Skocz do zawartości

E39 touring i radio android


520i

Rekomendowane odpowiedzi

zmarzylo mi sie takowe radio w zamian za fabryczne radio. Mam u siebie Bussines CD. Zakupilem takowego androida z odpwiednia przejsciowka, ale radio sie nie odzywa - wyswietlacz jest czarny....

Podpialem radio do akumulatora - to samo - nic sie nie dzieje. Przedzwonilem przejsciowke do radia - prad na zoltym i czarnym sie pojawia z akumulatora...

Bezpiecznik z tylu radia - sprawny...

Co jeszcze moge sprawdzic zanim wyrzuce to radio na smieci?

Czy musze powiadamiac auto poprzez INPE ze ma nowe radio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Do zasilania musisz mieć trzy przewody, stały plus, plus po stacyjce i masę.


Tu masz rozpiskę gniazd w zależności czy okrągłe czy płaskie piny

https://xoutpost.com/electronics/navigation-system/74165-bm54-does-not-act-like-bm54-unit.html


DIR- stały plus

ACC- plus po zapłonie

GND - masa

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xtrons podlaczony do auta.

Tyle ze : z wiazki z radia wychodzi kabel opisany jako ACC (czyli + po stacyjce) - nie jest podlaczony do drugiego takiego samego w duzej kostce od strony wiazki (na tym kabelku [ACC] po porzekreceniu kluczyka pojawia sie + po zaplonie).

I teraz tak: wstepnie ustawilem radio, wylaczylem radio, odczekalem chwilke, wlaczylem radio - pamieta ustawienie.

Czy musze laczyc ACC od strony radia z ACC od strony duzej wtyczki?

Po wyjeciu kluczyka ze stacyjki, radio nie wlacza sie.

Radio jest z dvd, czyli jest glebokie. Niestety gora bedzie wystawac z obrysu deski - trzeba bedzie wymyslic jakas czarna gustowna plaska zaslepke.

Czeka na swoja kolej do montazu: kamera cofania, wzmacniacz, bluetooth, nie wiem czy nie skusze sie na wifi....

Na razie chce ogarnac to co dzis zamontowalem, ale spasowalem ze wzgledu na dosc zimny wiatr.

Bardzo prosto dalo sie wymontowac stary panel z oslona (przydalo sie obejrzec film na yt).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie okazalo, WIFI i Bluetooth radio ma w zestawie. Juz podlaczylem sie do internetu. jutro sprawdze jak chodza mapy google.

Po okolo 3 godzinach stania auta (zamkniete, nieuzywane), uruchomilem auto. Radio sie dosc dlugo uruchamialo, a dodatkowo jak wlaczylem bieg wsteczny, radio przelaczylo sie na kamere cofania (nie mam jej jeszcze podlaczonej do radia)

Sciagnalem sobie apke DAB+, bo w Norge juz FM fale nie dzialaja (mozna posluchac tylko regionalnej stacji i religijnej)

kiedy probowalem uruchomic owa apke, na wyswietlaczu pokazal sie komunikat: "Nie ogladaj video podczas jazdy i ni wiecej sie nie dzialo..

Ma ktos jakis pomysl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mala p[oprawka- plus po stacyjce na kablu ACC pojawia sie, ale od strony radia, pomimo ze ten kabel jeszcze nie podlaczylem....

Radio dziala, tyle ze dlugo sie uruchamia - pewnie brak tego plusa postacyjkowego...

Po nocy, radio nie "wydoilo" akumulatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poszukaj tematów odnośnie tych androidów, idzie wyłączyć znikanie obrazu podczas cofania gdy nie masz jeszcze kamery tak samo jak oglądanie tv. Możliwe że długie uruchamianie wynika z braku plusa po zapłonie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj tematów odnośnie tych androidów, idzie wyłączyć znikanie obrazu podczas cofania gdy nie masz jeszcze kamery tak samo jak oglądanie tv. Możliwe że długie uruchamianie wynika z braku plusa po zapłonie.

Z kamerka sobie poradzilem, - juz dziala.

Co do plus po stacyjce, skontakotwalem sie z Panem reprezentujacym Xtrons w polsce i ten mi odpowiedzial ze nalezy ACC od strony radia polaczyc z ACC od strony 17 pinowej kostki.

