Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ,

Mam problem z odpaleniem mojej F20 118i 16r, wyświetla się komunikat awaria rozrusznika/zapłonu.

Nie można uruchomić silnika skontaktuj się BMW Mobile Care .Po naciśnięciu Start ,

nic nie kręci , dodam że akumulator sprawny i benzyna jest. Co może być przyczyna ,jak to ugryźć ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zobacz czy masz takie coś pod maską?

Jest to awaryjny punkt rozruchu auta. Jak widzisz na rysunku jest bezpiecznik. Weź miernik elektryczny i sprawdź czy jest tam napięcia przykładając jedna sondę do punktu nr. "3" a drugą do gołej śruby amortyzatora.

Możesz jeszcze sprawdzić rezystancję tego bezpiecznika. Jedna sonda dotyka punktu nr. "3" , druga nakrętki obok nr. "2".

Jeśli nie będzie napięcia i rezystancji to do wymiany bezpiecznik.


1VnYxXvMcF


1. Punkt końcowy startu awaryjnego

2. Bezpiecznik

3. Punkt mocowania dla odbiorników (np. rozrusznik, alternator)

4. Punkt mocowania dodatniego przewodu akumulatora

5. Panel przewodzący

6. Pozytywne połączenie dla ładowarki akumulatora lub rozruchu awaryjnego


H1WMEdFw

Opublikowano

Dziękuje za precyzyjna i fachowa poradę , ale bezpiecznik działa. Prąd przechodzi w dół do punktu 3.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ty masz silnik B38?

Odczytaj kody błędów!!!




Można by było jeszcze sprawdzić czy dochodzi napięcie do bendiksu rozrusznika?

Oczywiście, najlepiej byłoby to sprawdzić przy samym rozruszniku.

Jeśli nie masz dojścia od spodu to podam ci miejsce gdzie ewentualnie można to sprawdzić. Oczywiście to nie będzie wyrocznią w tym temacie ponieważ jest duże prawdopodobieństwo,że przy samym rozruszniku mogą działać się cuda ( skorodowane piny, ułamany/przegryziony przewód?).

Napięcie przy tym pinie sprawdzisz ,gdy włączysz zapłon . Jedna sonda dotyka pinu nr.9 , druga gołej śruby. Pomiar w kości robisz po stronie czarnego przewodu.



To jest kość X13*1B ,w której pin nr.9 , kol.przew. wchodzącego do kości to czarny a wychodzący w stronę rozrusznika bialy . Odpowiada za zasilanie elektromagnesu w bendiksie.


EZh6qZXx

1VnYOKLOQc







M249*1B - zasilanie bendiksa

M6510*2B- zasilanie rozrusznika


1VnYcjbUM0

Opublikowano
Prąd dochodzi ,także pozostaje chyba rozrusznik będę go regenerował. Niestety bez lawety się nie obeszło furka jest już w serwisie , czekam aż wykręca rozrusznik , dziękuje za pomoc
Opublikowano
Okazało się ze przewód plusowy łączący rozrusznik jest mechanicznie uszkodzony ( od tarcia o osłonkę ) . teraz tylko znaleźć część bo podobno zamienników nie ma .(Mówią ze przez ASO) Dzięki jeszcze raz!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na starym przewodzie powinien być numer części.

Ja osobiście szukał bym używki.

Zwróć uwagę gdzie przetarł ci się przewód.

Jeśli nie można w tym miejscu przymocować przewodu na sztywno to dobrze by było narzucić na stary przewód kawałek rurki gumowej, czy to stary spękany wąż od układu płynu chłodzącego, nie istnieje, byle średnica wewnętrzna była nie za duża, nie za mała. Na koniec ścisnął bym to kilkoma trytytkami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.