Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
10 godzin temu, Użytkownik525xd napisał(a):

Mam dwa lata jest git, sprawdzałem ostatnio skok rozruchowy przy +3 w garażu i nie spadł poniżej 8V. F11 bestia prądożerna 

Ponizej 8V to juz by byl nic niewarty ( jak na dwa lata to by bylo dziwne gdyby mial takie spadki )

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten aku to EFB. 

Najlepiej jest kupić AGM. Takie akumulatory fajnie i szybko przyjmują duże prądy co powoduje, że jeżdżąc na krótkich odcinkach tak szybko go nie rozładujemy.

Najważniejsze jest to aby dowiedzieć się jaką datę ma aku bo czas i brak ładowania leżącego akumulatora wpływa destruktywnie na jego żywotność. 

Użytkownik525xd.....

Napięcie 11,68V jest zbyt małe

Przy rozruchu 8,77V to również trochę  za mało.  9,5V przy rozruchu , to już elektromechanik kręci nosem. Większość modułów pracuje w przedziale 9 - 16V. Mogą pojawiać ci się błędy. Idealne warunki + sprawny akumulator w czasie rozruchu nie powinien klękać poniżej 10,5V.

BMW wbrew pozorom jest tzw. autem elektrycznym.  Należy doładowywać akumulator min. dwa razy w roku . Jeśli masz duży deficyt elektryczny  auta to ładowanie aku powinno odbywać się jeszcze częściej.  Ja nie jeżdżę dużo,  auto garażuje i baterię ładuję średnio  co 2 - 3 miesiące.  Aku mam od nowości tego auta czyli połowa 2013 roku..

Aby aku nie starzało się zbyt szybko to należy utrzymywać jego napiecie powyżej 12,5V.

  • Lubię to 1
Opublikowano

No ja w sumie w większości robię krótkie dystanse to co postawić na Varte ? Ostatni też jestem w dużej części czasu w delegacji auto stoi po 2 tygodnie w garażu więc na co lepiej postawić przy zakupie?

Opublikowano
1 godzinę temu, Burza1234 napisał(a):

Ten aku to EFB. 

Najlepiej jest kupić AGM. Takie akumulatory fajnie i szybko przyjmują duże prądy co powoduje, że jeżdżąc na krótkich odcinkach tak szybko go nie rozładujemy.

Najważniejsze jest to aby dowiedzieć się jaką datę ma aku bo czas i brak ładowania leżącego akumulatora wpływa destruktywnie na jego żywotność. 

Użytkownik525xd.....

Napięcie 11,68V jest zbyt małe

Przy rozruchu 8,77V to również trochę  za mało.  9,5V przy rozruchu , to już elektromechanik kręci nosem. Większość modułów pracuje w przedziale 9 - 16V. Mogą pojawiać ci się błędy. Idealne warunki + sprawny akumulator w czasie rozruchu nie powinien klękać poniżej 10,5V.

BMW wbrew pozorom jest tzw. autem elektrycznym.  Należy doładowywać akumulator min. dwa razy w roku . Jeśli masz duży deficyt elektryczny  auta to ładowanie aku powinno odbywać się jeszcze częściej.  Ja nie jeżdżę dużo,  auto garażuje i baterię ładuję średnio  co 2 - 3 miesiące.  Aku mam od nowości tego auta czyli połowa 2013 roku..

Aby aku nie starzało się zbyt szybko to należy utrzymywać jego napiecie 

Ou dzięki za info. Czasem mi wyskakuje błąd magistrali can może ma to coś z tym wspólnego 🤔 Ale to jak to robisz? Wyciągasz aku z bagaznika? Czy mieszkasz w domu ? Bo mam tylko miejsce w garażu podziemnym albo ew nocka w domu rodzinnym 

Opublikowano (edytowane)

Ja tez doladowuje co 2/3 MC aku jak mniej jedze po trasach. Mierze napiecie i jak spada ponizej 12,5 staram sie ladowac, ale moj akumulator jest z 2014r ( fabryczny bmw AGM) 

Laduje z biegunow pod maska. Z tego co wiem, lepiej nie odpinac akumulatora.

