Skocz do zawartości

E61 530 xd usunięte klapy kolektora bez zmiany programu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich


Stałem się niedawno posiadaczem e61 530 xd w automacie z 2005 roku, w której wyrzucono klapy kolektora i zamiast tego wjechały zaślepki. Jednak z tego co wiem, program nie został zmieniony i wydaje mi się że przez to samochód średnio przyspiesza. Co teraz z tym fantem zrobić? Lepiej wstawić nowy lub regenerowany kolektor(jeżeli regenerowany to polecicie firmę?) czy może wrzucić program? Tylko jak rozumiem wrzucenie programu to to samo co chiptuning tak?


Z góry dzięki za pomoc

Opublikowano
Przy usuniętych klapach wirowych auto słabiej ciągnie z dołu. Jeśli chcesz wrócić do serii to polecam kolektor z firmy pt-pro (montują w kolektorach wzmocnione klapy wirowe) - wygoogluj sobie.
Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...
Opublikowano
A jak wypada ta firma Pt-Pro w porównaniu do Autos Silniki? Bo widzę że na allegro więcej ocen ma Autos Silniki, a na forum więcej piszą o PT-Pro
Opublikowano
Przy usuniętych klapach wirowych auto słabiej ciągnie z dołu. Jeśli chcesz wrócić do serii to polecam kolektor z firmy pt-pro (montują w kolektorach wzmocnione klapy wirowe) - wygoogluj sobie.

 

Masz potwierdzenie z hamowni ze auto ciągnie slabiej? Czy tylko powielasz mit usłyszany na forum?

Opublikowano
A jak wypada ta firma Pt-Pro w porównaniu do Autos Silniki? Bo widzę że na allegro więcej ocen ma Autos Silniki, a na forum więcej piszą o PT-Pro

 

Mieszkam niedaleko właściciela i sam u niego naprawiam kolektory. Polecam z czystym sumieniem. Te od AS nie wytrzymują zbyt długo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu nie trzeba hamowni.

To czuć jak cholera zwłaszcza w automacie..

Automat bez klapek po lekkim dodaniu gazu redukuje bieg tak by mieć 2500 i wtedy ciągnie.

Z klapkami ciągnie od dołu bez żadnych redukcji.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opis typu "średnio przyspiesza" to oznacza raczej, że w całym zakresie obrotów ma problem. DPF trzeba by obadać, czy nie przytkany, to o wiele bardziej zamula niż klapki.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Automat bez klapek po lekkim dodaniu gazu redukuje bieg tak by mieć 2500 i wtedy ciągnie.

Z klapkami ciągnie od dołu bez żadnych redukcji.

potwierdzam, mam identycznie w 525d 177 po programie

wracam do serii i zakładam kolektor od AS

te od PT są gorzej wykonane, kiedyś były frezowane z kawałka metalu a teraz zgrzewają z blaszki

Opublikowano
Automat bez klapek po lekkim dodaniu gazu redukuje bieg tak by mieć 2500 i wtedy ciągnie.

Z klapkami ciągnie od dołu bez żadnych redukcji.

potwierdzam, mam identycznie w 525d 177 po programie

wracam do serii i zakładam kolektor od AS

te od PT są gorzej wykonane, kiedyś były frezowane z kawałka metalu a teraz zgrzewają z blaszki

Mam kolektor od AS i po czterech latach zaczęło mocno cieknąć z klapek, ale przez te lata nie było z nimi problemu. Przechodzę na kolektor od PT pro. W kolektorze od AS klapki są dość grube i w jakiś sposób mogą zaburzać przepływy, kolektor od pt pro ma klapki wielkością i kształtem bardziej przypominające fabryczne rozwiązania. Czekam aż kolektor przyjdzie i będę testował.

Jedno jest pewne, bez działających klap szybciej zapełnia się dpf. Według ISTA klapy pozostają otwarte i nie pracują w momencie gdy temperatura powietrza dolotowego jest poniżej 15 stopni i faktycznie zimą dystans pomiędzy wypaleniami dpf jest u mnie niemal połowę krótszy niż latem. No chyba, że to wina dłuższych dystansów przejechanych na nierozgrzanym silniku..

