Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chodzi mi o to ze to na znacznenie nie tylko przy jeździe na elektryku ale zawsze, w kaZdym trybie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ja nie napisalem, ze nie ma. Napisalem tylko, ze dla tych co jezdza tylko na elektryku moze to miec znaczenie - nie napisalem czy dla innych moze nie miec znaczenia. Nieistotne.

 

Chodzi mi o to ze to na znacznenie nie tylko przy jeździe na elektryku ale zawsze, w kaZdym trybie

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

W Niemczech od poniedziałku 30.01 nie ma możliwości zamówienia już pre lci. W kolejnym tyg będą już mieli info na temat zamowień po liftowego. Taka tylko ciekawostka.

Czyli albo stock albo post lci :)

Opublikowano
Jeśli ktoś kupiej x5 w hybrydzie i nastwia sie na jazdę w większości na elektryku, tzn że kupuje złe auto. :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Uwielbiam takie madrosci. Obecnie w domu uzywamy najczesciej 530e, ktory ma zasieg 16-18 mil na baterii. Samochod pokonuje 80-90% w trybie elektrycznym (dzieci do szkoly, zakupy, itd.). Jesli jade dalej, uzywam silnika benzynowego. Na dachu mam 29 paneli slonecznych. Za wiekszosc kilometrow nie place nic za paliwo. 50e na ktorego czekam ma wiekszy zasieg na baterii, wiec kilometraz na elektryku sie nawet poprawi. I bede mogl przyczepe pociagnac...

 

Jeśli ktoś kupiej x5 w hybrydzie i nastwia sie na jazdę w większości na elektryku, tzn że kupuje złe auto. :mrgreen:

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Sam potwierdziłes, że robisz 90% przebiegu na prądzie.

Wciąż twierdzę, że kupiłeś złe auto.

Przy takim użytkowaniu, powinieneś nie pełnoprawne EV.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po co mialbym kupowac full elektryk, ktory (i) jest drozszy, (ii) nie wykorzystywalbym calego potencjalu baterii, skoro mala bateria wystarcza mi na 80-90% kilometrowki, (iii) znacznie dluzej musialbym ladowac baterie vs. tankowac przy dluzszych trasach, (iv) nie moglbym ciagnac przyczepy (50e)? Hybryda plug in jest super, gdyz pozwala na jade lokalna na pradzie (dla mnie "darmowym") i na benzynie w dluzszych trasach.

 

Sam potwierdziłes, że robisz 90% przebiegu na prądzie.

Wciąż twierdzę, że kupiłeś złe auto.

Przy takim użytkowaniu, powinieneś nie pełnoprawne EV.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlatego napisalem "darmowy". Panele instalowalem nie tylko aby ladowac samochod. Praktycznie wszystko mam na pradzie, oprocz bojlera i kominka na gaz. Po 4-5 latach koszt paneli bedzie zwrocony (3 lata pozostaly).


Full elektryk zuzywalby ten sam prad.


 

Zainwestowałeś (wydałeś środki) w panele, więc do końca nie jest darmowy:)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Po 5 latach padnie falownik i znowu trzeba będzie odrabiać kolejne 5 lat :mad2:

Racjonalne podejście w przypadku kupowania aut za pół bańki i więcej jest nieracjonalne :wink: Auta to konsumpcja, ale z życia coś trzeba mieć :8)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Typowe polskie narzekanie. Gwarancje na wszystko mam na 10 lat, wiec falownik mnie nie interesuje.


Kazdy ma swoj rozum i kieruje sie swoja logika. Ja wole placic mnie niz wiecej a korzystac tyle samo. Jesli ktos sie kieruje innymi celami zyciowymi, dla mnie jest to ok.

 

Po 5 latach padnie falownik i znowu trzeba będzie odrabiać kolejne 5 lat :mad2:

Racjonalne podejście w przypadku kupowania aut za pół bańki i więcej jest nieracjonalne :wink: Auta to konsumpcja, ale z życia coś trzeba mieć :8)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Nie mogę się zgodzić, bo nie po to się wydaje pół banki, aby przez 90% jazdy "głaskać" pedał gazu i jeździć tak naprawdę około 100 konnym autem. Osobiście czekam do przyszłego tygodnia z zamówieniem X6 LCI, ale mam ( a raczej miałem) też w głowie X5 LCI (X6 F16 jeżdżę obecnie, myślałem dlatego o X5 dla odmiany).

Dostałem w zeszłym tygodniu właśnie X5 45e na cały dzień, do testowania.

Jeździłem nim tak, jak zwykle jeżdżę, dynamicznie, ale bez jakiejś ekstremalnej brawury.

Spalanie po prawie 180km wyszło mi 9,4l/100km.

