Skocz do zawartości

E87 116i N45B16 Brakujące bezpieczniki - czy to normalne?


karol9373

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


Ostatnio nabyłem BMW E87 116i N45B16, jako tymczasowe auto z którym chciałem się pobawić i nauczyć diagnostyki.


Z ciekawości otworzyłem schowek aby sprawdzić rozkład bezpieczników i ku mojemu zdziwieniu okazało się, że bardzo wielu bezpieczników brakuje. Zdaję sobie sprawę, że bezpieczniki są montowane w zależności od wersji i wyposażenia, ale to u mnie jest bardzo bogate. Jedyne czego brakuje to chyba elektryczne sterowanie fotelami. Inne rzeczy typu grzane fotele, iDrive z ekranem, nawigacja, czujniki deszczu itp bajery są.


Samochód sam w sobie jeździ bez większych problemów, chociaż zaobserwowałem kilka dziwnych rzeczy. Co 100-200 km włącza się "check engine" i błąd czujnika temp. powietrza dolotowego. Wymieniłem czujnik na nowy, ale błąd nadal się pojawiał. Ostatnio podociskałem kabelki i skasowałem błąd i temperatura normalnie się pojawia. Z kolei przepływomierz powietrza pokazuje non stop zero. Nie wiem czy to BMW ma w ogóle przepływomierz? Silnik chodzi w miarę równo. Na urządzeniu diagnostycznym pojawia się trochę innych błędów (C947, A6D1, A10A, A670, A559, 9CC6, 9CC5), ale auto chodzi bez większych problemów.


Zastanawiam się czy braki tych bezpieczników to normalna rzecz? Zrobiłem sobie rozpiskę i np brakuje bezpieczników od pasów bezpieczeństwa (25), tempomatu (09) oraz nawigacji (17) ale mimo wszystko tempomat, nawigacja i czujka pasów działają bez problemów. Mógłbym dołożyć wszędzie bezpieczniki zgodnie z rozpiską, ale nie wiem czy można tak robić i czy czegoś nie pogorszę. Samych bezpieczników jeszcze nie sprawdzałem czy są sprawne. Zakładam, że tak.


Załączam zdjęcia bezpieczników oraz rozpiski którą zrobiłem. Na różowo zaznaczone są bezpieczniki których brakuje, na niebiesko te które są a na żółto te których brakuje ale nie mam danego elementu (np. elektrycznie regulowane fotele albo hak holowniczy).


Czy jest w stanie mi ktoś podpowiedzieć:

- Czy braki ww bezpieczników to normalna rzecz?

- Czy jeśli bezpiecznika brakuje to dana funkcja nadal pracuje? Wg mnie obwód jest otwarty i nie powinna działać, ale nie znam się jeszcze :)

- Czy spotkał ktoś gdzieś może rozpiskę za co jest odpowiedzialny konkretny bezpiecznik? Przykładowo w silniku używane są bezpieczniki 70, 72, 74, 75, 76, 77, 78, 79. Nie wiem czy w mojej wersji silnikowej wszystkie są używane. Może te bezpieczniki są np. do diesla? Chociaż karteczka z rozpiską jest chyba dodawana dla danego konkretnego silnika który jest zamontowany? Przekopałem cały internet, ale znalazłem tylko rozpiski innych niż moja wersji skrzynek bezpiecznikowych.


bmw-e87-116i-03-2007-rozpiska.jpg

bmw-e87-116i-03-2007-skrzynka.jpg

Edytowane przez karol9373
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A6D1 - Dodatkowa pompa wody

C947 - MRS: Błąd komunikacji K-CAN

A559 - TABLICA PRZYRZĄDÓW: zastosowanie prostego kodu (zacisk 30g-f)

9CC6 - FRM: Podgrzewanie lusterka po stronie pasażera uszkodzonego

9CC5 - FRM: Podgrzewanie lusterka po stronie chorego







_________________________________________________________







Bezpieczniki..........


- F25 - pusty, przypisany jest do BMW E92

- F9 - aktywny tempomat

- F17 - system nawigacji

- F70 - Przekaźnik pompy powietrza wtórnego

- F72 - Przekaźnik, elektryczna pompa próżniowa

- F73 - pusty

- F74 - dla silnika N43 ,Czujnik tlenku azotu

- F75 - Czujnik wału korbowego, wentylator E-box, Zawór odpowietrzający zbiornika paliwa, Miernik masy powietrza z gorącą folią

- F76 - Wtryskiwacz paliwa, cylinder 1,2,3,4

- F77 - Jednostka sterująca A6000 DME, Zawór pompy ssącej, Czujnik wałka rozrządu zaworów dolotowych, Czujnik wałka rozrządu wydechu, Elektrozawór VANOS, wlot, Elektrozawór IVANOS, wydech, Ogrzewanie, odpowietrzenie skrzyni korbowej.

- F78 - Czujnik tlenu przed katalizatorem, Czujnik tlenu 2 przed katalizatorem, Czujnik tlenu za katalizatorem

- F79 - Cewka zapłonowa, cylinder 1,2,3,4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję. Te kody błędów sobie rozpracowałem. Wygląda na to że chyba 2 bezpieczniki są przepalone (przynajmniej tak wywnioskowałem po podłączeniu ISTA+).


