Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja się chwilowo też wstrzymałem z decyzją. Poczekam jeszcze na nowe Cayenne. Ciężko wychodzi finansowanie samochodu. Przy najkrótszym leasingu tj. 24 miesiące, wpłata 45%, wykup 20% to między 7 a 8% dodatkowo trzeba oddać. Gdyby ktoś chciał Q7 to mają roczniki 2023 w wersji Business edition z rabatem około 18% plus finansowanie 104%, pewnie jeszcze to negocjacji bo to oficjalnie ze strony Audi. Mi wspominali o finansowaniu 104% na wersję LCI ale wygląda na to, że to ściema była.

Myślę, że BMW musi jakieś wsparcie uruchomić bo sprzedaż im siadła w tym roku i to wszędzie. Na LCI maksymalny rabat jaki udało się wynegocjować to 12%. Nie spotkałem się z większym. Mi chcieli tyle dać ale z zapisem na zamówieniu, że wezmę ich finansowanie na co nie chcę się zgodzić.

 


A ktoś coś wie o leasingu w €? Żeby nie było jak z frankowiczami. Jeśli zarabiam w €, to zakładam, że proceder bezpieczny? Przy wpłacie własnej 10%, 36 miesiacach i wykupie 1% mam w PLN 114,96%, a w EUR 108,41%. Różnica zauważalna. Okazja, czy czegoś nie wiem????

Opublikowano
Ja się chwilowo też wstrzymałem z decyzją. Poczekam jeszcze na nowe Cayenne. Ciężko wychodzi finansowanie samochodu. Przy najkrótszym leasingu tj. 24 miesiące, wpłata 45%, wykup 20% to między 7 a 8% dodatkowo trzeba oddać. Gdyby ktoś chciał Q7 to mają roczniki 2023 w wersji Business edition z rabatem około 18% plus finansowanie 104%, pewnie jeszcze to negocjacji bo to oficjalnie ze strony Audi. Mi wspominali o finansowaniu 104% na wersję LCI ale wygląda na to, że to ściema była.

Myślę, że BMW musi jakieś wsparcie uruchomić bo sprzedaż im siadła w tym roku i to wszędzie. Na LCI maksymalny rabat jaki udało się wynegocjować to 12%. Nie spotkałem się z większym. Mi chcieli tyle dać ale z zapisem na zamówieniu, że wezmę ich finansowanie na co nie chcę się zgodzić.

 


A ktoś coś wie o leasingu w €? Żeby nie było jak z frankowiczami. Jeśli zarabiam w €, to zakładam, że proceder bezpieczny? Przy wpłacie własnej 10%, 36 miesiacach i wykupie 1% mam w PLN 114,96%, a w EUR 108,41%. Różnica zauważalna. Okazja, czy czegoś nie wiem????

 

no jeśli zarabiasz w EUR to nie masz ryzyka kursowego. A to był problem z frankowymi kredytami.


Nic dziwnego ze jest niższy %, bazowa stopa jest niższa.

Ja też biorę w euro.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Teraz euro jest na górce więc ja bym się kursu nie bał. Koszt leasing mniej niż połowa więc zapas duży.

Ważne żeby spread był uczciwy tego trzeba dopilnować bo różnie tu jest w niektórych bankach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Będzie Wspólnik zadowolony :mrgreen: :cool2: :twisted:

 


Tak jak My :)

 

Potwierdzam. Niech bierze X5M, będzie zadowolony! Właśnie wróciłem z alpejskiej wyprawy. Auto mega uniwersalne, a przy okazji potrafi dać sporo funu z jazdy. No i v8 za chwilę będzie coraz rzadszym widokiem. Ponad 20tys nastukane lekko ponad rok i nie mam się do czego przyczepić.

Opublikowano
czy ktoś widział te listwy "antracytowo-brązowe" na zywo ? wygląda to jakoś? a może jakieś foto? wizualizacje strasznie przekłamują kolory.

 

Ja to mam. Też się tego bałem, bo auto kupowałem ze zdjęć od dealera, dla mnie genialne. Ciezko powiedziec jaki to kolor czy szary czy brazowy - dla mnie bardziej szary. Trochę natury - piękne drewno i co najwazniejsze nie lakierowane.. Wszyscy carbon albo aluminium - trochę to nudne. U mnie w połączeniu z Merino Ivory White. Naprawdę robi robotę. Nie umiem wstawiać tu zdjęć, dlatego daj swój numer na priv, to wyślę więcej zdjęć jak chcesz na WhatsApp.