Tyle ze, na ACC od strony radia mam 12 V (wychodzi z radia - ten kabelek nigdzie nie jest podlaczony. Przekrece kluczyk na zap[lon, radio sie uruchamia, na kabelku mam 12V). Natomiast nie mam 12 V od strony kostki 17 pinowej na kabelku ACC.

Tak to mam byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazlem na YT taki film:


od 8:23 minuty jest wyjasniennie o co chodzi i gdzie jest blad w wiazce. Mysle ze mam tak samo.

podeslalem ten filmik Panu z xtrons polska i czekam na jego odpowiedz...

czy ktoz zna kody zabezpieczajace w tym radiu?

W instrukcji znalazlem

0000 - nie dziala

8878 - nie dziala

od Pana z xtrons polska dostalem

8888 - takze nie dziala...chyba czas napisac do "chinskiej ojczyzny"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec, radio se podzialalo.......Wlasnie je reklamuje. Od poczatku.

Wiazka do tego radia:

https://pl.aliexpress.com/item/1005004242839138.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.11.21ef1c24WY5foa&gatewayAdapt=glo2pol

to jest to radio

ma przeciety kabel ACC (czyli plus po stacyjce. Tzn z radia wychodzi ACC i rozwidla do pudelka CANBUSa i drugi kawalek idzie do wiazki iwtyczki przylaczeniowej do instalacji auta.

Po podpieciu radia, bez podlaczenia owego ACC radio normalnie dzialas (dlugo sie uruchamia - brak przewodu ACC). Szukajac plusa postacyjkowego sprawdzilem ze na przewodzie ACC wychodzacym z radia, mam 12V...

Jak to mozliwe - nie wiem. Przypominam ze przewod ACC jest niepodlaczony do wiazki, wiec nie powinien miec pradu. Szukalem info i znalzlem na YT tylko ten fil ktory zamiescilem wyzej. Niestety tu znalezienie dobrego elektryka graniczy z cudem i radio po przyjechaniu z pracy we wtrek odmowilo dzialania - niby sie wklacza, ale nie wyswietla sie zadne logo, radio sie nie uruchamia.

Chnczycy zareagowali dosc szybko na moj post i kazali podeslac sobie filmik z uruchamiania, co tez zronilem Nastepnie podeslali instrukcje co sprawdzic itp. Kazali pod ACC od strony radia podac rad z zapalniczki, ale wyjasnilem ze tego nie zronie, bo jak podam prad z zapalniczki na ten kabelek, to auto mi splonie. Poinformowalem ich ze na tym kablu jest prad - prawdopodobnie z CANBUSa.

Wyslalem im nastepne zdjecia i opis co zrobilem i moje uwagi.Teraz czekam.

Jestem takze po rozmowach z przedstawicielem Xtrons polska i ten Pan powiedzial ze tylk ow tym modelu radia, kabelek ACC jest przeciety - nie wiadomo dlaczego. Wiec jesli ktos sie zdecyduje kupic owe radio- to tylko z polskiej strony. Uniknie korespondencji z chinczykami....

Ogolnie radio po tak krotkim uzytkowaniu moge ocenic - jesli wogole moge ocenic- na dosc fajne.

Mam zmienione glosniki na tyle i w drzwiach (zostaly oryginalne twittery). glosniki sa Pineer'a. Equalizer podbil mi barwe dzwieku - notabene equalizer ma okolo 30 suwakow do ustawienia.

DAB+ zadzialal od pierwszego uruchomienia i nie musialem sciagac dodatkowej aplikacji do obslugi tegoz.

Google maps wczytywalo sie dosc szybko. Ogolnie, poza ta usterka z ACC z radia bylem zadowolony. Wspoolpraca z telefonem - rozmowa tel, uzycie mikrofony radia i glosnika - wzorowe.

W instrukcji podane sa dwa kody:

0000

i 8878

Trzeba sprobowac ktory kod zadziala z jaka funkcja. Np do zmiany kamery zadzialal kod 0000 ale do zmiany kogo nie dziala zaden z nich. Chinczyk tez podal mi zly kod, wiec.....

Montazu koncowego radia nie wykonalem, bo mam do podlaczenia jeszcze wzmacniacz i inne ustrojstwa. Mam teraz identyczne radio wlozone w ta czarna dziure i pasuje jak ulal.

