Skocz do zawartości

Ocena stanu glowicy oraz cylindra


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzien dobry 1 cylinder /tlok wygladaja jak ponizej

Tlok

1673704259135.jpg

Glowica

1673704259100.jpg


Reszta wyglada dobrze

1673704259086.jpg

1673704310178.jpg


Czy w takiej sytuacji caly slupek jest do wymiany czy jest co ratowac?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak sądzę kawałek świecy zrobil robotę, jak wyglada gładź cylindra?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żeby nie popełnić błędu ściąg miskę olejową, wyjmij pierwszy tłok i sprawdź czy pierścienie nie są zakleszczone albo popękane. Koszt uszczelki pod miskę nie jest duży tylko sporo roboty. Jak wszystko ok, to składaj silnik do kupy. Głowicę trzeba splanować i sprawdzić zawory na pierwszym cylindrze. Ma jeździć.Jak robisz to sam to zamkniesz się w 500zł. W tym koszcie nie uwzględniam wymiany uszczelniaczy zaworowych i podmiany panewek korbowych. Drugi silnik zawsze zdążysz kupić.

Jaki był w ogóle powód ściągnięcia głowicy? Brak kompresji na pierwszym cylindrze?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Brak kompresji na pierwszym cylindrze?

Tak, powodem calej operacji byla zerowa kompresja na 1 cylindrze. Zawor wydechowy jest wyraznie podparty.

Dzieki za uwagi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zawory zacierają się w prowadnicach, nie z braku oleju, ale z jego nadmiaru, po prostu robi się gruba warstwa spalonego oleju(nagaru) i zawór staje. I to jest ważna wskazówka, uszczelniacze zaworowe do wymiany, koniecznie pierwszy tłok do wyjęcia i sprawdzenie czy pierścienie nie są zapieczone. Jest jeszcze opcja że elektroda świecy siedzi między zaworem a gniazdem zaworowy, ale to będzie widać po demontażu zaworu. Koszta rosną, ale twoja decyzja czy remontujesz czy szukasz słupka. Ja osobiście bym robił. Te silniki nie brały oleju i nie miały problemu z głowicami.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Jest jeszcze opcja że elektroda świecy siedzi między zaworem a gniazdem zaworowy, ale to będzie widać po demontażu zaworu

 

Swieca byla w bardzo zlym stanie. Niestety nie zwrocilem uwagi czy byla kompletna. Cala glowica jedzie na sprawdzenie i czyszczenie w dniu jutrzejszym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.