Opublikowano
Ja się chwilowo też wstrzymałem z decyzją. Poczekam jeszcze na nowe Cayenne. Ciężko wychodzi finansowanie samochodu. Przy najkrótszym leasingu tj. 24 miesiące, wpłata 45%, wykup 20% to między 7 a 8% dodatkowo trzeba oddać. Gdyby ktoś chciał Q7 to mają roczniki 2023 w wersji Business edition z rabatem około 18% plus finansowanie 104%, pewnie jeszcze to negocjacji bo to oficjalnie ze strony Audi. Mi wspominali o finansowaniu 104% na wersję LCI ale wygląda na to, że to ściema była.

Myślę, że BMW musi jakieś wsparcie uruchomić bo sprzedaż im siadła w tym roku i to wszędzie. Na LCI maksymalny rabat jaki udało się wynegocjować to 12%. Nie spotkałem się z większym. Mi chcieli tyle dać ale z zapisem na zamówieniu, że wezmę ich finansowanie na co nie chcę się zgodzić.

Dobra decyzja, ja też tak chyba muszę zrobić, nie uśmiecha mi się oddawanie 100k odsetek. Najlepiej kupić za gotówkę.

Opublikowano
Teraz euro jest na górce więc ja bym się kursu nie bał. Koszt leasing mniej niż połowa więc zapas duży.

Ważne żeby spread był uczciwy tego trzeba dopilnować bo różnie tu jest w niektórych bankach.

 

bez spreadu - spłacasz w euro.

wiec jeśli nie masz dochodu w euro to wymienasz na walutomacie. Tylko taka opcja jest sensowna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teraz euro jest na górce więc ja bym się kursu nie bał. Koszt leasing mniej niż połowa więc zapas duży.

Ważne żeby spread był uczciwy tego trzeba dopilnować bo różnie tu jest w niektórych bankach.

 

bez spreadu - spłacasz w euro.

wiec jeśli nie masz dochodu w euro to wymienasz na walutomacie. Tylko taka opcja jest sensowna.

To nie ty wymieniasz pieniądze tylko podmiot finansujący.


Ty mówisz o płaceniu rat a ja mam na myśli zakup auta.

Jeżeli chcesz leasing w Euro faktura musi być w euro więc finansujący zamienia PLN na euro i tu pojawia się spread. Większość banków ma chore przeliczniki więc na to trzeba uważać bo można tutaj dołożyć nawet 5%.


Panowie a jak ze sztywnością zawieszenia w X5M?

Dużo sztywniej od np M50i?

Na forach USA można znaleźć tematy gdzie pojedyńcze osoby zmieniały nawet X5M na 50i ze względu na zawieszenie. Na bimmerpost jest też obszerny temat gdzie ludzie zakładają gwint żeby było trochę bardziej komfortowo. X5m nigdy nie miałem okazji jeździć więc ciężko mi się odnieść. X5 sportowcem nigdy nie będzie i powinno być dość komfortowe.

Opublikowano

Panowie a jak ze sztywnością zawieszenia w X5M?

Dużo sztywniej od np M50i?

Na forach USA można znaleźć tematy gdzie pojedyńcze osoby zmieniały nawet X5M na 50i ze względu na zawieszenie. Na bimmerpost jest też obszerny temat gdzie ludzie zakładają gwint żeby było trochę bardziej komfortowo. X5m nigdy nie miałem okazji jeździć więc ciężko mi się odnieść. X5 sportowcem nigdy nie będzie i powinno być dość komfortowe.

 

Coś za coś. To auto z takimi osiągami nie może być miękkie i komfortowe. Jeżeli droga jest OK to jest dobrze (w trybie comfort), ale przy gorszych drogach jest ta sztywność odczuwalna. Ja zawsze kochałem sztywne auta więc kupowałem wszystkie z zawiasem M-profesional :).

Jednak ze wszystkich dotychczasowych aut to jest najsztywniejsze w ustawieniu comfort; sport używam tylko na autostradzie przy baardzo mocnym wietrze.

Dużym problemem są garby poprzeczne :( - trzeba wolno bo skacze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Panowie a jak ze sztywnością zawieszenia w X5M?

Dużo sztywniej od np M50i?

