Skocz do zawartości

Zmiana na M-pakiet e90... przerabial już to ktoś?


klagosz

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie jestem w trakcie kompletowania materiałów do przerobienia swojej e90 z 2006 roku na poliftową. Wymieniam światła, maskę, klapę a zderzaki chcę założyć od m-pakietu po lifcie. Sprzedający zarzekają się, że żadne komplikacje (np. z różnymi mocowaniami, zawiaskami w innych miejscach) nie będą występowały. Założę to będę wiedział na 100%.

I przy sprzedaży będziesz każdemu udowadniał, że auto bylo całe, nie bite, dłubane, etc.

Czy jest sens to robić?

I tak auta nie odmłodzisz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 454
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie jestem handlarzem, samochód kupiłem dla siebie i (wiadomo - są różne przypadki) zamierzam nim jeździć baaardzo baaardzo długo. Tak się złożyło, że w moim aucie elementy które wymieniłem w poście wcześniej są uszkodzone i chcę "skorzystać z okazji" żeby właśnie je odmłodzić wizualnie.

Efekt końcowy to mi ma sprawiać satysfakcję.

Odnośnie udowadniania że w aucie nie było nic uszkodzone, dłubane itd. to w podobnej sytuacji są np. ci wszyscy właściciele pojazdów, którzy dokładają szersze zderzaki w miejsce seryjnych czy montują aluminiowe felgi zamiast seryjnych stalówek z kołpakami.

Kupujący może twierdzić że zderzaki zmieniane po dzwonie, felgi pokrzywione przez wpadnięcie w dziurę czy uderzenie w krawężnik i niech sobie tak twierdzi i idzie kupić inne a moim to ja będę jeździł i bynajmniej nie na giełdę żeby szukać innego klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Właśnie jestem w trakcie zmiany na mpakiet e90 z 2006, jednakże mam problem z osadzeniem przedniego zderzaka, bowiem "trzyma" go plastik znajdujący się przed intercoolerem a samym zderzakiem, czy trzeba go w jakiś sposób przyciąć czy zmodyfikować???

Mam również pytanie co do płyty pod silnik, czy należy ją kupować razem z plastikowym adapterem montowanym na jej przodzie?? Adapter ten to część nr 11 z linkuhttp://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=51_5860&hg=51&fg=75

z góry dziękuje za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm zderzak powinien ci wejść bez jakichkolwiek problemów.

 

Co do osłony to tak, musisz ja kupić z adapterem

bo robi on jednoczesnie za podtrzymanie i prawidłowe wyprowadzenie od dołu zderzaka,

a dodatkowo syf nie wpada ci w komore silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nie musisz kupować osłony pod silnik, wystarczy sam adapter. Ja nie dawno montowałem kompletny m-pakiet. Pod zderzak idą jeszcze takie gumy zamiast tych małych chlapaczyków przykręconych z przodu nadkola. Adapter i te gumy lewa i prawa razem około 100zl w serwisie. Do tego musisz poprosić o śrubki+plastikowe nity do tych gumek, ale to już grosze. Nie jestem tylko pewien czy osłona w twoim roczniku jest taka sama jak u mnie, ja mam rocznik końcówka 2007 i nic nie musiałem docinać.

pozdr

 

tu masz foto jak to powinno wyglądać .http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=266463

Edytowane przez ŁukaszKbc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też chciałem dołożyć mówią, ale jak czytam dział na forum o autach z ogloszenia to mi się odechcialo. Wiem że robię to dla siebie, ale kiedyś przyjdzie dzień że będę chciał zmienić auto, a trzymać części też jakoś mi już miejsca brakuje.

tak z ciekawości jakie sa koszty dolozenia mpaka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też chciałem dołożyć mówią, ale jak czytam dział na forum o autach z ogloszenia to mi się odechcialo. Wiem że robię to dla siebie, ale kiedyś przyjdzie dzień że będę chciał zmienić auto, a trzymać części też jakoś mi już miejsca brakuje.

tak z ciekawości jakie sa koszty dolozenia mpaka?

 

Mnie wyszło około 3,5 tys na zewnątrz (oczywiście wszystko tak jak oryginalnie wychodziło)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nie musisz kupować osłony pod silnik, wystarczy sam adapter. Ja nie dawno montowałem kompletny m-pakiet. Pod zderzak idą jeszcze takie gumy zamiast tych małych chlapaczyków przykręconych z przodu nadkola. Adapter i te gumy lewa i prawa razem około 100zl w serwisie. Do tego musisz poprosić o śrubki+plastikowe nity do tych gumek, ale to już grosze. Nie jestem tylko pewien czy osłona w twoim roczniku jest taka sama jak u mnie, ja mam rocznik końcówka 2007 i nic nie musiałem docinać.

pozdr

 

tu masz foto jak to powinno wyglądać .http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=266463

 

Mam rocznik 2006 i zdaje mi się że moja seryjna płyta jest trochę inna ale spróbuje jeszcze dopasować do niej ten adapter tak jak jest na zdjęciu. Wciąż jednak zderzak, a dokładniej zaczepy od środkowej kratki nie chcą "wskoczyć" do plastikowych mocowań od intercoolera :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć,

udało Ci się założyć ten zderzak? Pytam bo czeka mnie taka sama operacja.