Przetłumaczone informacje na temat klap wirowych z ISTY może komuś się przyda:

Regulowane klapy wirowe znajdują się w stycznych kanałach układu dolotowego i są otwierane i zamykane w zależności od stanu pracy silnika. Klapy wirowe są zamknięte w następujących warunkach:


przy niskich prędkościach obrotowych silnika i małych objętościach wtrysku (sterowane mapą)


Klapy wirowe na ogół pozostają otwarte, gdy


- temperatura płynu chłodzącego < 15°C LUB


- temperatura powietrza dolotowego < 15°C



funkcjonować

Przetwornik ciśnienia łączy jednostkę próżniową z zasilaniem próżniowym za pomocą węży. Po aktywacji przez jednostkę sterującą DDE zawór przełączający przełącza podciśnienie na jednostkę podciśnieniową. Jednostka podciśnieniowa uruchamia drążek sterujący i klapy wirowe zamykają się. Drążek sterujący jest skierowany w stronę tylnego ogranicznika, gdy klapy wirowe są otwarte.


Rozwiązywanie problemów

Jeśli zostanie wykryta usterka w sterowaniu przetwornikiem ciśnienia, mogą zostać wykryte następujące usterki:


4130, Zwarcie aktywacji do B+


4141, Zwarcie aktywacji do B-


4152, przerwa w obwodzie aktywacji


4153, Stopień wyjściowy nadmiernej temperatury


Skutki usterek

Jeśli klapy wirowe zacinają się w pozycji otwartej: Pogorszenie właściwości spalin w niższych zakresach prędkości, poza tym brak efektu.


Jeśli klapy wirowe zablokują się w pozycji zamkniętej: utrata mocy ok. 10% przy wyższych prędkościach obrotowych silnika.

Opublikowano
Nie jeździłem nigdy bez klapek, więc się nie wypowiem, na regenerowanym kolektorze zrobiłem około 70 tyś km. Tej jesieni zaczęły cieknąć klapki, ale ogólnie byłem mega zadowolony. Wczoraj przyszedł mi kolektor od PT pro. Nie chcę robić reklamy, ale klapki wyglądają mega solidnie, mają podwójne zabezpieczenie przed wpadnięciem do silnika, przetłoczenie i 4 punktowe spawanie, zajmują też dużo mniej miejsca w przekroju kanałów dolotowych w porównaniu do AS. Oby tylko uszczelnienia były równie dobre jak reszta, bo robi się niezły bałagan gdy klapki ciekną.
Opublikowano

Wrzuć parę fotek albo link do zdjęć Google.

Podwójne zabezpieczenie? Co masz na myśli? W AS jest klapka z jednego kawałka metalu z otworem przez środek więc to nie może odpaść i wpaść do cylindra jak w oryginale. Tylko te wycieki po 4 latach trochę słabo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Czołem,

Kolejny ciekawy wątek o klapach. ;)

Powiem tak. Zęby zjadłem na tym temacie.


pierwsze E39 - M57 - 186 Hp - nie miałem klap wogóle.

kolejne e39 - 2003r - 193 hp - turbo sterowane podciśnieniem - zaślepienie skutkowało tylko "twardszą pracą silnika" poza tym było ok

E53 - 2006r - Inna generacja silnika M57 - aluminiowy kolektor wydechowy, turbo sterowane elektroniką - zaślepienie klapek było T R A G E D I Ą! - przy tak dużym aucie było to mega odczuwalne. Skrzynia się motała, przeciągała obroty, zrzucała biegi w dziwnych momentach... ogólnie jakby mapa się pogubiła całkiem. Bardzo mocno odczuwalny brak momentu obrotowego podczas jazdy miejskiej - czyli tak do 2000 rpm. Po tygodniu wleciał kolektor od PT-PRO - rewelacja auto śmigało pięknie


Obecnie E61 535dA - M57N2 - chyba taki symbol. Obie turbiny są sterowanebardzo skomplikowanym systemem podciśnień ale nawet nie podchodziłem do tematu zaślepiania klapek. Od razu telefon do PT-Pro i instalacja kolektora z klapkami.


