Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,


Po długiej lekturze forum postanowiłem założyć konto i opisać mój przypadek, ponieważ nie mogę znaleźć sposobu na pozbycie się przyczyny następującego błędu:

40A4 - Regulator układu powrotnego spalin, długookresowe znoszenie.


Jedynym objawem występowania błędu jest zawyżone wskazanie przepływomierza na jałowych obrotach. Błąd można usunąc i co ciekawe pojawia się dopiero po zgaszeniu silnika. Po wystąpieniu błędu egr przestaje działać, tzn jest w stanie zawsze zamkniętym. Domyślam się ze sytuacja jest dobra dla silnika, ale może mieć wpływ np na filtr DPF.

Z rzeczy które zrobiłem:

-wymiana zaworu EGR na nowy Pierburg

-wymiana przetwornika ciśnienia sterującego EGR-em

-wymiana przewodów podciśnienia na nowe silikonowe

-czyszczenie kolektora dolotowego i wszystkich rur dolotowych


Podciśnienie w układzie jest stabilne, około 800mbar, co wydaje się ok wartością sądząc po szukaniu w internecie i specyfikacji egr ktory wymaga ok. 600mbar do działania.

Kolejnym tropem jest napięcie na wtyczce do przetwornika ciśnienia. Między stykami jest tam 8,6V, a dokumenty na stronie Pierburga mówią o zakresie napięcia pracy przetwornika 10-16V. Wygląda mi to na przebicie do masy, ponieważ między 1 stykiem (ujemnym) a masą jest napięcie 3,5V, a między 2 stykiem a masą - 12,1V. Czy w ramach naprawy można zamienić źródlo masy we wtyczce na te z innego przewodu lub podłączyć przewód do masy, czy należałoby pociągnąć nowy przewód? W takim przypadku prosiłbym o pomoc w znalezieniu schematów lub instrukcji postępowania.


Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

40A4



Informacje o błędzie


Opis kodu usterki

W fazie adaptacji zaworu recyrkulacji spalin obliczane są odchyłki położenia pomiędzy aktualnym pomiarem a pomiarem wykonanym nowym siłownikiem przy otwartym i zamkniętym zaworze recyrkulacji spalin.

Długotrwała usterka dryftu zaworu recyrkulacji spalin jest wykrywana, jeśli bezwzględna różnica między nowo zapamiętaną wartością adaptacji a wartością adaptacji zapamiętaną w pierwszym cyklu przekracza granicę 10 %.

Warunki kodów usterek


Ogólne warunki

Kontrola odbywa się, gdy aktywna jest funkcja adaptacji zaworu recyrkulacji spalin.

Stan terminala

Warunki jazdy

Warunek czasowy błędu

- (DDRC_DurDeb.EGRVlvLgTDrftDebDef_C)


Plan serwisowy

W przypadku elektrycznego zaworu EGR:

Wymienić zawór EGR.

W przypadku pneumatycznego zaworu EGR:

Sprawdzić układ podciśnienia między następującymi elementami iw razie potrzeby naprawić:

- Zbiornik podciśnienia.

- Odkurz zbiornik paliwa.

- Przetwornik ciśnienia klapy obejściowej chłodnicy EGR.

- Jednostka podciśnieniowa klapy obejściowej chłodnicy EGR (membrana może być pęknięta).

- Przetwornik ciśnienia do zaworu EGR.

- Jednostka podciśnieniowa zaworu EGR (membrana może być pęknięta).


Uważaj na porowate/pęknięte węże!

Jeśli układ próżniowy jest w porządku:

Wymienić zawór EGR.

Opublikowano
Dziękuję za odpowiedź. Dotarłem już do tego kodu ale nie wiem co oznacza funkcja adaptacji zaworu regulacji spalin. W polu adaptacji mam ustawioną wartość 0,0 mg/stk. Jest to wartość domyślna, czyli wydaje mi się ze jest OK.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

WpIl8fN


1. Czujnik położenia, zawór EGR

2. Złącze wtykowe dla czujnika położenia

3. Przyłącze próżniowe

4. Jednostka próżniowa

5. Kołnierz montażowy

6. Głowica zaworu


Jednostka podciśnieniowa jest podłączona do źródła podciśnienia za pośrednictwem przetwornika ciśnienia. Przetwornik ciśnienia dostarcza zmienne podciśnienie do jednostki podciśnieniowej zgodnie z aktywacją przez jednostkę sterującą DDE. Jednostka sterująca DDE aktywuje przetwornik ciśnienia za pomocą sygnału prostokątnego o współczynniku wypełnienia (= zmienna szerokość impulsu) między 50% a 75%.


Maksymalny skok zaworu recyrkulacji spalin (EGR) wynosi 8 ± 0,5 mm.


DDE wykorzystuje czujnik położenia EGR do pomiaru skoku regulacyjnego zaworu EGR. Droga regulacji zaworu recyrkulacji spalin (EGR) jest wykorzystywana jako dodatkowa zmienna wejściowa do sterowania EGR.


Czujnik położenia jest potencjometrem liniowym i jest zasilany napięciem ............ 5V ............ Sygnał napięciowy czujnika położenia jest przetwarzany w DDE i wyprowadzany jako wartość procentowa.





CU1Ok81u

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano

Odnośnie skoku egr to jest nowy i ruszał się bez przeszkód.

Ręczne ustalenie wysterowania EGR za pomocą aplikacji bimmertool działa, zawór także działa poprawnie jeśli skasuje się błąd na zapłonie, odpali i pojeździ. Błąd pojawia się dopiero po zgaszeniu auta i przy kolejnych uruchomieniach następuje "zablokowanie" wartości wysterowania w czasie jazdy na 5%, tj pozycja zamknięta.

Napięcia na czujniku położenia oczywiscie sprawdzone. 5V stałe, masa i sygnał zmieniający się zależnie od położenia egr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Czyli zaworek pracuje prawidłowo.


Czytając opis błędu należało by jeszcze sprawdzić resztę elementów.

Jak włączasz zapłon uruchamiasz test, poproś kogoś i zobacz czy gruszka od klapy obejściowej pracuje ?


WsjMPGi


1. Zawór EGR z czujnikiem położenia

2. Dźwignia klapy obejścia w chłodnicy EGR

3. chłodnica EGR

4. Kołnierz na głowicy cylindrów, strona świeżego powietrza

5. Przyłącze chłodziwa

6. Przyłącze chłodziwa

7. Jednostka podciśnieniowa klapy obejściowej w chłodnicy EGR

8. Kołnierz na kolektorze wydechowym



WkJm610


1. Przepływ spalin

2. chłodnica EGR

3. Klapa obejściowa otwarta, spaliny przepływają przez kanał obejściowy

4. Kanał obejściowy w chłodnicy EGR

5. Klapa obejściowa zamknięta, spaliny przepływają przez chłodnicę EGR

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano
Dokładnie. Zastanawiają mnie przyczyny tego błędu. Strzelałbym w te napięcie na przetworniku, prawdopodobnie gdzieś jest przebicie na przewodzie masowym, jednak będzie ono bardzo trudne do namierzenia i szukam jakichś podpowiedzi gdzie go szukać. Nie wiem czy po prostu można podłączyć się do masy dowolnego innego czujnika czy różnią się one między sobą.
Opublikowano
Przejrzałem jeszcze raz te schematy i u mnie jest chyba starsza wersja chłodnicy egr, bez bypassa. Po prostu nie mam tej gruszki ani przyłącza, jedynie chłodniczkę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.