Skocz do zawartości

X5 LCI 2023


DanielKZ

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 15.07.2023 o 12:14, Szary83 napisał(a):

Na trasie krakow- livorno (ponad 1300km) średnia 10.3 że średnia 104.7 km/h. Było tloczno, wiec bez wariactw. 4 osoby na pokladzie, bagażnik full ciężkich rzeczy (jedzenie/lodówkę mamy swoje) I bagażnik rowerowy na haku.

Wynik oceniam jako bardzo dobry.

Wg mnie przy 30d a 40i to się nie ma co zastanawiać (i brać benzyne).

Ja dlugo myślałem czy 40d czy 40i I sumie dalej jestem 50/50. Tyle samo plusów co minusów. 

 

Przed liftem to porownanie 30d vs 40i miało jakis sens a 40d miało przewagę i dynamiki i zasięgu. Teraz miedzy 30d a 40i ( 286KM vs 381KM) jest prawie 100KM roznicy wiec trudno zestawic te silniki pod wzgledem osiągów. Będąc zwolennikiem diesla do cieżkich suvow chyba wybrałbym na dziś poliftowe 40i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.07.2023 o 07:29, _holek napisał(a):

Muszę przyznać, że tabletoza na żywo nie wyglada tak strasznie. Czekam jeszcze na nowe wnętrze porsche (ma być jutro do oglądania) ale raczej wjedzie X5.

zgadzam się, na żywo wygląda to znacznie lepiej niż na zdjęciach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj odebrałem swojego (40i LCI). Z ciekawostek nie wiadomo czemu ale auto podczas odbioru cały czas zmieniało język na niemiecki (wydaje się, że problem ustał ale gdyby nie to pewnie będą musieli na nowy wgrywać soft). Druga ciekawostka jest taka, że dokupienie gwarancji na 4 i 5 rok wychodzi taniej niż w konfiguratorze (różnica w cenie pomiędzy dopłata do 3 lat a dopłatą do 5 lat wychodzi w konfigu równe 20k a mi powiedzieli, że jak chce, to mam dopłacić 17,5k. Z problemów nie mogę aktywować esim (nie wiem czy ktoś może miał już podobny problem - w ogóle w aplikacji nie mam takiej opcji, pomimo, że jest to w standardowym wyposażeniu). Auto póki co czeka w garażu przez tydzień i idzie na oklejenie folią, więc wiele więcej nie jestem w stanie napisać. Jak chodzi o pierwsze wrażenia, to myślałem, że na pneumatyce i 20' będzie bardziej komfortowo a szału nie ma (ale to po przejechaniu 5 km więc pewnie się czepiam). Na plus wrażenia H&K - myślałem, że będzie gorzej a jest znośnie. No i gdyby ktoś się zastanawiał nad kolorem to brooklyn grey w mojej opinii wygląda naprawdę dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.07.2023 o 14:30, evol napisał(a):

Jak chodzi o pierwsze wrażenia, to myślałem, że na pneumatyce i 20' będzie bardziej komfortowo a szału nie ma (ale to po przejechaniu 5 km więc pewnie się czepiam).

Opony run-flat ? Pewnie to przyczyna i być może zbyt wysokie ciśnienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak opony run-flat a ciśnienie takie jak zalecane. Po prostu wcześniej miałem Arteona z adaptacyjnym zawieszeniem i nastawiałem się na ogromny przeskok a tu okazuje się, że różnica jest póki co minimalna ale dam znać za 3 tygodnie jak już w końcu będę miał okazję dłużej potestować.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy ktoś może z doświadczenia odpowiedzieć na takie pytania:

1. Adaptacyjny tempomat jest częścią pakietu Systemy asystujące kierowcy Professional, natomiast radar jest montowany w każdym samochodzie, nawet bez tego pakietu.

2. Ogrzewana kierownica jest częścią pakietu Komfort i nie da się jej wziąć osobno

Czy orientujecie się, czy oba powyższe, można dokupić w BMW Connected Store już po zakupie samochodu, bez potrzeby dobierania całych pakietów przy zamówieniu ? Ew. czy ktoś, kto już posiada LCI a nie brał tych pakietów, móglby sprawdzić jakie opcje zakupu widzie w Connected Store. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, DDamian napisał(a):

Panowie, czy ktoś może z doświadczenia odpowiedzieć na takie pytania:

1. Adaptacyjny tempomat jest częścią pakietu Systemy asystujące kierowcy Professional, natomiast radar jest montowany w każdym samochodzie, nawet bez tego pakietu.

 

Wydaje mi się, że nie w każdym - jeśli nie bierzesz Sys. Professional wtedy radar jest przy lusterku czasami a nie w zderzaku. Albo może zawsze jest przy lusterku, tylko w opcji Prof. dodatkowo w zderzaku. W jednej G05 bez Sys. Prof miałem radar w zderzaku a drugiej nie - wiec nie wiem z czego to wynika, ale jak widać możliwa jest każda sytuacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewana kierownica ma przycisk, stąd jak wybierałem auto to zawsze badałem zdjęcie kierownicy żeby się dowiedzieć czy jest na wyposażeniu. Być może element grzejny jest zawsze i wystarczyłoby dodać opcję w iDrive, ale wątpię.
Tak samo systemy asystujące Pro mają trochę inne przyciski po lewej stronie do tempomatu oraz dodatkowe diody sygnalizacyjne na kierownicy oraz, co najważniejsze, na górze zegarów czujniki obserwacji kierowcy czy patrzy przed siebie, co jest konieczne aby system funkcjonował. Nie ma tych elementów w wersji bez Pro, a w wersji najprostszej nie ma nawet przycisków do sterowania aktywnym tempomatem, które pojawiają się w opcji Driver Assistant Preparation, ale może być konieczne jeszcze dokupienie Stop&Go w Connected Store, chyba że są aktywowane fabrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kingu napisał(a):

znowu kolejną rzecz przenieśli do sterowania na ekranie? O rany

Wiesz co, ten przycisk moim zdaniem nie jest potrzebny - aczkolwiek nie mam przyzwyczajeń z wcześniejszych BMW, więc to może być uciążliwe dla takich nabywców.

