Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie jeździłem Cayenne V8 żadnej generacji, ale czymś chodzącym w tej lidze mocy się zdarzyło. Nie przypuszczam, żeby Porsche produkowało paliwo w trakcie jazdy, tego chyba jeszcze nie potrafią. Jestem pewny, że zbliżenie się do 20 litrów w tym aucie wymagałoby bardzo dużo dobrej woli i generalnie pilnowania się.

"Nie jeździłem, ale się wypowiem" :lol:


Żeby się podnieść spalanie do 20l/100 wystarczy szybko i gwałtownie jeździć, nie trzeba się pilnować. Przy normalnym użytkowaniu bliżej 14-16. A na trasie 9l jak oszczędzasz, 12l jak jedziesz normalnie (130-160kmh). Bak powiększony to 90l. I podobne wyniki osiągniesz w większości mocnych benzyn, mi M760 pali w sumie tyle samo (silnik większy, ale opór mniejszy).


No ale jak się jest forumowym teoretykiem, a auta się ogląda na youtube, to się potem pierdzieli na forum jak to dyzelek jest fajny i oszczędny.


Oczywiście, jak ktoś katuje jakieś M5 to spalanie ma 40l/100 albo więcej, potem się tym chwali tu i ówdzie i legendy rosną.

 

Pytanie, co to znaczy katuje. Bo jak dla ciebie wszystko powyżej 130-160 jest katowaniem, to mamy rożne definicje :wink:


Najlepszym punktem odniesienia jest to samo auto z benzynowym silnikiem i ja taki punkt odniesienia mam: 540iT.


U siebie w 540dT mam w tym momencie średnią 12+ od nowości. 540iT miałem na dłuższy test. Jeździłem tak jak zawsze. Średnia 17+ litrów. Na teście miałem też X5 45e (ten sam silnik plus PHEV) - 18 litrów (jeździłem na pewno wolniej niż piątkami). X7 40d - 15 litrów. X5 40d - 13 litrów (analogicznie jak X5 45e jeździłem trochę delikatniej niż zwykle).


A przecież wiemy, że jeżdżony spokojnie 40i jest całkiem oszczędnym silnikiem, na pewno duuużo bardziej niż którekolwiek V8 AMG, z którymi miałem do czynienia.


Nie wiem jakich większych kompetencji oczekujesz, żeby móc stwierdzić, że Cayenne V8 nie spalałoby mi 20, tylko sporo więcej. Habilitacji raczej tu nie trzeba :wink:


Nie mówię, że się nie da mieć niższego spalania. Da się. U siebie na krotkim odcinku też raz miałem 6 czy 6,5 nie jadąc między TIRami jak elektryki. Ale kupować mocne auto po to, żeby się zastanawiać przy każdym wciśnięciu gazu? Nie potrzebuję takiego auta. Dieslem mogę jeździć dowolnie a przyrosty spalania spowodowane stylem jazdy, nie powodują wiru w baku. Benzyną jeździsz jak królowa brytyjska (czyli te 130-160), albo często tankujesz.


Kilkanaście lat temu kupiłem 2008 S60 2,4 T5 260 KM. Wtedy to wydawał się prawdziwy potwór - przynajmniej mnie. Jeżdżąc w miarę normalnie miałem średnią ok. 11 litrów z 6 lat użytkowania auta. Robiąc test o kropelce potrafiłem dojechać Lodz-Warszawa (nie autostradą, bo nie było jeszcze) na średniej 5,5. Dynamiczna jazda to było zawsze 15. Ale lecąc w okolicach Vmax do Trojmiasta spaliło ponad 25.

Tylko kiedyś zwracałem uwagę na spalanie i dostosowywałem do tego prędkość. Jeżdżąc dieslem kompletnie nie masz tego ograniczenia, bo i tak nie weźmie więcej niż 16. I jak dla mnie taki komfort pozwala zapomnieć o benzynach na daily.