Dla mnie taka hybryda nie ma kompletnie sensu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Zgadzac sie lub nie mozna odnosnie obiektywnych rzeczy, np. czy 2+2=4. W tym przypadku mowimy o preferencjach - ja mam takie, ty masz inne. Dla mnie OK. Nie jestem jeszcze taki stary (przynajmniej sie tak pocieszam), ale pewnie od ponad 10 lat nie szukam wrazen na drodze. Od tego mam inne hobby.


Nie wiem o co chodzi z glaskaniem pedalu gazu. W ruchu miejskim (i autostradach miedzymiastowych), w ktorym obecnie uzywam silnika elektrycznego, nic nie glaskam, jade tak jak inni. Jesli jestes jednym z tych co daja po garach, aby zaraz dawach po hamulcach, ja nie naleze do tej grupy. Bardzo mi odpowiada hamowanie regeracyjne w trybie elektrycznym.

Edytowane przez Bono

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9,4l/100 to swietny wynik na 3 litrowa benzynę w tak duży m suvie. Przez chwile napalilem się na q7 tfsi ze względu na bardzo dobre rabaty od koniec zeszłego roku. Podjeździe testowej byłem na nie. Kawałek autostrady, trochę miasta i drogi podmiejskiej skończył się wynikiem 17l/100 a osiągi nie byly jakieś porywające żeby warto było bulic. Miałem tez około rok x6 40i i spalanie oscylowało 12-14l/100, wiec te 10 l to dobry wynik. Pamiętaj tez ze silnik elektryczny Doda ci dynamiki w trybie sport. Będzie dużo więcej koników (około 100) wiec dynamika będzie sporo lepsza. Temat wart przemyślenia. Czysty elektryk jak ktoś jezdzi w trasy powyżej 200km to jest porażka chyba ze ktoś lubi jeździć jak pan z wąsem i kapeluszem.
Opublikowano

Około 2-3l oszczędności na hybrydzie vs czysta benzyna, nie jest dla mnie ani trochę dobrym wynikiem, aby się gratis "bawić" w pamiętanie o codziennym ładowaniu auta.

Biorąc pod uwagę kwestie czysto ekonomiczne, to przy tak małej różnicy w spalaniu + cenach prądu obecnie (nie mam fotowoltaiki), zakup hybrydy nigdy się tak naprawdę nie zwróci, przy moim codziennym trybie korzystania z auta.

Sprzedawca w salonie BMW był takiego samego zdania.

Jeśli komuś odpowiada taki samochód, rozumiem i szanuję.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O, i o to chodzi. Mowisz, ze w twoim trybie jazdy hybryda nie ma sensu i ja to rozumiem. Jeslibym nie mial paneli slonecznych i nie dostawal stickera na car pool (moge korzystac z odpowiednikow polskich bus pasow na autostradach miedzymiastowych, ktore czesto sa zakorkowane), to pewnie tez nie ladowalbym sie w hybryde. Do konca zeszlego roku mozna bylo miec 7,500 USD ulgi podatkowej za hybryde, ale w tym roku warunki zmienili i ja juz sie nie kwalifikuje. To byl dodatkowy argument za hybryda, ale nie chcialem kupowac 45e, kiedy 50e bylo juz ogloszone.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oszczędności to jedno i sprawa bardzo indywidualna. Jeden będzie dużo jezdzil po zakorkowanym mieście także praktycznie tylko na prądzie i ladowal z paneli, inny nie będzie miał gdzie naładować. Nie można tez zapominać ze dostajemy 100KM więcej a to tez ma jakaś realna wartość. Warto by się przejechać jednym i drugim i porównać przyjemność z jazdy przed podjęciem decyzji, chociażby aby samemu organoleptycznie ocenić czy warto.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Premiera ma byc w nastepnym tygodniu. Nie sadze, aby LCI bylo w konfiguratorze przez nastepne kilka tygodni.

 

Od środy rzekomo auta w konfiguratorach. X5/X6 LCI

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trzymam kciuki, aby sie tak stalo. Jestem jednak sceptyczny, w szczegolnosci, ze to info od sprzedwacy.

 

Ma być już w czwartek dostępny w konfiguratorze.

Info od sprzedawcy

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja tez słyszałem info od sprzedawcy ze od 9 lutego można konfigurować .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nie jest zdjecie prawdziwego samochodu.


 

https://www.bimmertoday.de/2023/01/25/bmw-x5-m-facelift-entwurf-auf-leak-basis-zeigt-neues-heck/


Oficjalna prezentacja we wtorek. Tylne światła dla mnie spoko, także przeprowadzę manewr jak w g31 tj. retrofit tylnych lamp, jeśli będą dostępne jako opcja doposażenia.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.