Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, czy ktoś może wypowiedzieć się w temacie usunięcia lub nie klap wirowych? Chcę wyczyścić dolot i przy okazji wymienię wszystkie uszczelki.

PYTANIE 1: Czy usunięcie klap sprowadza się do zamontowania części nr 11618506407 zamiast części nr 11617812938 i na montażu zaślepki z alledrogo za 30zł. Mam silnik N47T (2011r) 320xd 184km - zaślepki, które widzę na aukcji w opisie maja informację, że nie pasują do N47N (czyli prawdopodobnie nie będą pasowały do mojego auta).

PYTANIE 2: Jak wygląda wyrzucenie klap w przypadku silnika N47T?

PYTANIE 3: Czy po usunięci klap należy robić jakieś przeprogramownia sterownika?? Widziałem film na których po prostu usuwa się samą płytkę zamykającą kanał i reszta mechanizmu zostaje - nagrywający film twierdzi, że to cała operacja i nic w sterowniku nie wymaga zmiany.

PYTANIE 4: Czy w ogóle jest sens wyrzucać te klapy czy po prostu nie zamontować nowego zestawu z klapami i za jakieś powiedzmy 80000km znów to wymienić na wszelki wypadek????

Opublikowano
Wyczyścić kolektor i zamontować nową uszczelkę z klapami. Najprostsze rozwiązanie i zachowujesz seryjne oddawanie mocy. Dodatkowo jeśli sterownik pozwoli to zmniejszyć otwarcie zaworu EGR i dolot dłużej pozostanie czysty.
Opublikowano
W sterowniku DDE. Musisz oddać do fachowca, który się takimi dobrobytami zajmuje. Sam nie ogarniesz, skoro pytasz.
Opublikowano

Radzę się nie napalać na wymianę klap. do d20c również występuje uszczelka z klapami jednak nie pasuje bo klapy są w wewnatrz kolektora.

Usunąć i zapomnieć. Egra zaślepia się na 100%, przymykanie istą nic nie daje

Opublikowano

@Er## Mam kapy razem z uszczelką - są w bardzo dobrym stanie poza oblepieniem sadzą nic im nie dolega, mam jednak nowe i chyba te nowe założę - jednak plastik z czasem twardnieje więc świeże klapki powinny być lepszym wyjściem niż te stare mimo, że wizualnie są bez zarzutu.

Kolektor już moczy się aby ta sadza/smoła rozpuściła się.

Co do EGRa - jeśli można ograniczyć programowo ilość spalin wpuszczanych do dolotu to chętnie bym tak zrobił, ale zaślepiania jakimiś blachami wyciętymi z puszki nie wchodzi w grę.

Jakby ktoś podpowiedział jak zmodyfikować w sposób bezpieczny ilość spalin w dolocie to będę bardzo wdzięczny za informację.

Opublikowano
Aplikacja bimmer-tool na Androida i kabelek/kostka Bluetooth pod OBD. Tylko tak jak pisałem nie zawsze się to udaje. Ja ograniczyłem o 40%.
Opublikowano
Radze sie podszkolic i dopiero wypowiadac.

 

To ty sie podszkol kolego, może są 2 wersje kolektorów ale wiem jedno na allegro wprowadzają w błąd bo uszczelka nie pasuje do d20c n47. Pewnie naoglądałeś się filmików na yt i uwazasz sie za fachowca. Jeśli ktoś ma klapki na uszczelce niech sie cieszy, ciekawy tylko jestem jak wyglada mechanizm od sterowania klapkami w takim układzie bo różnić sie musi na pewno.


Przymykając egra i tak wpuszczasz sadze do dolotu, to czy ssący zawali Ci sie po 3 miechach czy po 5 to chyba nie robi zadnej różnicy, kupujesz zaslepki z kwasowki dopasowane idealnie, sa nawet pro zestawy gdzie zaslepiasz calkowicie cały system egr.

Opublikowano
Na Allegro właśnie dobrze opisują. Uszczelka z klapami pasuje do D20C.

U mnie są klapki razem z uszczelką. Auto z 2011r. 184km 2,0xd

Opublikowano


Przymykając egra i tak wpuszczasz sadze do dolotu, to czy ssący zawali Ci sie po 3 miechach czy po 5 to chyba nie robi zadnej różnicy, kupujesz zaslepki z kwasowki dopasowane idealnie, sa nawet pro zestawy gdzie zaslepiasz calkowicie cały system egr.

 

co to musi być za auto, aby zasyfić w 3 lu 5 miesięcy kolektor - chyba nieledwie umęczone życiem.

Opublikowano
U mnie był robiony rozrząd przy 250-260k i czyszczony dolot. A jak kolektor wymieniałem przy 300k, w głowicy był tylko lekki czarny nalot który wytarlem zmywaczem do EGR i szmatką. I to na fabrycznych ustawieniach EGR. Zobaczę po jakimś czasie jak będzie wyglądał z ograniczonym zaworem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Radze sie podszkolic i dopiero wypowiadac.

 

To ty sie podszkol kolego, może są 2 wersje kolektorów ale wiem jedno na allegro wprowadzają w błąd bo uszczelka nie pasuje do d20c n47. Pewnie naoglądałeś się filmików na yt i uwazasz sie za fachowca. Jeśli ktoś ma klapki na uszczelce niech sie cieszy, ciekawy tylko jestem jak wyglada mechanizm od sterowania klapkami w takim układzie bo różnić sie musi na pewno.


Przymykając egra i tak wpuszczasz sadze do dolotu, to czy ssący zawali Ci sie po 3 miechach czy po 5 to chyba nie robi zadnej różnicy, kupujesz zaslepki z kwasowki dopasowane idealnie, sa nawet pro zestawy gdzie zaslepiasz calkowicie cały system egr.

Oj pleciesz glupoty. 12lat w bmw, nie zlicze ile kolektorow robilem, 184KM=Zawsze wymienne, egr ma byc. Klapki tez maja byc.

Opublikowano
Kolektor na swoim miejscu, nowe klapki, nowe uszczelki, dolot wyczyszczony tak, że grama sadzy nie zostało. Ciekaw jestem czy będzie to miało wpływ na spalanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.