Na forach USA można znaleźć tematy gdzie pojedyńcze osoby zmieniały nawet X5M na 50i ze względu na zawieszenie. Na bimmerpost jest też obszerny temat gdzie ludzie zakładają gwint żeby było trochę bardziej komfortowo. X5m nigdy nie miałem okazji jeździć więc ciężko mi się odnieść. X5 sportowcem nigdy nie będzie i powinno być dość komfortowe.

 

Coś za coś. To auto z takimi osiągami nie może być miękkie i komfortowe. Jeżeli droga jest OK to jest dobrze (w trybie comfort), ale przy gorszych drogach jest ta sztywność odczuwalna. Ja zawsze kochałem sztywne auta więc kupowałem wszystkie z zawiasem M-profesional :).

Jednak ze wszystkich dotychczasowych aut to jest najsztywniejsze w ustawieniu comfort; sport używam tylko na autostradzie przy baardzo mocnym wietrze.

Dużym problemem są garby poprzeczne :( - trzeba wolno bo skacze.

 

U mnie podobnie. Lubię sztywniejsze i pewniejsze zawieszenie. Ja się właśnie przesiadłem z x5 m50i na m-proff, które było bardzo komfortowe i fajne, ale miałem niedosyt. W x5m znalazłem to czego szukałem. Pierwsze wrażenie po odebraniu było czy nie za twarde zawieszenie, ale po paru dniach stwierdza się ze fajnie się tym jeździ. W trybie comfort miasto, tryb sport plus zawieszenia krajowki i autostrady. Te poprzeczne nierówności czuć ale wystarczy trochę zwolnić i jest ok. Co ciekawe przez to ze jest to non rtf to drobne nierówności (np tarka przy zjeździe do garażu) lepiej wybiera niż m50i. Dla mnie komfort porównywalny jak kiedyś miałem e90 335i na rft w mpakiecie, które dla mnie było optymalne. Znajda się tacy co w x5 tylko pneumatyka, ale mi totalnie nie odpowiadała na kilku jazdach próbnych. Także komfort x5m nie dla każdego, ale jak ktoś lubi pewne zawieszenie to będzie zadowolony, bo komfortu trochę ma. Ja wożę rodzine i nikt nigdy nie narzekał na komfort.


Na krajówkach, a szczególnie autostradach jest rewelacja. Jechałem ostatnio na południe jak zbliżał się orkan, wiec wiało 30km/h + były bardzo silne podmuchy i bez problemu leci się 140km/h na autopilocie. Delikatnie przesuwał silniejszy podmuch auto na pasie w bok, ale autopilot koryguje i nie ma żadnego bujania czy niestabilności. Czułem się bezpiecznie i ręcznie nic nie korygowałem. Przejechałem tak na autopilocie 800km, a dalej na południe wiatr był mniejszy. I nie pierwszy raz w tych warunkach tak jechałem. Przy m50i aż takiej pewności nie czułem i przy bardzo silnym bocznym na a1 zwalnialem.


Co do tych artykułów na Bimmerpost to jesteś pewny ze chodziło o x5m? Wiem ze taki problem był w x3m/x4m, które kiedyś prawie kupiłem, ale tam to było nieporównywalnie bardziej twardo, aż BMW w trakcie zmienił konstrukcje czy soft i stało się znośnie. O x5m nigdzie nie słyszałem żeby dla kogoś był to duży problem, a tutaj na forum jeździ ich co najmniej kilka.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja też lubię sztywne auta ale wg mnie od tego jest M3.

Taki suv nie musi być mistrzem zakrętów bo i tak nie będzie więc bez sensu żeby walczył o 10s na nurburgring tracąc na komforcie użytkowania.

Obecne G05 na m proff i 22" bez runflat jest komfortowe. Idealny kompromis między komfortem a prowadzeniem.

W prawdziwym M zawsze są grubsze stabilizatory, pełne i sztywniejsze tuleje w zawieszeniu i wahaczach a to wszystko powoduje przenoszenie nierówności drogi na układ kierowniczy oraz nadwozie. Mi jednak chyba taka koncepcja w suvie nie pasuje.

Dziękuje wam za opinie.

Posty na bimmerpost dotyczyły X5M.


Co.do x3m to tam jest dramat. Ten samochód jest dużo sztywniejszy nawet od M3. Bezsensowne auto.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja też lubię sztywne auta ale wg mnie od tego jest M3.

Taki suv nie musi być mistrzem zakrętów bo i tak nie będzie więc bez sensu żeby walczył o 10s na nurburgring tracąc na komforcie użytkowania.