Niby pisza, ze spadki ponizej 9v przy odpalaniu niesa mile widzane 🙂

 

Edytowane przez Lendio
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

BMW z efficient dynamics nie utrzyma pojemności akumulatora na poziomie 100% bo 20% pojemności musi być wolna dla odzysku energii z hamowania, tak że Ty doładowujesz aku ładowarką a zaraz po uruchomieniu silnika inteligentne zarządzanie energią go obniża do ok. 80%. Film poniżej ładnie to przedstawia.

 

Edytowane przez guzior2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

copretii.....

Ja osobiście brał bym aku AGM, czy to Bosch, Varta, EXIDE czy Baner każdy z tych będzie dobry. Najważniejsze abyś kupił aku jak najmłodsze i podczas pomiaru w sklepie nie miało napięcia niższego niż 12,5V. Jeśli  będzie niższe a data produkcji to np. grudzień 2022 to przed zakupem poproś sprzedawcę aby dobrą ( DOBRĄ.....!!! ) ładowarką podładował baterię.  Ja osobiście nie brał bym starszego akumulatora ni jeden rok .

 

Użytkownik525xd.....

Ja doładowuje aku podłączając prostownik pod maską silnika. Robię pewien manewr ,który niestety wymaga kontroli. W pierwszej fazie ładuje baterię dużym 30A prostownikiem tranformatorowym. Dodatkowo mam podłączony miernik napięcia.  Gdy napięcie wzrośnie do 15,0V przełączam ten sam prostownik na prąd ładowania 10A. Automatycznie napięcie spada do ok. 14,0V. Ładuje aż napięcie na klemach wzrośnie do 15.0V. 

Jakie różnice zauważyłem po ładowaniu wyżej wymienionym prostownikiem transformatorowym 30A a zwykłym LIDLOWYM prostownikiem mikroprocesorowym 5A..... napięcie po ładowaniu,  w czasie jazdy autem spada do 13,0V i utrzymuje się tydzień, dwa . Mały prostownik , po jego ładowaniu,  auto w czasie jazdy utrzymywało napięcie 13,0V dwa trzy dni. Oczywiście te odczyty były robione w ciepłe dni bo jak wiadomo niska temperatura wpływa na wielkość napięcia. Idealne warunki dla baterię to 25°C. Wszystko powyżej czy poniżej działa negatywnie na baterię. 

Jeśli masz aplikację BTool,  to ustaw sobie parametr PRĄD ALTERNATORA i PRĄD AKUMULATORA. Zobaczysz wtedy jakie prądy płyną w twoim aucie gdy masz słabą baterię.  Nie mam zdjęcia ale raz w czasie zimy gdy bateria była słaba,  po włączeniu ogrzewania itp rzeczy prąd alternatora wyniósł ok. 120A a prąd akumulatora ( prąd jakim był ładowany akumulator z alternatora ) ok. 35A. Tak duże prądy + wilgoć bardzo szybko przyspiesza powstawanie korozji elektrycznej a temperatura , która powstaje w alternatorze czy w przewodach elektrycznych przyspiesza ich starzenie się.... !!!! Suma sumarum, po kilku latach takiego traktowania auta, doprowadza do powstawania częstych awarii oraz zwiększa koszta utrzymania auta. A najgorsza jest w tym nagła awaria auta w czasie wyjazdu , daleko od domu.....

Screenshot_20231210_091608_Gallery.jpg

 

Screenshot_20231210_091931_Gallery.jpg

Screenshot_20231210_092426_Gallery.jpg

Screenshot_20231210_093318_Gallery.jpg

 

 

Screenshot_20231210_093517_Gallery.jpg

 

 

 

guzior2........

 

masz rację,  ale raz na jakiś czas , wedlug insrukcji NEWTIS,  uklad zarządzający energią w aucie pozwala doładować akumulator w czasie jazdy do 100% w celu naprawy/odmlodzenia akumulatora.  W innych momentach aku jest doladowywane do pojemnosci od 75% do 85%.

Edytowane przez Burza1234
  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odniosłem się do Lendio który doładowuje aku co 2/3 miesiące.

Opublikowano (edytowane)

@Burza1234 dziękuję Ci bardzo za Twoją wiedze i chęć podzielenia sie nią.  

Ogarnąłem rundke po obwodnicy zeby porównać wyniki. Grzane stołki i kierka włączona dopiero po uruchomieniu silnika (nigdy nie włączam tego na samym zapłonie) 

Tak czy tak chyba należało by podładować aku. Szczerze mówiąc sądziłem że ten samochód potrafi sobie sam dobrze doładować aku. 