Ale fajnie mieć V8, rzecz oczywista :cool2:

Opublikowano

Pobawiałem się konfigiem, pojechali z łączeniem opcji, zeby całe pakiety brac, w tym nie potrzebne rzeczy. Np. pełen shadowline, idzie ze świecącym grilem (porazka dla mnie); dachu panoramicznego solo sie nie da; etc ...


ktos testował rabaty na LCI / terminy produkcji (plugin) już w salonie w rozmowie realnej?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trzeba jeszcze bedzie ocenic sprawe liftingu ba żywo ale jak dla mnie to stylistycznie gorzej (przod) pozytywnie lampy z tyłu. Wewnatrz ergonomia i tablety duży minus no i cenowo, pakiety wyposazenia tez słabo. Technicznie, mocowo niektore silniki, szczegolnie hybryda phev na duży plus. Diesel słabo a w V8 cyferki poszły w gorę (60i zamiast 50i) ale mocy nie przybyło.

Podsumowując bardziej stylistycznie przemawia do mnie lifting X7 i bylby to argument za tym zeby kupic jednak X5 w wersji long.

Opublikowano
Pytanie, co to znaczy katuje. Bo jak dla ciebie wszystko powyżej 130-160 jest katowaniem, to mamy rożne definicje :wink:

No sorry, powyżej 160kmh to nie jest normalna jazda - i nie mówię że tak nie jeżdżę, ale to się zdarza na tyle rzadko, że nie wpływa na moją ocenę spalania. M760 to nawet nie wiem ile spali (ekonomizer zablokowany na 20l/100), ale przy >300kmh to na oko pali ze 50l/100. Co nie zmienia faktu, że jadąc przepisowo na trasie nieautostradowej schodzi poniżej 10l.

 

U siebie w 540dT mam w tym momencie średnią 12+ od nowości. 540iT miałem na dłuższy test. Jeździłem tak jak zawsze. Średnia 17+ litrów.

No jak masz w 40i spalanie 17+ to za****sz i tyle, co mam więcej powiedzieć? Jeździłbyś normalnie to byś zobaczył normalne spalanie. Nie przejmuj się, z wiekiem i kolejnymi mandatami przechodzi.


Jest jeszcze jedno skrzywienie o którym ludzie zapominają często - np. komuś V8 pali 2x tyle co R6, bo V8 jeżdżą z przyśpieszeniem i prędkościami, których w R6 po prostu nie da się osiągnąć.

Opublikowano
Pobawiałem się konfigiem, pojechali z łączeniem opcji, zeby całe pakiety brac, w tym nie potrzebne rzeczy. Np. pełen shadowline, idzie ze świecącym grilem (porazka dla mnie); dachu panoramicznego solo sie nie da; etc ...


ktos testował rabaty na LCI / terminy produkcji (plugin) już w salonie w rozmowie realnej?

Hitem roletki z tylu dla dziecka nic nie warte ale żeby mieć trzeba pakiet za 15k. Kogoś porypało.

Opublikowano
Dla mnie sztos. Źródło bimmerpost


1a64f9676db9.jpg

 

Mnie tylko zastanawia jedno - po LCI niby silnik w M60i i Mce ma być ten sam. Ale w Mce po bokach w błotnikach są wielkie wloty powietrza i dodatkowe radiatory (chłodnice, czy co to tam jest) a tutaj jest to szczelnie zamknięte. Czyli silnik de facto może być znacznie gorzej schładzany, a jak to się kończy wiedzą chociażby Ci co mieli V8 w Audi A4 swego czasu ;).

Opublikowano
Pytanie, co to znaczy katuje. Bo jak dla ciebie wszystko powyżej 130-160 jest katowaniem, to mamy rożne definicje :wink:

No sorry, powyżej 160kmh to nie jest normalna jazda - i nie mówię że tak nie jeżdżę, ale to się zdarza na tyle rzadko, że nie wpływa na moją ocenę spalania. M760 to nawet nie wiem ile spali (ekonomizer zablokowany na 20l/100), ale przy >300kmh to na oko pali ze 50l/100. Co nie zmienia faktu, że jadąc przepisowo na trasie nieautostradowej schodzi poniżej 10l.

