plus

S6U2 BMW Live Operating Area Plus

S534 Automatic Air Conditioning

S544 Cruise Control With Brake Function

S548 Kilometre Speedo

S5A1 LED Fog Lights

S5AQ Active Guard Plus

S5DA Passenger Airbag Deactivation

S5DC Rear-Seat Headrests, Folding

S5DM Parking Assistance System

S205 Automatic Transmission

S230 Extra Package, EU-Speciifc

S255 Sports Leather Steering Wheel

S258 Tyres With Runflat Properties

S2PA Locking Wheel Bolt

S2VB Tyre Pressure Display

S320 Deleted, Model Lettering

S3AA Roof Railing Black

S3KA Acoustic Comfort Glazing

S801 National Version Germany

S851 Language Version German

S879 On-Board Literature, German

S8KB Oil Service Interval 24 Mths / 25,000 Km

S8R9 Refrigerant R1234yf

S8TF Active Pedestrian Protection


S1AG Larger Fuel Tank

S1CB CO2 Equipment

S1S6 18" Light-Al.wheel V-Spoke 780 Emerg.op.

S9AA Outer Skin Protection

S9BD Business Package

SA090 90 Ah AGM Battery


W mojej ocenie ma podstawowe światła i podstawowe zegary, bez nawigacji, mniejszy wyświetlacz centralny, bez ACP/AA. Nie ma też kamery cofania i asystentów parkowania.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

bimmer.work i zakładka images.

Masz jak auto wygladalo gdy wyjezdzalo z salonu

Opublikowano (edytowane)
Według VIN nie ma kamery.

Nie prościej żebyś podjechał i obejrzał auto?

 

Ponieważ auto 800km ode mnie ale to ju nie problem - auto się sprzedało :(. Na zdjęciu i w opisie widoczna była kamera.


Wątek założyłem aby dowiedzieć się czy są takie wersję wyposażenia w g20 których warto unikać: np jakies reflektory led słabee, oprogramowanie ktore nie obsluguje android auto itp...


Chciałbym uniknąć negatywnego zaskoczenia po kupnie.


Na pewno (minimum) chce g21 - 318d lub 320d, automat, sportowe siedzenia z kolyską. To jest moje minimum. Zastanawiam się czy na coś jeszcze muszę zwrócić uwagę


Luk_byd - dzięki:)

Edytowane przez rallyfun
Opublikowano

W 2021 roku (nie wiem od kiedy) warunkiem posiadania AA/ACP był system nawigacyjny professional. Na to musisz zwrócić uwagę. W starszych modelach tego ograniczenia nie było.

Co do świateł, to zwykłe ledy wyglądają zwyczajnie brzydko moim zdaniem. Nie świecą źle, ale adaptacyjne nie dość, że wizualnie wyglądają nieporównywalnie, to jeszcze doświetlają zakręty.

Opublikowano
W 2021 roku (nie wiem od kiedy) warunkiem posiadania AA/ACP był system nawigacyjny professional. Na to musisz zwrócić uwagę. W starszych modelach tego ograniczenia nie było.

Co do świateł, to zwykłe ledy wyglądają zwyczajnie brzydko moim zdaniem. Nie świecą źle, ale adaptacyjne nie dość, że wizualnie wyglądają nieporównywalnie, to jeszcze doświetlają zakręty.

 

Dzięki. Szukam z początku produkcji ze względu na.... cenę. Teraz mam f30 z xenonami adaptacyjnymi i to jest mega. G21 z adaptacyjnymi to już sobie liczą... Wydawało mi się że są jedne ledy które tak samo świecą dobrze tyle że jedne są adaptacyjne a drugie nie..

Opublikowano
W 2021 roku (nie wiem od kiedy) warunkiem posiadania AA/ACP był system nawigacyjny professional. Na to musisz zwrócić uwagę. W starszych modelach tego ograniczenia nie było.

Co do świateł, to zwykłe ledy wyglądają zwyczajnie brzydko moim zdaniem. Nie świecą źle, ale adaptacyjne nie dość, że wizualnie wyglądają nieporównywalnie, to jeszcze doświetlają zakręty.

 

Dzięki. Szukam z początku produkcji ze względu na.... cenę. Teraz mam f30 z xenonami adaptacyjnymi i to jest mega. G21 z adaptacyjnymi to już sobie liczą... Wydawało mi się że są jedne ledy które tak samo świecą dobrze tyle że jedne są adaptacyjne a drugie nie..

