Skocz do zawartości

X5 LCI 2023


DanielKZ

Rekomendowane odpowiedzi

Nie rozumiem zdziwienia czemu Porsche jest droższe ile jest od BMW. Ostatnio miałem nową Kia Sportage z wypożyczalni i na tle 2 letniego X3 mojej żony to jest to znacznie lepszy deal - nowocześniej, kluczowe elementy jak silnik czy zawieszenie na wystarczającym poziomie, większość dodatków w standardzie lub tanim pakiecie. Ale, jak to mówi mój znajomy broker nieruchomości premium, znaczek nie ten i nikomu nie wytłumaczysz że jeździ podobnie i wszystko z nim ok.

 


A ja zwracam honor jeśli chodzi o BMW. Byłem w majówkę w salonie Porsche i przejechałem się Cayenne hybrydą (przed liftem oczywiście). Oczekiwania miałem wysokie, w moim odczuciu Porsche stało zdecydowanie wyżej niż BMW. Nastawiałem się na zajawkę i zamówienie od razu Cayenne S. Jednak mocno się rozczarowałem. Zarówno wykończenie wnętrza (choć oczywiście ładne) nie odbiega mocno od BMW na plus. Sama jazda mocno rozczarowująca - zarówno jeśli chodzi o przyspieszenie jak i np głośność. Oczywiście w Porsche jechałem gorszą wersją niż mam obecnie w BMW (zarówno w wyposażeniu jak i silniku), jednak mimo wszystko spodziewałem się jakiegoś odczucia upgrade'u, a zupełnie tego nie doświadczyłem. Poczekam jeszcze na jazdę v8 jak będą mieć poliftową, ale szczerze - raczej odpuszczam Cayenne i zostaję ze swoim BMW na kilka lat dłużej w oczekiwaniu na nowy model :) Może załadowana Cayenne pod korek jeśli chodzi o wyposażenie wywołałaby u mnie ten efekt wow, którego chciałem, ale to cena wyszłaby pewnie z 800 k minimum dla wersji S. A i tak np miałbym ręczną roletę bagażnika, czy sterowanie kolumny kierownicy...


Swoją drogą - czy ktoś wie kiedy można się spodziewać nowego x5? 2025 jest realny? Byłoby to 7 lat po wprowadzeniu obecnej generacji, czyli tak jak mniej więcej zwykle x5 się nowe wprowadzały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dokładnie takie same odczucia mam z cayenne.

G05 wg mnie oferuje więcej i jest bardziej komfortowe a jakością wykonania nie ma się czego wstydzić przy porsche warunkiem jest fajna wersja g05 a nie golas.

Co do nowego modelu lifting będzie na pewno dostępny ok 3lata także ja bym stawiał na okolice 2026 nawet 2027.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co do nowego X5 to jest zdaje sie oficjalna rozpiska kiedy wchodza nowe modele i wskazana data IV 2026.

Co do Porsche Cayenne to i mi to przez mysl przreszło ale spostrzeżenia mam takie jak koledzy powyżej. Żeby godnie zastąpić moje M50d to trzeba te 800k położyć + wysoki koszt finansowania + 2xdroższy serwis + odpowiednio droższe ubezpieczenie. Szybko ostudziły moj entuzjazm te wyliczenia. Robie wiec naprawde duży serwis z wymianą oleju w skrzyni, dyferencjałach, xdrive i czekam...w sumie nie wiem jeszcze na co :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę żeby poszli w kontrowersję w x5, tak jak poszli w xm. Raczej spodziewałbym się ewolucji, a nie rewolucji, bo tak w sumie wszystkie niemieckie marki robią. Mnie bardziej zastanawia czy będzie wersja v8 po wprowadzeniu normy Euro7 (2025)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z normą Euro 7 to jeszcze do końca nie wiadomo jak będzie. Mnie by wystarczyło żeby chociaż R6 się utrzymało. Teraz te 380KM w BMW z 6 cylindrów nie wygląda źle. Jakby tak ta następna generacja była znośna to do 2030-2032r bedziemy sie cieszyć starą, dobrą motoryzacją. Dalej nic nie planuje bo możemy rownie dobrze nie dożyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie takie same odczucia mam z cayenne.

G05 wg mnie oferuje więcej i jest bardziej komfortowe a jakością wykonania nie ma się czego wstydzić przy porsche warunkiem jest fajna wersja g05 a nie golas.

Co do nowego modelu lifting będzie na pewno dostępny ok 3lata także ja bym stawiał na okolice 2026 nawet 2027.

 

W Cayenne Turbo wszystkie plastiki fotela , nawet te na dole, maskujące prowadnice, są obszyte skórą ( jak zamówisz ) - w X5MC tego nie ma , nawet za $. W Porsche kratki nawiewów masz obszyte skórą ( za $ ) , w BMW bez szans ...