:wink:

U siebie w 540dT mam w tym momencie średnią 12+ od nowości. 540iT miałem na dłuższy test. Jeździłem tak jak zawsze. Średnia 17+ litrów.

No jak masz w 40i spalanie 17+ to za****sz i tyle, co mam więcej powiedzieć? Jeździłbyś normalnie to byś zobaczył normalne spalanie. Nie przejmuj się, z wiekiem i kolejnymi mandatami przechodzi.


Jest jeszcze jedno skrzywienie o którym ludzie zapominają często - np. komuś V8 pali 2x tyle co R6, bo V8 jeżdżą z przyśpieszeniem i prędkościami, których w R6 po prostu nie da się osiągnąć.

 

Z ostatnim się zgodzę. Przypuszczam, że w 1,6 nie miałbym wyższego. Ale jeździłbym zupełnie inaczej.

Przez ok. 20 lat dostałem, jeśli dobrze pamiętam 1 punkt za parkowanie. Na pewno sporo w tym też szczęścia, nie oszukuję się. 140 na autostradzie jechałem ostatni raz Polonezem w 2005 - zupełnie poważnie :wink:

Opublikowano
Pobawiałem się konfigiem, pojechali z łączeniem opcji, zeby całe pakiety brac, w tym nie potrzebne rzeczy. Np. pełen shadowline, idzie ze świecącym grilem (porazka dla mnie); dachu panoramicznego solo sie nie da; etc ...


ktos testował rabaty na LCI / terminy produkcji (plugin) już w salonie w rozmowie realnej?

Hitem roletki z tylu dla dziecka nic nie warte ale żeby mieć trzeba pakiet za 15k. Kogoś porypało.

W X7 możesz sobie dodać bez pakietu :)


Mnie te konfiguracje denerwują, dali by 3-4 pakiety, ale wiem to premium i możesz wybrać co chcesz, a czego nie :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no i wlasnie te pakiety sa problemem, bo chcialbym kilka rzeczy, kazda jest w innym pakiecie wiec musze wziac wszystkie pakiety. W x7 doklikasz sobie co ci potrzebne i nie musisz placic za cos czego nie chcesz i nie potrzebujesz.
Opublikowano
no i wlasnie te pakiety sa problemem, bo chcialbym kilka rzeczy, kazda jest w innym pakiecie wiec musze wziac wszystkie pakiety. W x7 doklikasz sobie co ci potrzebne i nie musisz placic za cos czego nie chcesz i nie potrzebujesz.

Zgaduję, że to obniża im koszty produkcji, a cena w górę ;)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

wygląda na to, że czas oczekiwania jest w miarę normalny - zamówienie teraz odbiór czerwiec/lipiec.


Chyba, że ktoś sobie doklikał skrętną tylną oś, wtedy... 12 miesięcy ("a może i dłużej").


Ktoś coś wie czy to może ulec zmianie? Bo trochę przesada.

Opublikowano

Ja o restrykcji na skrętna oś nie słyszałem, natomiast są braki na pneumatykę. Masz w swoim pneumatykę?


Mi handlowiec powiedział, że jak chce pneumatyczne, to produkcja w lipcu :/

Opublikowano

Jadąc dzisiaj w nocy na narty do Włoch za Norymbergą wyprzedził mnie oklejony SUV BMW - oczywiście go dogoniłem :mrgreen: i słabe zdjęcie poniżej. Z przodu 2 rzędy świateł wiec raczej X7 choć tylne światła jakieś inne i wielkość jak X5. Padało wiec ciężko o jednoznaczna opinie ;).


Wyprzedziło mnie jeszcze jedno całe oklejone BMW - jakaś sportowa wersja X1 lub może następca X2 patrząc po wielkości. Niestety z racji boxa na dachu musiałem się poddać w gonieniu :duh: - ten leciał grubo >200.


901d3b9a027a6a57med.jpg


Co roku coś fajnego tam widzę - rok temu M3 Touring.

Opublikowano

Porównanie xLine z M Sport.

 

W M sport jest dodatkowo założony przed spillter carbon, nie widze tego w ofercie, dyfuzor tak samo.


Bez tych dodatków to całkiem innaczej by wyglądało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.