 

Tutaj masz porównanie świateł basic i laserów.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=372310&start=45

https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1569980


Ogólnie jest:

basic - wygląda bardzo nieciekawie,

adaptacyjne LED - fajnie i doświetla zakręty. niestety wewnętrzne soczewki to atrapa

Laser - super niebieskie paski laserów, oprócz doświetlania ma jeszcze wycinanie pojazdów, wszystkie soczewki świecą. na minus to są drogie :twisted:

Opublikowano

Ogólnie jest:

basic - wygląda bardzo nieciekawie,

adaptacyjne LED - fajnie i doświetla zakręty. niestety wewnętrzne soczewki to atrapa

Laser - super niebieskie paski laserów, oprócz doświetlania ma jeszcze wycinanie pojazdów, wszystkie soczewki świecą. na minus to są drogie :twisted:

 

Dlaczego nazywacie to adaptacyjnymi LED...? Adaptacyjne to raczej matrixy, które wycinają poszczególne obszary. Tutaj tego nie ma.

A te w konfiguratorze nazywały się 'rozszerzone LED'. Owszem, są skrętne, ale nic poza tym. I gdzieś czytałem, że mają nieco większy zasięg niż 'basic'. I tak, wewnętrzne soczewki to atrapy.

Opublikowano

Dziękuje Wam za info


Ze względu na cenę jestem przed wyborem:

-g21 z fotelami sportowymi ale bieda wersja i światła basic a,

-octavią IV z led matrix. Skodą jeździłem wiem jak to świeci (bardzo fajnie). Mało pali, skrzynia chodzi całkiem ok...Autko fajne ale trójka BMW daje więcej radości z jazdy.


Zastanawiam się czy basic od BMW poza tym, że nie są adaptacyjne to mogą świecić gorzej niż matrixy od skody (czyt. VW)? Czy nie będzie tak, że kupię podstawową wersję g21 i będę żałował w stosunku do relatywnie dobrze wyposażonej skody....

Dodatkowo mam na oku kilka g21 z grudnia 2019 i sprzedający piszą, ze nie obsługuje android auto :(



Ps. Takie wodotryski jak wyświetlacze zamiast zegarów mnie nie jarają ale: silnik, skrzynia, światła, funkcjonalność, obsługa android auto - to dla mnie istotne

Opublikowano

Ogólnie jest:

basic - wygląda bardzo nieciekawie,

adaptacyjne LED - fajnie i doświetla zakręty. niestety wewnętrzne soczewki to atrapa

Laser - super niebieskie paski laserów, oprócz doświetlania ma jeszcze wycinanie pojazdów, wszystkie soczewki świecą. na minus to są drogie :twisted:

 

Dlaczego nazywacie to adaptacyjnymi LED...? Adaptacyjne to raczej matrixy, które wycinają poszczególne obszary. Tutaj tego nie ma.

A te w konfiguratorze nazywały się 'rozszerzone LED'. Owszem, są skrętne, ale nic poza tym. I gdzieś czytałem, że mają nieco większy zasięg niż 'basic'. I tak, wewnętrzne soczewki to atrapy.

 

Tak było wcześniej, tzn. był laser, który wycinał i jako druga opcja adaptacyjny led posiadający asystenta świateł drogowych, który je przełączał. Teraz nie ma laserów w g20 ale jest oferowany adaptacyjny LED, który wycina poszczególne pola. Tylko nie myśl, że teraz te adaptacyjne działają identycznie jak wcześniejszy laser.

Opublikowano
Dziękuje Wam za info


Ze względu na cenę jestem przed wyborem:

-g21 z fotelami sportowymi ale bieda wersja i światła basic a,

-octavią IV z led matrix. Skodą jeździłem wiem jak to świeci (bardzo fajnie). Mało pali, skrzynia chodzi całkiem ok...Autko fajne ale trójka BMW daje więcej radości z jazdy.


Zastanawiam się czy basic od BMW poza tym, że nie są adaptacyjne to mogą świecić gorzej niż matrixy od skody (czyt. VW)? Czy nie będzie tak, że kupię podstawową wersję g21 i będę żałował w stosunku do relatywnie dobrze wyposażonej skody....