Montaz jest prosty. Nalezy dopasowac blaszki ktore sa w komplecie -ponoc otwory montazowe nie pasuja bo sa za wysoko. Jesli juz uporamy sie z blaszkami, montaz radia jest smiesznie prosty. Wystarczy wyciagnac listwe ozdobna nad schowkiem i ta przy kierownicy, wsadzic radio, przykrecic, zamontowac listwy.

Acha, w zestawie nie bylo tej przedluzki anteny:

https://pl.aliexpress.com/item/1005004472767899.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.21ef1c24WY5foa&gatewayAdapt=glo2pol

Wiem ze w niektorych radiach daja ten element - za zakupilem to w Biltemie.


Ja nie czekajac na efekt mojej rekamacji zakupilem to radio:

https://www.autoupgrade.no/products/bmw-e39-android-11

Takie samo radio mozna znalezc na aliekspress

wiem ze przeplacilem, ale zrobilem to celowo - teraz gwarancje i serwis przeprowadza norek.

Jak dojdzie do mnie to radio, to opisze co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedy juz przyjdzie to moje "upragnione radio" to mam w planie zamontowac wzmacniacz wspomagajacy tylko tylne glosniki - te w podsufitce. Wymienilem je na Pioneer'y basowe.

Wzmacniacz ma byc schowany- najlepiej we wnece z akumulatorem.

Czy macie jakis sposob - pomysl jak go tam zamontowac?

Kable do wzmacniacza puscilem prawym progiem.

Odpada montaz wzmacniacza w bagazniku _na widoku ze tak powiem- bagaznik jest mi potrzebny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
tylne glosniki - te w podsufitce. Wymienilem je na Pioneer'y basowe.

Jaki model tam się mieści ?

 

Odpada montaz wzmacniacza w bagazniku

Zależy jaki duży ten wzmacniacz. W touringu jest spory schowek za oparciami w podłodze. Nie wiem co tam oryginalnie przychodzi, bo u mnie jest pusty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zależy jaki duży ten wzmacniacz. W touringu jest spory schowek za oparciami w podłodze. Nie wiem co tam oryginalnie przychodzi, bo u mnie jest pusty.

 

Nie wiem czy to zależało od rocznika, czy wersji, ale czasami montowany tam był tuner TV i tuner radia.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylne glosniki - te w podsufitce. Wymienilem je na Pioneer'y basowe.

sorry, moja pomyłka - cale "oglosnikowanie" auta zrobiłem na Kenwood, a nie jak blednie napisałem, na Pioneer.

Wszystkie glosniki jakie zastosowałem to 13 cm w fabryczne otwory.

Wedlug mnie - te w drzwiach- graja wyśmienicie. Jedynie mam obawy co do tych 13 w podsufitce- czy dadzą rade.

Ale jesli nie dadzą rady (bas ma byc ładny, tłusty), to wymienię je na Kenwood'y o nieco większej średnicy. Co ciekawe, te głośniki (13 cm basowe) sprzedawane sa w parach razem z gwizdkami- na swiecie (np w Szwecji znalazłem te głośniki). Na allegro nie znalazłem oferty, aby te głośniki basowe były sprzedawane w parach z gwizdkami. Znalazłem jeden sklep w PL (poza alegro) ktory sprzedawał je w parach - własnie z gwizdkami.....

Wracając do dźwięku: Nie chodzi mi o to zeby cala dzielnica wiedziała ze jade autem. Wzmacniacz jest prosty: BLOW ZR-210. Ma napędzać tylko i wyłącznie bas.

Moj touring to golas - bez wynalazkow typu tuner czy inne takie wodotryski.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

przyszło dziś nowe radio.

Praktycznie nie różni się od tego spalonego Xtrons. (Xtrons, firma z ali kazała mi odesłać do UK i stamtąd dostane zamiennik....ciekawe tylko kiedy, skoro ja wysłałem radio w czwartek, a dziś to radio znajduje sie w Sandnes... (Ja mieszkam w Stavanger a do Sandnes mam niecałe 10 minut - Stavanger, Sandnes i Algard, to tak jak trójmiasto w Polsce)...

Wracając do radia- różni się tylko umiejscowieniem slotów na karty pamieć, no i szczegółami na tylnej ściance - to, ma antenę bluetooth wywalona na zewnątrz, podczas gdy xtons miał ja schowana. Pyknę zdjęcia jutro.

Aaaaa, to radio nie ma żadnej instrukcji pisanej.

Mam trochę pytań do znawców:

2e2e4863b2e5.jpg

to jest schemat wtyczek na radiu.....