Obecne G05 na m proff i 22" bez runflat jest komfortowe. Idealny kompromis między komfortem a prowadzeniem.

W prawdziwym M zawsze są grubsze stabilizatory, pełne i sztywniejsze tuleje w zawieszeniu i wahaczach a to wszystko powoduje przenoszenie nierówności drogi na układ kierowniczy oraz nadwozie. Mi jednak chyba taka koncepcja w suvie nie pasuje.

Dziękuje wam za opinie.

Posty na bimmerpost dotyczyły X5M.


Co.do x3m to tam jest dramat. Ten samochód jest dużo sztywniejszy nawet od M3. Bezsensowne auto.

 

Mi tez kiedyś tak się wydawało i się bałem x5m, wiec zamówiłem m50i którym jeździłem prawie rok, ale teraz widzę ze niepotrzebnie. Auto fajniej brzmi, lepiej wyglada, ma pewniejsze hamulce, pewniejsze zawieszenie. Nie czuje żebym coś tracił na codzień jeśli chodzi o komfort, wręcz dla mnie jest bardziej przyjemne sztywniejsze wybieranie nierówności i nie jest to w żaden sposób uciążliwe. Swoje 3 grosze może dorzucić BigCactus, który tez przesiadł się z cywilnej x5 i nigdy nie słyszałem żeby narzekał na auto :-)


Polecam wybrać się kiedyś na jazdę testową, tak żeby sobie wyrobić zdanie po prostu. Są dealerzy w PL którzy maja to auto. Ja po jeździe testowej wiedziałem że to jest to. Autem na tor nie planuje jeździć, nie chce mieć dużo samochodów, a to auto daje sporą namiastkę M pozwalając cieszyć się każdym odpaleniem silnika i wydechu, który brzmi nieporównywalnie lepiej niż w m50i

Opublikowano
No widzicie. Co głos to inna opinia. Dla mnie znowu zdecydowanie komfort i pneumatyka M50i przeważył na tym wyborze zamiast X5M. Chciałem mega komfortowe fotele, pneumatyka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a właśnie ktoś wspomniał o runflatach.

Są jakieś minusy ich? czy jednak lepiej zwykłe?

 

Zależy od rozmiaru felgi. Przy wyższym, pomimo ze jestem zwolennikiem RFT, to brałbym nonRFT zdecydowanie lepiej jeździ. Przy 21 rft jest jeszcze znośne, wiec samemu trzeba ocenić. Wyżej i tak nie ma wyboru :) bo jest nonRFT na 22.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a właśnie ktoś wspomniał o runflatach.

Są jakieś minusy ich? czy jednak lepiej zwykłe?

 

Zależy od rozmiaru felgi. Przy wyższym, pomimo ze jestem zwolennikiem RFT, to brałbym nonRFT zdecydowanie lepiej jeździ. Przy 21 rft jest jeszcze znośne, wiec samemu trzeba ocenić. Wyżej i tak nie ma wyboru :) bo jest nonRFT na 22.

Dokładnie tak jak masz wysoki profil to bez Run Flat samochód będzie się fatalnie prowadził ale jak profil jest niski to lepiej zastosować opony bez ran flat nawet BMW tak robi fabrycznie. W X5 21 cali jest RFT a 22 cale już nie i większy komfort jest na 22 niż na 21 ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a właśnie ktoś wspomniał o runflatach.

Są jakieś minusy ich? czy jednak lepiej zwykłe?

 

Zależy od rozmiaru felgi. Przy wyższym, pomimo ze jestem zwolennikiem RFT, to brałbym nonRFT zdecydowanie lepiej jeździ. Przy 21 rft jest jeszcze znośne, wiec samemu trzeba ocenić. Wyżej i tak nie ma wyboru :) bo jest nonRFT na 22.

Dokładnie tak jak masz wysoki profil to bez Run Flat samochód będzie się fatalnie prowadził ale jak profil jest niski to lepiej zastosować opony bez ran flat nawet BMW tak robi fabrycznie. W X5 21 cali jest RFT a 22 cale już nie i większy komfort jest na 22 niż na 21 ;)

 

Lepszy komfort + prowadzenie szczególnie np na drodze krajowej z bardzo wieloma drobnymi nierównościami. RFT na niskim profilu trochę podskakuje jak piłeczka pingpongowa (przynajmniej tak miałem w lekkim E90), a w nonRFT te drobne nierówności są dużo lepiej wybierane i auto pewniej się prowadzi. Być może dlatego BMW w samochodach M zezwala tylko na nonRFT.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

RoF też jest cięższe, czuć to zwłaszcza w zakrętach, ja nawet na 19 wolę bez RoF bo auto się lekko prowadzi, dobrze amortyzuje małe nierówności

Trochę na wysokich prędkościach bardziej czuć pływanie ale to jak dla mnie jedyny minus

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ok w konfiguracji mam 21cali i RFT. (niestety żona nie zgodziła się na 22cale :D)

To chyba zostawię.