Dodatkowo mam na oku kilka g21 z grudnia 2019 i sprzedający piszą, ze nie obsługuje android auto :(



Ps. Takie wodotryski jak wyświetlacze zamiast zegarów mnie nie jarają ale: silnik, skrzynia, światła, funkcjonalność, obsługa android auto - to dla mnie istotne

 

Wiele osób na forum przesiadło się właśnie ze skody do bmw. Choć Skoda to całkiem porządny samochód to jednak nie kojarzę, by ktoś żałował przesiadki do bmw :)


Sam musisz sobie odpowiedzieć na czym Ci bardziej zależy, moim zdaniem:

- fotele w skodzie i wielu innych Markach nie mają startu do foteli bmw zwłaszcza tych z szerokim zakresem regulacji jak chociażby sporty w g20. Regulacja wzdłużna siedziska oraz tzw. Kołyska to dla mnie gamechanger.

- prowadzenie, trudno o samochod w klasie, który prowadziłby się jak bmw, Skoda jeździ poprawnie ale o emocjach i radości z jazdy możesz zapomnieć

- wyciszenie wnętrza, tutaj bmw jest praktycznie nie do pobicia, z szybami akustycznymi jest na prawdę cicho, chyba w żadnej skodzie nie będzie równie przyjemnie pod względem komfortu akustycznego.

- przestrzeń w kabinie i bagażowa - tutaj chyba żadne bmw nie ma startu do skody, przestrzeń na nogi dla pasażerów z tyłu czy pojemność bagażnika w skodzie deklasuje bmw 3. Pytanie czy to jest dla Ciebie kluczowe i jak często jeździsz w komplecie pasażerów. Jakby nie patrzeć 3er z tyłu jest ciasna. Ja zazwyczaj jeżdżę sam, na weekend bez problemu pakuje się do sedana więc dla mnie 3er że swoją ograniczona przestrzenią jest w sam raz.

- niezawodność, tutaj chyba zarówno octavia IV jak i bmw nie jest liderem w województwie klasie. Słyszałem że O4 ma mnóstwo irytujących usterek zwłaszcza z infotainmentem. Bmw od czasu do czasu też lubi splatać figla a to nie zamykacie się lusterka, albo szybko zużywające się hamulce.

- światła - nie wiem jak świecą matrixy w skodzie ale nawet basicowe Led'y w bmw g20 świecą bardzo dobrze, szeroki i jednolity strumień świetlny o dość dużym zasięgu. Osobiście mam matrycowe kędy bmw i uważam, że bez tego wycinania w nocy można żyć. Na autostradzie większość sektorów doświetlających jest i tak wygaszona, na krajówce przy małym ruchu jedzie się praktycznie cały czas na długich. Nie wiem jak często jeździsz po zmroku. W mojej ocenie genialne były lasery bmw w lci już niedostępne, miały więcej sektorów wycinających niż obecnie oferowane matrycowe Ledy, do tego były skrętne. Sam laser natomiast odpalał się bardzo rzadko bo tylko na w pełni zaciemnionej drodze gdzie z na orzeciwka i przed nami nie było żadnych samochodów.


Tyle moich spostrzeżeń, dodam jeszcze, że jesteś na forum bmw i pytasz co lepsze Skoda czy bmw, więc nie spodziewaj się zbyt obiektywnych odpowiedzi :D to tak jakbyś na forum skody zapytał co lepsze... #mmmm skodunia :wink:

Opublikowano

W ubiegłym roku przesiadłem się z Octavii 3 kombi (2018, po lifcie) do G21 (preLCI). Pierwszą zrobiłem w 4 lata 80kkm, G21 20kkm, więc mam już jakieś porównanie.

Generalnie podpisuję się pod tym, co napisał kolega i do Skody już bym już raczej nie wrócił.

- brakuje trochę miejsca w bagażniku, zwłaszcza że tam i tu mam go przedzielony na pół (pies)

- moje nastolatki kwękały trochę na miejsce z tyłu, ale już się przyzwyczaiły (dostały za to 2xUSB-C z tyłu i własną strefę klimy)

- na dłuższe wyjazdy i tak jeździmy z boksem na dachu, więc dajemy radę

- Android Auto - miałem i mam, tego by mi na pewno brakowało

- rozszerzone ledy w BMW są dużo lepsze niż ledy w Skodzie (ale w III nie było matrixów)

- co ciekawe, 320i pali mi tylko odrobinę więcej niż Octavia 1.4 150KM


Jakbyś miał jakieś pytania, daj znać. Ale powiem Ci, że w Twoim przypadku miałbym jednak zgryz...