34db0f4d7c32.jpg

to jest główna wtyczka z CANBUSem.. Widać tam przewody opisane jako ILL i sa ch az 3 sztuki - jeden z CANBUS, jeden z wtyczki radia i jeden z wtyczki podlaczanej do auta.....

jak to połączyć, i co to jest?

636364e49bbe.jpg

na tym zdjęciu widać różowy przewód opisany jako reverse (to ja go połączyłem w tym złączu), czy to jest przewód do kamery cofania?

cb72aedcdea9.jpg

6ec7394fa092.jpg

na tych dwóch zdjęciach widać pozostałe kable - do jednego z nich podliczam mikrofon (byl dodatkowy w zestawie, choc mikrofon wbudowany w xtrons pięknie dawał rade - tu, nie wiem jaka jest jakość tego mikrofonu)

No i gdzie podłączyć wzmacniacz?

i najważniejsze: skad wziasc plus postacyjkowy?

w dużej wtyczce (mam stare złącze 17-pinowe) od strony auta na czerwonym NIE ma plusa postacyjkowego...

wypiąć kabel od strony radia z wtyczki do auta i podać mu plus postacyjkowy z innego miejsca, tak to rozumiem....


poszperałem trochę na stronie sprzedawcy, i znalazłem taki dokument - to dwa schematy podłączenia kamery cofania

https://www.autoupgrade.no/pages/rygge-camera-tilkobling

ja mam kamerę z pierwszego zdjęcia (tyle ze przerobiona bo nie będę montował wraz z tym światłem z wiadomych powodów. Kamerę odciąłem, zamknąłem pudełko i będzie podklejona pod listwę)

Poniżej tłumaczenie z google tekstu z tej strony

"Wariant A, bez odbiornika/nadajnika wideo Tradløs RCA.

- (1) i (2) muszą być ze sobą połączone. (3), który jest przewodem uziemiającym, musi być podłączony do metalowego przedmiotu w samochodzie, który ma uziemienie

- (5) podłącz przewód wychodzący z urządzenia z systemem Android, który jest oznaczony jako Camera +12.

-(6) Łączy się razem z przewodem z wiązki przewodów urządzenia z systemem Android, który jest oznaczony jako Rear Camera IN."

W dokladnie taki sposob mialem podlaczona kamere do radia xtrons (czyli wnioskuje ze to nie kamera spalila radio, ale w urzadzeniu byla jakas usterka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche sie juz "oswiecilem"... wiec przewod opisany jako ILL to podswietlenie radia. Tylko jak to polaczyc? Kostka gl (zlacze meskie)- kostka radia (zlacze damskie) czy kostka radia (zlacze damskie)- kosc canbus (zlacze meskie) ?

dalej: w mojej kostce instalacji przylaczeniowej do radia, mam na czerwono-zielonym staly plus.

na kabelku bialo-czerwonym, powinien pojawic sie prad po wlaczeniu stacyjki - i pojawia sie. Tyle ze ten przewod znajduje sie na pozycji nr 7 patrzac na zlacze od przodu.

Edytowane przez 520i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego nie bardzo rozumiem z twojego opisu w czym jest problem, jedna kostka idzie do nowego radia, druga do starego wtyku skoro to wiązka przejściowa typowo do bmw. No chyba że coś pomieszali, jaką masz oryginalną wtyczkę do radia, na okrągłe czy płaskie piny.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz tlumacze o co chodzi:

to jest wtyczka od auta - zdjęcie przedstawia ja od tylu (ta czerwona taśma na grubych kablach to izolacja, bo poprzedni właściciel brał stad prąd do zasilania ładowania telefonu)

4a4f42744238.jpg

i ta sama wtyczka (ta która podpinamy do radia - oryginał z instalacji auta) od frontu

f0ad1a0d4071.jpg

a to jest wtyczka od radia

14e92a5fb58c.jpg

i jej druga strona

047e0880c2f6.jpg

otóż, różnica jest w położeniu pinów we wtyczkach (obu) po prawej stronie (patrząc na obie od frontu)


Pin 5 jest we wtyczce radia w gornym otworze, natomiast we wtyczce z auta, Pin 5 jest w środkowym położeniu....


Dalej, prąd posacyjkowy pojawia sie a tym pinie (wtyczka auta) w który włożony jet grot...

11c2431db788.jpg

według rozpiski jest to pin 7...