A posiadasz może kompletną rozpiskę bezpieczników? Ja znalazłem jakąś w necie (np tu: https://fuse-box.info/bmw/bmw-1-series-e81-e82-e87-e88-2004-2013-fuses-and-relay), ale tyczy się ona starej skrzynki z bezpiecznikami. Część z nich się pokrywa a część nie.


Jeszcze zapytam co w praktyce może oznaczać brak bezpiecznika 70 (Przekaźnik pompy powietrza wtórnego) i 72 (Przekaźnik, elektryczna pompa próżniowa)? Czy te elementy istnieją w ogóle w mojej wersji silnikowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Rozpiski jaki takiej nie mam . Musiał bym tego szukać.

Jeśli interesuje cię rozpiska bezpieczników to napisz ich numery, może znajdę czas i ci je opiszę?


Czemu nie zgadzają się opisy bezpieczników z w/w strony?

Ponieważ w twoim modelu co jakiś czas ,a w szczególności w 2007 roku nastąpiła zmiana znaczenia poszczególnych bezpieczników. Dlatego napisałem ci abyś podał miesiąc i rok produkcji. Oczywiście ważne jest też aby podawać kod silnika.


Nie jestem obyty w silnikach benzynowych dlatego nie odpowiem ci na ostatnie trzy pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Te rozpiski w przypadku BMW to mozna o kant tylka rozbić. Tylko schematy prawde powiedzą.

Zawsze sa puste miejsca. Skrzynka jest ta sama dla wszystkich aut, a BMW uzupelnia je tylko pod wyposazenie.

Czemu wnioskujesz ze masz ktorys przepalony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpiski jaki takiej nie mam . Musiał bym tego szukać.

Jeśli interesuje cię rozpiska bezpieczników to napisz ich numery, może znajdę czas i ci je opiszę?


Czemu nie zgadzają się opisy bezpieczników z w/w strony?

Ponieważ w twoim modelu co jakiś czas ,a w szczególności w 2007 roku nastąpiła zmiana znaczenia poszczególnych bezpieczników. Dlatego napisałem ci abyś podał miesiąc i rok produkcji. Oczywiście ważne jest też aby podawać kod silnika.


Nie jestem obyty w silnikach benzynowych dlatego nie odpowiem ci na ostatnie trzy pytania.

 

Co do bezpieczników nad którymi się zastanawiam to np. 21 oraz 27 z lusterek. Czemu są 2 sztuki? Jednego z nich u mnie brakuje a mimo to lusterka działają (nie jestem pewien co do podgrzewania, tym bardziej że dostaję błąd mówiący o problemie z podgrzewaniem). Patrząc na rozpiskę ze strony mam:


F21:

Driver door switch cluster

Outside rear view mirrors (czyli lusterka, co zgadza się z rozpiską)


F27:

Driver door switch cluster

Telephone transceiver


W F27 nie ma słowa o lusterkach, z kolei częścią wspólną jest "Driver door switch cluster". Nie wiem do końca jak to rozumieć. Czy jeden obwód ma 2 bezpieczniki i F21 jest odpowiedzialny za same lusterka a F27 za jakieś dodatkowe fukcje (w tym przypadku telefon, którego nie mam)?


Co do bezpieczników które mnie intrygują - 6, 22, 38 (przy ikonce trybiku), 45 (ikonka kierownicy), 47 (OBD), 70, 72 (tu już opisałeś, dziękuję, ale zastanawiam się jakie są konsekwencje ich braku).


Co do roku i miesiąca produkcji to właśnie zauważyłem że podają zakresy od kiedyśtam do marca 2007 a jako drugi przedział od marca 2007 do kiedyśtam. Jak na złość mój egzemplarz jest dokładnie z marca 2007 więc nie wiem jak czytać te zakresy :mad2:


Tak czy inaczej, dziękuję za podpowiedzi i pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te rozpiski w przypadku BMW to mozna o kant tylka rozbić. Tylko schematy prawde powiedzą.

Zawsze sa puste miejsca. Skrzynka jest ta sama dla wszystkich aut, a BMW uzupelnia je tylko pod wyposazenie.

Czemu wnioskujesz ze masz ktorys przepalony?

 

Muszę to jeszcze oczywiście sprawdzić miernikiem ale zacząłem coś podejrzewać po podłączeniu testera obd który np wyświetlał zerowy przepływ powietrza na przepływomierzu, albo jakieś dziwne błędy których nie mogłem znaleźć w necie. Później podłączyłem się przez kabel KDCan i ISTA+ pokazała już przepływ powietrza (czyli mój pierwszy tester jest do bani) ale kilka błędów też zaraportowała. Z tego co zaobserwowałem to ISTA narysowała schemat instalacji gdzie na czerwono zaznaczone są ścieżki między bezpiecznikami a komponentami.


Wygląda mi to na coś przynajmniej wymagającego sprawdzenia. Sugerowane są bezpieczniki F21, F60 i F2.