Wiadomo, że X5MC w fullu jest taniusie przy takim Cayenne, ale ...

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokładnie takie same odczucia mam z cayenne.

G05 wg mnie oferuje więcej i jest bardziej komfortowe a jakością wykonania nie ma się czego wstydzić przy porsche warunkiem jest fajna wersja g05 a nie golas.

Co do nowego modelu lifting będzie na pewno dostępny ok 3lata także ja bym stawiał na okolice 2026 nawet 2027.

 

W Cayenne Turbo wszystkie plastiki fotela , nawet te na dole, maskujące prowadnice, są obszyte skórą ( jak zamówisz ) - w X5MC tego nie ma , nawet za $. W Porsche kratki nawiewów masz obszyte skórą ( za $ ) , w BMW bez szans ...


Wiadomo, że X5MC w fullu jest taniusie przy takim Cayenne, ale ...

 

Artur ale wtedy takie turbo wyjdzie pewnie blisko 1.5mln a to juz 2x x5m :) to już lepiej odwiedzić tapicera.

A tak serio przy takich autach faktycznie takie rzeczy rażą ja mam hopla na punkcie skóry na wszystkim co się da.

Wydaje mi się że te plastiki przy których jest sterowanie fotela da się obszyć w X5 jako indywidual. Na pewno da się te boczne elementy deski rozdzielczej widoczne po otwarciu drzwi to było dostępne nawet w serii 3. Da się również obszyć skórą dolne części boczków drzwi. Gdzieś na bimber post znalazłem kiedyś taki katalog co można obszyć ale co do obudowy fotela nie jestem pewny czy to było. W m3 też chciałem koniecznie tunel w skórze ale nie ma a nawet w e92 m3 miałem tak z individuala.

Edytowane przez --==maly==--
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokładnie takie same odczucia mam z cayenne.

G05 wg mnie oferuje więcej i jest bardziej komfortowe a jakością wykonania nie ma się czego wstydzić przy porsche warunkiem jest fajna wersja g05 a nie golas.

Co do nowego modelu lifting będzie na pewno dostępny ok 3lata także ja bym stawiał na okolice 2026 nawet 2027.

 

W Cayenne Turbo wszystkie plastiki fotela , nawet te na dole, maskujące prowadnice, są obszyte skórą ( jak zamówisz ) - w X5MC tego nie ma , nawet za $. W Porsche kratki nawiewów masz obszyte skórą ( za $ ) , w BMW bez szans ...


Wiadomo, że X5MC w fullu jest taniusie przy takim Cayenne, ale ...

 

To sa naprawde jakies detale o ktorych wspominasz. Dużo jest takich różnic? Czy w BMW nie znalazłoby się coś czego brakuje Porsche? Technicznie BMW gorsze nie jest a silnikowo wygląda zauważalnie lepiej. Sześciocylindrowka BMW ma 30KM a V8 60KM wiecej od odpowiednikow w Porsche. W sumie 60KM wiecej kontra maskowanie prowadnic to wybieram wieksza moc!

Nie chce tutaj przekonywac ze BMW jest lepsze od Porsche ale nie ma wg mnie między nimi jakiejś zasadniczej różnicy.

Porsche daje zdecydowanie wiekszy prestiż i nie jest tak pospolite jak BMW. Jeśli dla kogoś to jest ważne to na tym polu nie ma co porównywać i trzeba udać się po Cayenne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W Cayenne Turbo mam porządny hamulec - w X5 nie masz opcji CCB w ogóle. Dlatego szybkie autostrady wolę robić Cayenne .

 

Ty masz bardzo wysokie wymagania jeśli chodzi o samochody i widzę, że każdy szczegół musi być dla Ciebie top. Dobrze to zresztą świadczy o marce BMW jeśli jeździsz/jeździłeś tyloma jej modelami.

Moj poziom to raczej linia Mperformance gdzie jeszcze cena/jakosc/osiagi są wg mnie na rozsądnym poziomie.

Takie X5 potrafiło kosztować zarówno 300k jak i 800k. Ja celowałem raczej w środek tych kwot i chyba wolałbym mieć w garażu X5M50i i np M440i zamiast jednego wypasionego egzemplarza Cayenne.


Co powiesz jednak Arturo na to, że to teraz BMW oferuje więcej mocy od Porsche? Trochę to chyba zaskakujące?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
to nie do konca prawda z ta wieksza moca. Moze najtanszy model to OK, ale popatrz na cayene turbo GT. NA razie odpowiednika m60i nie ma, bedzie nim gts i zapewne bedzie mial w okolicach 500-550KM. Hybryda s oraz turbo tez sie zapewne pojawia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
to nie do konca prawda z ta wieksza moca. Moze najtanszy model to OK, ale popatrz na cayene turbo GT. NA razie odpowiednika m60i nie ma, bedzie nim gts i zapewne bedzie mial w okolicach 500-550KM. Hybryda s oraz turbo tez sie zapewne pojawia.

