Skocz do zawartości

E39 automat ZF 5HP19, ślizga się na zimnym, szarpie, olej?


xKamilaO

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim, mam problem ze skrzynią automatyczną zf 5hp19 w mojej bmw e39 528i z 1999r, poprzednia skrzynia padła i musiała zostać wymieniona.


Po założeniu nowej skrzyni miało być tip top, jednak zaczęły się od razu problemy, a mianowicie samochód po nocy po wbiciu D nie chce jechać, a po dodaniu gazu obroty szły w górę, po jakimś czasie auto wyrywa się jak szalone i czuć szarpnięcie, to samo na R, jednak nie trwało to długo bo do momentu przejechania raptem 5km, wtedy po rozgrzaniu oleju w skrzyni objawy ustąpiły, oczywiscie przy ruszaniu wywaliło błąd, po późniejszym sczytaniu wyszło coś z 3 biegiem, nie pamietam juz dokładnie co.

Po tej akcji pojechałam do mechanika, sprawdził olej w skrzyni i był dosyć dziwny, nie dość że był spieniony (były tak jakby pęcherzyki powietrza) to był w kolorze wymieszanej wody w kałuży ;) mechanik powiedział, że można spróbowac od wymiany oleju, jednak uprzedził że albo to pomoże albo nie, został wlany jakiś Hipol :? . Po sprawdzeniu także były pęcherzyki powietrza. Mam wrażenie że po wymianie oleju w skrzyni samochód jeździ gorzej, co prawda problem praktycznie ustepuje jak sie pojezdzi chwile, ale czasem czuć jednak takie klepniecie delikatne jak zmieni bieg, na zimnym jest bardzo źle, a mianowicie jak już ruszy to obroty tak jakby spadają, idą w góre i tak na zmiane, obroty utrzmują się pomiedzy 2 tys a 2,5 tys i nie koniecznie chce zmienić bieg, nawet było tak że z 2 tys wskoczyła na 3 tys po czym od razu spadła do 2 tys, samochod nawet nie przyspieszyl, a ja nawet nie dodalam wiecej gazu.

Skrzynia nie była adaptowana, powiedziano mi że nie ma takiej potrzeby, natomiast nie wiem czy tak jest.


W skrócie:

- samochód po odpaleniu i wbiciu D lub R nie chce ruszyć, tylko po dodaniu gazu obroty idą w górę, po czym szarpnie i ruszy.

- wlany olej Hipol, w oleju w skrzyni pęcherzyki powietrza, nie miałam okazji sprawdzić jaki jest teraz, ale zaraz po zalaniu odpaleniu itd taki wlasnie był

- przy jezdzie na zimnej skrzyni obroty szaleją

- przy rozgrzanej skrzyni jeździ się bez zarzutów, poza bardzo delikatnym klepnieciem ktore czuc na budzie przy zmianie biegu, natomiast jest ono ledwo wyczuwalne


Moje pytania, czy może to być wina niskiej jakości oleju? Czy może konwerter się kończy?

Czy w tym przypadku adaptacja skrzyni jest wskazana? ( wymiana skrzyni, stary sterownik )


Co o tym sądzicie?


Przyznam szczerze, że nie wiem co zrobić, więc szukam jeszcze pomocy tutaj, zanim znów wyrzucę kolejne pieniadzę w błoto :)


Z góry dziękuję za odpowiedzi Wam wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Trzeba przestać jeździć do rzeźników :roll: olej zf do skrzyń 5hp. To co masz na pewno nie pomaga jej, ale to falowanie wskazuje również na sprzęgło hydrokinetyczne.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Olej to RAVENOL ATF FLUID a nie hipol ,a jak ci ten olej wymieniał zna procedurę? Jak sie pieni to za mało ale szkoda twoich pieniędzy na kolejne wymiany ,falowanie obrotów w czasie jazdy to koniec konwertera ,nie jeżdzij tak bo wykończysz całkiem skrzynie.Ogolnie skrzynia do przeglądu a konwerter do regeneracji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej to RAVENOL ATF FLUID a nie hipol

faktycznie, bezpieczniej wlac Ravenol, ale hipol tez produkuije rozne oleje, wiec moze byc tak ze ten hipol akurat spelnia wszelkie normy.....

.....falowanie obrotów w czasie jazdy to koniec konwertera

niekoniecznie - jesli jest za malo oleju w skrzyni, to tak wlasnie zachowuje sie silnik.... Zanim olej splynie z ukladu - skrzyni - do miski i stad do konwertera, to konwerter usiluje caly czas pompowac olej, a zamiast tego pompuje powietrze - sad spieniony olej....

Faktycznie - za mala ilosc oleju moze spowodowac uszkodzenie tarczek w skrzyni a co za tym idzie- szykuje sie remont skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.