Opublikowano

Od ponad dwóch lat jeżdżę Octavią 4 RS 2.0TSI DSG 245KM, liftback. Obecnie w zamówieniu G20 M340i i odliczam dni nie tylko do wymarzonego auta, ale też żeby "pozbyć" się Skody.


Na plus dla Skody O4 napewno desing (który już w zasadzie się mocno opatrzył), stosunek cena/wyposażenie i praktyczność. W ilości miejsca napewno nie ma konkurencji, ale na tym w zasadzie pozytywy się kończą.


Prowadzenie - dramatyczna podsterowność i brak trakcji. Na suchym asfalcie jeszcze jest akceptowalnie, ale przy mokrej nawierzchni RS-a spod świateł czy w ciaśniejszych zakrętach może objechać pierwsze lepsze auto. Hamulce - dwa-trzy mocniejsze hamowania i jest guma. Jeżeli szukasz sportowych wrażeń i radości z jazdy to napewno nie ten kierunek.


Matrixy LED - może świecą i fajnie, ale wycinanie nie działa. Bardzo często kierowcy z naprzeciwka mrugają długimi żeby przełączyć. Mam zero zaufania i za każdym razem muszę sam manualnie sterować. Zgłoszone na gwarancji do ASO - odpowiedź: nie ma usterki, ten typ tak ma.


Jakość - napewno nie jest to klasa premium, materiały raczej słabe, wszystko trzeszczy łącznie z luźną pokrywą bagażnika robioną dwa razy na gwarancji (wymiana odbojników)


Usterki - dramat. System Infotainment w O4 to jeden wielki niewypał. Nie wspomniając, że jest strasznie wolny to przez pierwszy rok moje auto było 6 albo 7 razy w ASO na reklamacji. Patrafiło się zawiesić wszystko co możliwe, obecnie po wielu poprawkach oprogramowania jest OK, ale błędy dalej lubią od czasu do czasu wyskoczyć.


Także jak widać mój wybór był prosty i jestem obecnie na tym forum :D

Opublikowano

Dziękuje serdecznie Panowie

Nie tylko auta BMW są najlepsze ale forum też :)


Mam wstępnie zarezerwowane obecnie w ASO Niemcy jeden egzemplarz: WBA6L51080FJ23357. Samochód miał 3 właścicieli (2x ASO i raz osoba prywatna) - dziwne. Pani z ASO nie wie dlaczego wcześniej dwa razy było pod własnością ASO). Przekazała, że samochód w stanie idealnym, bezkolizyjny.


Drugie auto też w ASO Niemcy ale negocjuje cenę: WBA6L51060FJ13796

Jest też kilka ładnych egzemplarzy ale 318d


Co myślicie o tym? Co mi polecacie? Szukam auta do max 28 tys EUR. W Polsce za tą cenę nie kupię nic ze sportowymi fotelami.

Opublikowano

Jedna mam pytanko.


Część dealerów z Niemiec pisze do niektórych oferowanych G21 z 2019 roku że nie ma Android Auto. Przeszukałem nasze forum i z rozmów wywnioskowałem że ostatecznie każde g21 z początku produkcji dostało aktualizacje umożliwiającą odpalenie Android Auto



Jak to jest więc ostatecznie? Dealerzy są w błędzie i nie wiedzą co sprzedają?

Opublikowano
Jedna mam pytanko.


Część dealerów z Niemiec pisze do niektórych oferowanych G21 z 2019 roku że nie ma Android Auto. Przeszukałem nasze forum i z rozmów wywnioskowałem że ostatecznie każde g21 z początku produkcji dostało aktualizacje umożliwiającą odpalenie Android Auto



Jak to jest więc ostatecznie? Dealerzy są w błędzie i nie wiedzą co sprzedają?

 

A czy nie było przypadkiem tak, że AA jest tylko jeśli masz live cockpit professional? W moim przypadku auto rzeczywiście wyprodukowało się bez AA (marzec 2022) i potem była aktualizacja. Ale ja mam proffesional

Opublikowano

Do AA/ACP w preLCI musi być minimum:

6U2 - BMW Live Cockpit Plus z systemem nawigacyjnym (tzw. mała navi)

6C3 - pakiet Connected Professional


Pakiet 6U3 (BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym - tzw. duża navi) to też gwarancja AA/ACP.


W pewnym momencie zabrakło tych małych navi przy pandemii i robili upgrade za darmo do dużej navi. 6U2 się różni tym, że centralne zegary są "tradycyjne" i ekran navi jest mniejszy. 6U3 to większy ekran navi i cyfrowe zegary :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.