Patrząc na schemat lusterek miałoby to sens. Samo sterowanie lusterkami dostaje zasilanie z innych modułów, ale np grzanie nie działa bo przepalił się bezpiecznik. Co do pozostałych nie wiem jak je czytać...


ltvUZU0.png

eRKd559.png

JMNvyoW.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z tym przepływomierzem to sporo testerow ma problemy z odczytami.

Ista pokazuje dobrze schemat pod twoje auto, zawsze.

Co do lusterek, to po pierwsze sprawdź czy masz opcje wyposażenia 313 czy 430. Ponieważ pokazuje ci blad grzania wnioskuje ze masz lepsze lusterka 3 pinowe. Teraz przy najlepszej opcji 430 wklady sa bardzo drogie bo to fotochromy. Ludzie zastepuja je zwyklymi. Niestety wtedy wtyczka do grzania nie pasuje bo jest 4 pinowa, a zwykle lusterka mają tylko dwie wsuwki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rozpiski jaki takiej nie mam . Musiał bym tego szukać.

Jeśli interesuje cię rozpiska bezpieczników to napisz ich numery, może znajdę czas i ci je opiszę?


Czemu nie zgadzają się opisy bezpieczników z w/w strony?

Ponieważ w twoim modelu co jakiś czas ,a w szczególności w 2007 roku nastąpiła zmiana znaczenia poszczególnych bezpieczników. Dlatego napisałem ci abyś podał miesiąc i rok produkcji. Oczywiście ważne jest też aby podawać kod silnika.


Nie jestem obyty w silnikach benzynowych dlatego nie odpowiem ci na ostatnie trzy pytania.

 

Co do bezpieczników nad którymi się zastanawiam to np. 21 oraz 27 z lusterek. Czemu są 2 sztuki? Jednego z nich u mnie brakuje a mimo to lusterka działają (nie jestem pewien co do podgrzewania, tym bardziej że dostaję błąd mówiący o problemie z podgrzewaniem). Patrząc na rozpiskę ze strony mam:


F21:

Driver door switch cluster

Outside rear view mirrors (czyli lusterka, co zgadza się z rozpiską)


F27:

Driver door switch cluster

Telephone transceiver


W F27 nie ma słowa o lusterkach, z kolei częścią wspólną jest "Driver door switch cluster". Nie wiem do końca jak to rozumieć. Czy jeden obwód ma 2 bezpieczniki i F21 jest odpowiedzialny za same lusterka a F27 za jakieś dodatkowe fukcje (w tym przypadku telefon, którego nie mam)?


Co do bezpieczników które mnie intrygują - 6, 22, 38 (przy ikonce trybiku), 45 (ikonka kierownicy), 47 (OBD), 70, 72 (tu już opisałeś, dziękuję, ale zastanawiam się jakie są konsekwencje ich braku).


Co do roku i miesiąca produkcji to właśnie zauważyłem że podają zakresy od kiedyśtam do marca 2007 a jako drugi przedział od marca 2007 do kiedyśtam. Jak na złość mój egzemplarz jest dokładnie z marca 2007 więc nie wiem jak czytać te zakresy :mad2:


Tak czy inaczej, dziękuję za podpowiedzi i pomoc!

 




Zakres czytasz tak jak widać ( jak dobrze pamiętam okres w przypadku twojego auta ? ), auto masz np z 01.03.2007 to korzystasz ze schematów z okresu 01.03.2007 - 31.08.2007..

Drugi przykład , auto masz z 31.08.2007, korzystasz ze schematu z okresu jak powyżej, 01.03.2007 - 31.08.2007.

Ista automatycznie dobiera schematy.




Bezpieczniki.....

• F2 - zabezpiecza zegary i OBD II

• F6 - zabezpiecza elektronikę sterującą automatyczną skrzynię biegów.

• F21 - zabezpiecza moduł lusterka lewego oraz prawe lusterko, zasila moduł i prawe lusterko z zacisku 30G

• F22 - pusty

• F27 - zabezpiecza również moduł lewego lusterka , nadajnik/odbiornik telefonu oraz ( jeśli BMW ma dodatkowe wyposażenie związane z telefonem ) następny odbiornik. Zasilanie na bezpiecznik jest podawany z zacisku 15.


O co chodzi z tymi zaciskami 30G czy 15......?

Mogę się delikatnie pomylić, ale ta informacja zależy od okresu kiedy produkowano BMW...?

Ale , zacisk 15 oznacza że odbiornik zaczyna dostawać napięcie gdy włączysz zapłon.

30G , jak dobrze pamiętam, gdy otworzysz auto pilotem ( przy tym zacisku mogą być też inne zasady aktywujące ten zacisk, np. otworzysz auto pilotem , auto nie jest odpalane, po ok 10 min auto wejdzie w stan uśpienia, ty siedząc w tym czasie w aucie będziesz chciał wyjść z auta , samo ręczne otwarcie drzwi ponownie aktywuje zacisk 30G.


• F38 - pusty

• F45 - pusty

• F48 - silnik tylnych wycieraczek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.