Osobiście uważam że przy automacie i turbo sterowanym elektroniką jest to temat przy którym lepiej nie dłubać bo mogą być chece.

aczkolwiek kumpel wziął ode mnie w poniedziałek zaślepki, i wrzucił do swojej X3 E83 - chyba z 2007r - ma turbo na elektryce, narazie testuje nie wiem jak efekty ale doszedł do wniosku, że jak są zaślepki dostępne to sprawdzi. Sam jestem ciekaw - ale podejrzewam że skończy się zamówieniem w Łasku ;)


Dodatkowo aspekt czyszczenia Kolektora dolotowego - powiem Wam że po tym co przeżyłem przy X5 wolę nawet raz na 2 -3 lata wydać 600 PLN ale nie czyścic tego cholerstwa. Nagar miałem w uszach, w nosie itd... na szczęście noszę okulary to uratowałem oczy ;)


Osobiście skłaniam się ku kolektorom z klapkami, opinii jest masa, że to ekologia itd... moje odczucia są jednoznaczne - bez klapek słabszy moment obrotowy w dolnym zakresie rpm.

Jak pamiętam powyżej 2000 czy 25000 i tak są w pełni otwarte więc nie ma to znaczenia.




Edit:

żeby nie było... kilka fotek jak to wygląda od Chłopaków z pod Łodzi - może trochę ich promuję, trudno mam poprostu bardzo dobre doświadczenia z nimi i doceniam jak ktoś traktuje klienta jak należy.

da2cae353452e1bcmed.jpg

7fe98d6139a733e0med.jpg


tutaj jeszcze podczas zmiany w X5

99f3251336162f99med.jpg

Edytowane przez orzel_man
Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Automat bez klapek po lekkim dodaniu gazu redukuje bieg tak by mieć 2500 i wtedy ciągnie.

Z klapkami ciągnie od dołu bez żadnych redukcji.

potwierdzam, mam identycznie w 525d 177 po programie

wracam do serii i zakładam kolektor od AS

te od PT są gorzej wykonane, kiedyś były frezowane z kawałka metalu a teraz zgrzewają z blaszki

Z tego co widziałem... a zmieniałem w poniedziałek kolektor ;) to blaszka jest wytłoczona w taki sposób żeby ośka przeszła na wylot a następnie zaspawana żeby się nie obracała.

nawet jak spaw puści (w co wątpię) to będzie obracała się wokół własnej osi ale nie wpadnie do środka.


Edit... znalazłem gdzieś w fotkach.

b001f1e79dcd8582med.jpg

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Faktycznie blaszka jest cieńsza i mniej blokuje przy pełnym otwarciu ale prześwity na ośce mogą przyczyniać się do osadzania syfu.

Nie mówię, że jedno czy drugie jest lepsze tylko stwierdzam fakty.

Mój nowy kolektor jeszcze leży w kartonie ale czytając posty to mam identyczne objawy, że auto nie jedzie itd.

Od 2,5 tys obr ciągnie super tym bardziej, że jest po programie i ma zregenerowane turbo.

Przy czym program był najpierw a potem klapki wywalone. Mam nadzieję, że po wymianie kolektora zacznie normalnie jeździć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Będzie good :cool2:
Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Kolektor założony i pierwsze wrażenia jest lepiej.

Skrzynia zaczęła niżej zmieniać biegi a przy umiarkowanym przyśpieszaniu nie redukuje.

Przejechałem dopiero 30 km a chyba skrzynia musi się przyuczyć?

Swoją drogą jaki moment dokręcania śrub kolektora ssącego?

Przy okazji sprawdziłem ciśnienie sprężania... 23-25

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak jak kolega pisze. ja dokręcam Śruby na 10 i Nakrętki na 13 Nm - nigdy nie było problemów
Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.