 

Czytałem gdzies, że własnie Cayenne GTS i Turbo do Europy nie trafią...

Teraz mamy podstawowe Cayenne V6 352KM vs X5 40i - 380KM

I Cayenne S 474KM vs X5 M60i 530KM. To nie jest kosmetyczna roznica tylko, szczegolnie w przypadku V8, znacząca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Cayenne Turbo mam porządny hamulec - w X5 nie masz opcji CCB w ogóle. Dlatego szybkie autostrady wolę robić Cayenne .

 

Ty masz bardzo wysokie wymagania jeśli chodzi o samochody i widzę, że każdy szczegół musi być dla Ciebie top. Dobrze to zresztą świadczy o marce BMW jeśli jeździsz/jeździłeś tyloma jej modelami.

Moj poziom to raczej linia Mperformance gdzie jeszcze cena/jakosc/osiagi są wg mnie na rozsądnym poziomie.

Takie X5 potrafiło kosztować zarówno 300k jak i 800k. Ja celowałem raczej w środek tych kwot i chyba wolałbym mieć w garażu X5M50i i np M440i zamiast jednego wypasionego egzemplarza Cayenne.


Co powiesz jednak Arturo na to, że to teraz BMW oferuje więcej mocy od Porsche? Trochę to chyba zaskakujące?

 

Poszukaj filmów z X5 MC i Cayenne Turbo GT - to BMW ma mniej mocy jednak ( 625 vs 640 KM ) i dostaje piękny wpierdol od Porsche :mrgreen:

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chodzi mi o bieżącą ofertę. Sytuacja jest dość nowa, BMW ma w ofercie mocniejsze wersje niż Porsche! Wiem, że do niedawna było na odwrót ale dlatego własnie zadziwia mnie ta sytuacja. I jak tu Porsche miało nie wprowadzić V8 do wersji S. Wtedy to dopiero by było...

Tak na marginesie wersja plug in hybrid też jest już w BMW mocniejsza :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Oferta Porsche jest jeszcze niekompletna. Brakuje wszystkich mocńiejszych modeli tj gts, turbo, turbo s. Cayenne s to drugi z dołu model pod względem mocy i w żadnym wypadku nie jest to odpowiednik m60i. Ma się także chyba pojawić cayene s e hybrid także wystarczy spokojnie pocźekac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polift w X5 to lipa nad lipami, bo osiągi auta spadły - patrz na poliftowe X5 MC . Niby moc ta sama ( sumaryczna) , ale waga bateryjek powoduje , że auto wolniejsze . Lipa jak cholera .
http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oh, bardzo merytoryczna wypowiedz. Nie chce mi sie sprawdzac innych modeli, ale 50e vs. 45e ma zdecydowanie lepsze osiagi.

 

Polift w X5 to lipa nad lipami, bo osiągi auta spadły - patrz na poliftowe X5 MC . Niby moc ta sama ( sumaryczna) , ale waga bateryjek powoduje , że auto wolniejsze . Lipa jak cholera .

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porsche do specjalnego wątku proponuje również wrzucić tam sobie udowadniajcie. Ja wchodzę tu po konkrety. Czy ktoś ma już termin produkcji?

 

zamówienie 17 marca, termin produkcji 2 tydzień czerwca (status 111 lub 112 już nie pamiętam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porsche do specjalnego wątku proponuje również wrzucić tam sobie udowadniajcie. Ja wchodzę tu po konkrety. Czy ktoś ma już termin produkcji?

 

zamówienie 17 marca, termin produkcji 2 tydzień czerwca (status 111 lub 112 już nie pamiętam)

 

jaka wersja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Porsche do specjalnego wątku proponuje również wrzucić tam sobie udowadniajcie. Ja wchodzę tu po konkrety. Czy ktoś ma już termin produkcji?

 

Jest już nawet wątek w tym temacie :) https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=238&t=399645


Temat interesujący i sam jestem ciekawy praktycznego porównania BMW i Porsche pod kątem jakości wykonania, przyjemności z jazdy, kosztów. W końcu X5 też trzeba będzie kiedyś zmienić na coś innego, a ostatnie kierunki designerskie są nieraz dyskusyjne. Zachęcam do wypowiedzi szczególnie tych, którzy mają porównanie z własnego doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porsche do specjalnego wątku proponuje również wrzucić tam sobie udowadniajcie. Ja wchodzę tu po konkrety. Czy ktoś ma już termin produkcji?

 

zamówienie 17 marca, termin produkcji 2 tydzień czerwca (status 111 lub 112 już nie pamiętam)

 

jaka wersja?

 

40i w sport pakiecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.