 

Ja ogrzewanie kierownicy, podobnie jak stołków czy wentylacji stołków ustawiłem jako reguły w Climate Control. Ustawiasz progi temperatur kiedy ma się aktywować i zapominasz o temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, apzs napisał(a):

Wiesz co, ten przycisk moim zdaniem nie jest potrzebny - aczkolwiek nie mam przyzwyczajeń z wcześniejszych BMW, więc to może być uciążliwe dla takich nabywców.

 

Ja ogrzewanie kierownicy, podobnie jak stołków czy wentylacji stołków ustawiłem jako reguły w Climate Control. Ustawiasz progi temperatur kiedy ma się aktywować i zapominasz o temacie.

Z perspektywy czasu jest to nawet wygodniejsze.  W starych BMW przycisk do ogrzewania kierownicy był schowany na kolumnie ale chociaż miał diodę i wiedzieliśmy czy działa czy nie. W serii G nie ma diody więc nigdy nie wiemy czy się aktywowało czy nie trzeba klikać i kombinować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Macie wiedzę co się stało z trybem jazdy Adaptive, jakieś problemy produkcyjne ? Teraz nie ma tego przycisku w LCI w pneumatyce i z zawieszeniem adaptacyjnym również. Testowałem poprzednią wersję na pneumatyce i w tym trybie ładnie utwardzał układ kierowniczy przy wyższych prędkościach.  Teraz mam żonglować sport comfort? Sprawdzałem w salonie ze sprzedawcą i w trybie indywidual też nie ma.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.08.2023 o 09:18, filipo12 napisał(a):

Macie wiedzę co się stało z trybem jazdy Adaptive, jakieś problemy produkcyjne ? Teraz nie ma tego przycisku w LCI w pneumatyce i z zawieszeniem adaptacyjnym również. Testowałem poprzednią wersję na pneumatyce i w tym trybie ładnie utwardzał układ kierowniczy przy wyższych prędkościach.  Teraz mam żonglować sport comfort? Sprawdzałem w salonie ze sprzedawcą i w trybie indywidual też nie ma.

też się nad tym zastanawiałem mając X5 LCI na teście. w G31 tryby były świetnie rozwiązane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.08.2023 o 11:13, DDamian napisał(a):

Panowie, czy ktoś może z doświadczenia odpowiedzieć na takie pytania:

1. Adaptacyjny tempomat jest częścią pakietu Systemy asystujące kierowcy Professional, natomiast radar jest montowany w każdym samochodzie, nawet bez tego pakietu.

2. Ogrzewana kierownica jest częścią pakietu Komfort i nie da się jej wziąć osobno

Czy orientujecie się, czy oba powyższe, można dokupić w BMW Connected Store już po zakupie samochodu, bez potrzeby dobierania całych pakietów przy zamówieniu ? Ew. czy ktoś, kto już posiada LCI a nie brał tych pakietów, móglby sprawdzić jakie opcje zakupu widzie w Connected Store. 

Orientowałem, chociaż co ciekawe, większość doradców nie ma takiej wiedzy.

Jeżeli bierzesz asystentów Pro aktywny tempomat jest do 210. W autach ze Stop&Go / bez aktywnego tempomatu w zamówieniu, można go owszem aktywować, ale z uwagi na brak jednego z radarów, który ma asystent Pro, adaptacyjny tempomat będzie tylko do 160.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie braku przycisku trybu Adaptive, wczoraj rozmawiałem z innym sprzedawcą i twierdzi, że układ kierowniczy w zasadzie jest adaptacyjny jako taki w całości a zawieszenie pneumatyczne z automatu jest adaptacyjne na każdym trybie (comfort, sport) ponieważ jest trochę inne jak w poprzedniej wersji - podobno lepsze, można je tylko dodatkowo utwardzać trybami jazdy. Miałem wrażenie że on nie do końca wiedział co mówi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, filipo12 napisał(a):

Odnośnie braku przycisku trybu Adaptive, wczoraj rozmawiałem z innym sprzedawcą i twierdzi, że układ kierowniczy w zasadzie jest adaptacyjny jako taki w całości a zawieszenie pneumatyczne z automatu jest adaptacyjne na każdym trybie (comfort, sport) ponieważ jest trochę inne jak w poprzedniej wersji - podobno lepsze, można je tylko dodatkowo utwardzać trybami jazdy. Miałem wrażenie że on nie do końca wiedział co mówi.

mam pneumatykę w LCI, jechałem ostatnio dłuższą trasę w trybie comfort i nie zauważyłem jakichś zmian w zależności od prędkości ale też nie ukrywam, że jakoś nie byłem wyczulony pod tym kątem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.