Teraz według rozpiski na radiu, plus postacyjkowy powinien pojawić się we wtyczce radia na pinie 5.....

czyli na tym czerwonym kabelku....

047e0880c2f6.jpg

ale się nie pojawi, bo wtyczka auta w tym miejscu jest pusta.......nie ma pinu z kablem.

I teraz, dlaczego oryginalne radio grało jak "trza" i nic się nie działo?

moje auto to niby 1999 rok, ale produkcyjnie to listopad 1998 bodajże....

czy w tym okresie instalacja radia miała inaczej piny porozmieszczane?

niech ktoś doradzi: powinienem we wtyczce radia przerzucić ten kabelek postacyjkowy w miejsce pinu nr 5?

Jakos nie uśmiecha mi się znowu po kilku dniach stwierdzić - "radio nie działa"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie bylo żadnych zmian we wtykach radia. Z resztą jak ty patrzysz na te piny, pin 5 tam gdzie wsadziles grot multimetru to plus pi stacyjce i trafia w czerwony kabel od nowego radia. Zgadza się ? Pin 9 tez się zgadza bo trafia w niego kabel żółty, tylko nie widzę na zdjęciach nowej wtyczki kabla czarnego który ma trafiać w pin 15 masa.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pin 5 tam gdzie wsadziles grot multimetru to plus pi stacyjce i trafia w czerwony kabel od nowego radia..
nie, nie trafia, poniewaz tam gdzie jest grot multimetru to nastepny rzad pinow a czerwony we wtyczce radia jest w rzedzie skrajnym....
Pin 9 tez się zgadza bo trafia w niego kabel żółty, tylko nie widzę na zdjęciach nowej wtyczki kabla czarnego który ma trafiać w pin 15 masa.

tu akurat sie zgadza. Do tych dwoch przewodow (masa i staly plus) nie mam uwag

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przewód czerwony nowej wtyczki trafia w przewód fioletowo biały starej wtyczki ?

tak, trafia.....

rozumiem, ze na tym fioletowo-bialym przewodzie powinien pojawic sie prad postacyjkowy w momencie przekreceniaklucza w stacyjce.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No cały czas ci to pisze, ja nie wiem na jaką ty rozpiskę patrzysz, przecież wszystko masz rozpisane na nowym radiu.

Podłącz samą wiązkę nowego radia do wiązki radia w kabinie i na czerwonym masz mieć plus po stacyjce, na czarnym masę a na żółtym stały plus.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cały czas ci to pisze, ja nie wiem na jaką ty rozpiskę patrzysz, przecież wszystko masz rozpisane na nowym radiu.

Podłącz samą wiązkę nowego radia do wiązki radia w kabinie i na czerwonym masz mieć plus po stacyjce, na czarnym masę a na żółtym stały plus.

i wlasnie o ten plus po stacyjce chodzi...

Na żółtym i czarnym prąd jest....

Na tym fioletowo-białym - prąd się nie pojawia po przekręceniu klucza. Auta nie odpaliłem tylko dałem na zapłon -druga pozycja przed odpaleniem...

Zauważyłem ze w poprzedni post wstawiłem zdjęcie na którym grot multimetru dotyka własnie fioletowo-białego przewodu - napisałem ze prąd tam jest.

To moja pomyłka w zamieszczeniu zdjęcia - prąd postacyjkowy pojawia się, ale na przewodzie biało-czerwonym (widocznym na tym samym zdjęciu)

sprawdziłem dwoma przyzadami (na fioletowo-białym prądu nie ma, na białym z czerwonym paskiem, prad jest)- nie ma możliwości żeby oba szwankowały, tym bardziej ze od razu sprawdziłem wszystkie 3 bezpieczniki od radia w schowku


Przeczytałem jeszcze raz swoje posty (zwłaszcza ten ze zdjęciami z tej strony i widzę ze trochę namieszałem)

otóż:

Pin 5 o który m wspominam w tym poście ze zdjęciami, to pin z kablem niebieskim - czyli ANT OUT....

W poście Z dnia 21 Lut 2023 20:52 skasowałem ostatnie zdanie (myślałem szybciej niż pisałem :-) ) i poprawiłem numer pinu w ostatnim zdaniu z tego postu. Bylo Pin 5 a powinno byc Pin 7 - czyli ten kabelek biały z czerwonym paskiem na którym pojawia się prąd postacyjkowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.