Z tego co zauważyłem na real oem przednie wzmocnienie jest inne pod m-pakiet i dlatego są problemy.

Teraz pytanie czy da się je bezboleśnie obejść, czy trzeba kupować inny pas...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam te wasze posty i troche mnie odstraszyla wymiana zderzakow na m pakiet, mam mozliwosc kupienia zderzakow i progow w kolorze mojej buni za 2800 (rozsadna cena?). Dochodza do tego nadkola itd. ,sam juz nie wiem czy brac...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czytam te wasze posty i troche mnie odstraszyla wymiana zderzakow na m pakiet, mam mozliwosc kupienia zderzakow i progow w kolorze mojej buni za 2800 (rozsadna cena?). Dochodza do tego nadkola itd. ,sam juz nie wiem czy brac...

 

Zderzaki to nie wszystko, do tego dochodzą kanały powietrza do hamulców, osłony (przód i tył) i nadkola (choć niekoniecznie, zwykłe też da się dopasować)

W e92 trzeba zmodyfikować przedni pas wg instrukcji bmw tzn wyciąć takie półkola do kanałów powietrznych.

Co do ceny to jeśli 2800zł za komplet w kolorze, którego nie trzeba lakierować (choć nie sądzę, bo zawsze są obdarte, popękane itd) to dość dobra cena.

W serwisie BMW zestaw m pakietu kosztuje o ile dobrze pamiętam mniej niż 4kzł bez rabatu.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale juz w kolorze czy trzeba lakierowac? to ile trzeba jeszcze dolozyc do tej kwoty 2800? zeby to dobrze wygladalo?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ale juz w kolorze czy trzeba lakierowac? to ile trzeba jeszcze dolozyc do tej kwoty 2800? zeby to dobrze wygladalo?

 

Kolego, jeśli zderzaki i progi są z alledrogo lub giełdy to nie licz na to, że będą bez skazy. Handlarze z reguły wożą klamoty na pace busów, nie bawią się w pakowanie itd. Poza tym większość zderzaków nie jest demontowana lecz zrywana...(dlaczego? dla podpowiedzi słowo klucz: "dziupla" :duh: ) więc mocowania i otwory osadzenia mogą być pozrywane. Uważaj też na naprawiane zderzaki. Z reguły są zdeformowane i przy montazu nie pasują :)

Co do cen dodatkowych elementów to sprawdź w ASO - raczej na giełdzie tego nie kupisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

udało Ci się założyć ten zderzak? Pytam bo czeka mnie taka sama operacja.

Z tego co zauważyłem na real oem przednie wzmocnienie jest inne pod m-pakiet i dlatego są problemy.

Teraz pytanie czy da się je bezboleśnie obejść, czy trzeba kupować inny pas...

 

Zgadza się wzmocnienie jest inne ale zderzak z mpakietu można po małych modyfikacjach dopasować do pasa seryjnego. Ja po zmianie lakiernika i wskazówkach od użytkownika ŁukaszKbc złożyłem całość bez większych problemów.

Oprócz zderzaków, dokupiłem tylko adapter, który po przycięciu seryjnej płyty pod silnikiem łączy zderzak właśnie z nią, jak na fotce z linku kilka postów powyżej. Nadkola również zostawiłem seryjne, gdyż po docięciu wlotów powietrza o kilka centymetrów na hamulce wszytko ładnie pasuje. Przycięcia wymagała również od wewnętrznej strony środkowa kratka zderzaka żeby zmieściła się i pasowała ze wzmocnieniem. Przy tylnym zderzaku zmieniłem jedynie ślizgi, ale pasują też podobno seryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lece dzis po m pakiet,zestaw zawiera przedni i tylni zderzak,nadkola listwy progowe i progi,zobaczymy jak to wyglada na miejscu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem z zakupów,wszystko ladnie lezy w garazu,nie mam tylko adaptera laczacego oslone silnika ze zderzakiem. Chcialem zapytac was czy zamawialiscie w serwisie komplet srubek,wkretow itd potrzebnych do zamocowania wszystkiego,czy wykorzystaliscie te stare?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co jeszcze trzeba zmienic? chce skompletowac wszystko i dopiero zakladac. mysle nad kupnem w serwisie tych plastikowych zatrzaskow w nadkolach. dokupywaliscie jakies elementy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.