Screenshot_20231210_121954_Gallery.jpg

Screenshot_20231210_122101_Gallery.jpg

 

 

Screenshot_20231210_103522_bimmer-tool.jpg

Screenshot_20231210_124352_Gallery.jpg

Screenshot_20231210_124425_Gallery.jpg

Edytowane przez Użytkownik525xd
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Moim zdaniem , patrząc na twoje parametry akumulator masz w jak najlepszym porządku. 

Jaki masz akumulator ( AGM czy EFB ) i ile ma lat? Jak masz zakodowany akumulator? Patrząc po odczytach jest to 105Ah AGM...?

Edytowane przez Burza1234
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Exide AGM 105ah, kolega tu na forum mi polecił. kupiłem go dokładnie 24.06.2022, zakładał gość z miernikiem w sklepie, a adaptacja na 105ah. 

Czy wystarczy takim z bosha prostownikiem 4A go zostawić na noc? Chodzi mi o podniesienie tego skoku rozruchowego żeby nie spadał jednak poniżej 9V. 

https://allegro.pl/oferta/prostownik-akumulatorowy-ladowarka-bosch-c3-6v-12v-8990305634

Edytowane przez Użytkownik525xd
Zmiana linka z aukcja
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Czy przez noc naładuje akumulator? Nie wiadomo. Zrób pomiary...

Sprawdź napięcie na klemach akumukatora oraz pod maską gdy auto się uśpi.

Sprawdź miernikiem elektrycznym jakość masy pomiędzy nadwoziem a silnikiem.  Do tego będziesz potrzebował drugiej osoby , która odpali ci auto w czasie pomiaru. Jak zrobić pomiary? Bierzesz miernik elektroniczny , jedna sonda dotyka bloku silnika,  druga odsłoniętej śruby nadwozia.  Miernik ustawiasz na 20V  stałego napięcia.  W czasie uruchamiania auta na mierniku pojawi się na chwilkę jakaś  wartość,  nie może przekraczać 0,5V. Jeśli będzie większa to jest problem z masą. 

 

Sprawdź swoim urządzeniem napięcie w czasie rozruchu ale z powyłączanymi odbiornikami ( ogrzewanie , radio itp.) Zastanawiam się czy ten miernik elektroniczny działa poprawnie?

Edytowane przez Burza1234
  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Spadek napięcia  po wejściu do auta na pewno będzie.  U mnie bez włączonych odbiorników pokazuje 12,2V . Przy rozruchu nie napiszę Ci ponieważ nie mam takiego miernika. 

Napięcie na aku po uśpieniu auta wynosi u mnie 12,6V

 

Na tą chwilę mógłbyś jeszcze tym miernikiem sprawdzić napiecie po uspieniu auta. Oczywiście warto by było abyś dodatkowo sprawdził to na samym aku jak i pod maską. 

Ps. 

Edytuj swoje posty bo temat będzie miał zaraz naście stron.

Pomiary powinieneś robić po uwczesmym doładowaniu akumulatora prostownikiem. 

Prostownik BOSCH jest ok. Tylko czy wystarczy noc do tego aby prostownik zakończył proces ładowania,  nie wiadomo? Podłącz to zobaszysz.

Edytowane przez Burza1234
  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 9.12.2023 o 23:00, guzior2 napisał(a):

BMW z efficient dynamics nie utrzyma pojemności akumulatora na poziomie 100% bo 20% pojemności musi być wolna dla odzysku energii z hamowania, tak że Ty doładowujesz aku ładowarką a zaraz po uruchomieniu silnika inteligentne zarządzanie energią go obniża do ok. 80%. Film poniżej ładnie to przedstawia.

 

Dzieki za filimik- teraz wszystko jasne. Obserwujac stopien naladowania bimerem mialem takie odczucia, ze cos doslownie wysysa z akumulatora prad do ok 80% bardzo szybko po pelnym naladowaniu . Wychodzi na to, ze warto kilka razy w roku naladowac konkretnie akumulator, zeby unikac zasiarczenia, ale nieda sie potem utrzymac ksiazkowego napiecia bo system odzyskiwania na to nie pozwoli. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.