Żony nigdy się nie pyta o takie sprawy bo zwyczajnie nie ma wiedzy na ten temat. To tak jak byś rzeźnika pytał o budowę domu.

Żona może wybrać model i kolor :wink:

Lepiej bedzie Ci sie jeździć na 22 bez rft niż na tych 21.

Ja z wszystkich bmw zawsze wyrzucam RFT jeżeli profil nie jest baloniasty. Nie tylko komfort lepszy ale sama masa koła dużo niższa.


Jak macie z gwarancją ceny w swoich zamówieniach?

Podobno od tego roku sprzedawcy muszą wpisywać możliwość zmiany cen o kilka % w przypadku dużej podwyżki cennika. Ponoć importer postawił taki wymóg.

Opublikowano
ok w konfiguracji mam 21cali i RFT. (niestety żona nie zgodziła się na 22cale :D)

To chyba zostawię.

Żony nigdy się nie pyta o takie sprawy bo zwyczajnie nie ma wiedzy na ten temat. To tak jak byś rzeźnika pytał o budowę domu.

Żona może wybrać model i kolor :wink:

Lepiej bedzie Ci sie jeździć na 22 bez rft niż na tych 21.

Ja z wszystkich bmw zawsze wyrzucam RFT jeżeli profil nie jest baloniasty. Nie tylko komfort lepszy ale sama masa koła dużo niższa.


Jak macie z gwarancją ceny w swoich zamówieniach?

Podobno od tego roku sprzedawcy muszą wpisywać możliwość zmiany cen o kilka % w przypadku dużej podwyżki cennika. Ponoć importer postawił taki wymóg.

 


słusznie. Jeszcze przemyślę :)


edit: ona się nie zgodziła tylko i wyłączenie dlatego, że obecne 20cali przerysowała dość mocno na krawężnikach, jak przerysuje te to wie co ją czeka :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ok w konfiguracji mam 21cali i RFT. (niestety żona nie zgodziła się na 22cale :D)

To chyba zostawię.

Żony nigdy się nie pyta o takie sprawy bo zwyczajnie nie ma wiedzy na ten temat. To tak jak byś rzeźnika pytał o budowę domu.

Żona może wybrać model i kolor :wink:

Lepiej bedzie Ci sie jeździć na 22 bez rft niż na tych 21.

Ja z wszystkich bmw zawsze wyrzucam RFT jeżeli profil nie jest baloniasty. Nie tylko komfort lepszy ale sama masa koła dużo niższa.


Jak macie z gwarancją ceny w swoich zamówieniach?

Podobno od tego roku sprzedawcy muszą wpisywać możliwość zmiany cen o kilka % w przypadku dużej podwyżki cennika. Ponoć importer postawił taki wymóg.

 


słusznie. Jeszcze przemyślę :)


edit: ona się nie zgodziła tylko i wyłączenie dlatego, że obecne 20cali przerysowała dość mocno na krawężnikach, jak przerysuje te to wie co ją czeka :D

 

Problem jest łatwy do rozwiązania. Na YT są ciekawe przykłady. Bierzesz 22 cali + 1h szkolenie :)


Opublikowano (edytowane)

Po pierwsze: żona może się wypowiadać w temacie, jeżeli wyłącznie ona finansuje zakup.

Po drugie: żona powinna mieć swoje auto i niech swoje felgi ewentualnie rozpierdala. Nie wyobrażam sobie, aby żona jeździła moim autem/motocyklem. Koszmar.


P.S.

Żona jeździ X5M na 21" / 540i na 20"" i wszystkie koła bez najmniejszej ryski :mrgreen:

Edytowane przez Arturo1976
  • Lubię to 1
http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie to samo. Zona regularnie rysuje felgi/auto, to tu stuknie, to tam, dlatego nigdy w moje nie wsiada :D majtami tez sie nie wymieniamy.
  • Haha 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.