Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie oczekuje pomocy jak w temacie . Mialem juz naprawde sporo firm w innych modelach bmw ale teraz przyszlo mi zmieniac w serii f25 i tak sie zastanawiam jakiej firmy na przod dac aby nie bylo bicia osiowego . Zimmermanny tarcze mialem i wszystkie krzywe po 200 km , bicie nieziemskie od samego poczatku. Piasta przed montazem wypolerowana na lustro , zawieszenie jak nowe bez zadnego luzu . Dlatego pytam jakie sa dobre do x3 zeby znowu tego nie reklamowac i byly oryginalne w 100% . Od razu mowie ze nie jestem zainteresowany tarczami oem bmw bo to zwykly bosch ktory robi dla fabryki . Moze ktos ma nawiercane jakies dobre . Licze na wasza pomoc
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a sprawdziłeś czujnikiem zegarowym piasty? Jak biło od razu po założeniu to tam bym się kierował.

Odnośnie tarcz i klocków: były różne stosowane pagid, ATE, Bosch

Ja osobiście kupuję zawsze ATE i nigdy nie miałem problemów, jedyny minus, że pylą


Nawiercane tarcze jako aftermarket to bezsens. Ani to nie poprawi hamowania, ani nie jest wytrzymalsze (czasami pękają między otworkami). Nacinane do tego hałasują

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
Mysle nad tarczami hella lub bosch . Zimmermanna nie chce i brembo tez bo podobno sie gna jak glupie nawet przy nowych piastach tylko nie wiem czy wybir jest dobry .
Opublikowano

Kup w niemczech na jakimś portalu boscha Zimmermana itd ale w niemczech całkiem inna jakość i wydaje mi sie ze taniej tylko z przesyłka troszkę gorzej bo waga ale jak maszkogos w Niemczech co mieszka i często zjeżdża to nie ma problemu

Jakoś na pl a de całkiem inna

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ktoś mi wytłumaczy jak się segreguje tarcze z jednej linii montażowej na Polskę i Niemcy? :duh: może z chemią racja, ale nie ze wszystkim. Dziś to już nieopłacalne..

Ogólnie jakość wszystkiego idzie w dół, cena ma być ta sama lub niższa a inflacja jedzie wszędzie do góry. No jak?


Nie bez powodu droższe tarcze są droższe - lepiej wyważone, inny skład chemiczny, pomalowane farbą która długo trzyma. To samo z klockami: często nawet mieszanka jest na pudełku napisana, żeby można było porównać - no ale 99,9% porównuje ceną :lol:


Hella pagid szła w niektórych modelach jako oryginał

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
a


Nawiercane tarcze jako aftermarket to bezsens. Ani to nie poprawi hamowania, ani nie jest wytrzymalsze (czasami pękają między otworkami). Nacinane do tego hałasują

Witam, używałeś takich w F25?


Ja kupiłem nacinane ATE hałas to nie jest hałas tylko takie "buczenie" i to dopiero jak dasz porządnego hebla z dużej prędkości. Jak na razie 2kkm na szybkich trasach hamowanie oraz miasto i jest OK. Klocki dałem też ATE zwykłe, polecano ceramiczne ale dałem zwykłe. Trochę bardziej pyli - tak mi się wydaje ale nagłe hamowanie też jest różnica z dużych prędkości np 180 do 90kmh. Czasami myślałem że się już skrzywiły od tego buczenia podczas nagłego hamowania, ale jest odpukać na razie ok.

Oryginały zaczęły bić przy około 66kkm, na febi-bilstein przejechałem 21kkm i poszły na śietnik tak już biły, a jeszcze je toczyłem na samochodzie po 10kkm.

Ogólnie chciałem kupić nawiercane ATE ale akurat nie było.

Ja bym kupował nawiercane, o zwykłych nawet już nie pomyślę. Jak teraz mi te siądą to kupię nawiercane lub nacinane polskie Mikoda lub Rotinger albo inne polecane budżetowe ale nawiercane. Kolega ma nawiercane ATE i naprawdę dostają w palnik - już 40kkm i są całe nic nie pęka :D :shock:

Opublikowano
Mysle nad ate nacinanymi ale zastawiam sie jak wyglada krzywienie tych tarcz . Rotinger to tandeta i jeszcze srednica jest mniejsza od ori . Mikoda daj sobie spokoj , to takze szajs jakich malo . Mam w f20 caly zestaw boscha i juz drugi rok i smiga wszystko jak nowka .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

marcin62, no właśnie, cicho nie chodzą, zjadają klocki, w cywilnym aucie nie poprawiają nic poza samopoczuciem. ATE nie robi nawiercanych - tak jak napisałem takie tarcze pękają od otworków.

W f25 nie używałem bo nie mam, ale miałem styczność z tymi hamulcami w innym aucie - do siebie bym nie kupił. Tylko gładkie tarcze - albo bosch (budżetowo) albo ATE.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kup cały zestaw od jednego producenta - jak dla mnie to najlepiej pracuje wtedy
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
Mysle nad ate nacinanymi ale zastawiam sie jak wyglada krzywienie tych tarcz . Rotinger to tandeta i jeszcze srednica jest mniejsza od ori . Mikoda daj sobie spokoj , to takze szajs jakich malo . Mam w f20 caly zestaw boscha i juz drugi rok i smiga wszystko jak nowka .

Nie zgodzę się, ale każdy ma swoje doświadczenia. Wspieram polski przemysł motoryzacyjny :lol: :mad2:

Opublikowano
Rotingery nacinane i nawiercane założyłem do E83 zaczęły bić po około 6 tyś km, ale w mieście tego nie czuć a po kupnie F25 starsza stała się typowo miejskim autem i tym sposobem tarcze mają już ok 25 tyś i 3 lata - wyglądają fatalnie, otwory i nacięcia zaczęła zjadać korozja która zaczyna postępować również na części roboczej tarczy, ogólnie kicha nigdy nie kupię już nacinanych ani nawiercanych. Ale wątek czytam z ciekawością bo w F25 kończą mi się klocki z przodu więc wymienię komplet i to pewnie przed wakacyjnym wyjazdem.
Opublikowano
Podobne opinie czytalem wlasnie . Takze wymieniam na wiosne ale kupuje zwykle tarcze . Klocki tez . Nacinanych i nawiercanych nie kupie bo to kolejny tenat kolego ktory czytam i problemy sa takie same wszedzie .
Opublikowano
Ja założyłem zonie Zimmermany i klocki Ferodo, chyba najlepszy zestaw. U siebie w E91 mam takie same tarcze i klocki Ferodo DS. Zero bicia, jeździmy już 2 lata. Bicie tarcz jest zwykle powodem błędów przy montażu.
Opublikowano
Zastanawia mnie tylko fakt dlaczego ludzie tak narzekaja na tarcze np brembo . Czy naprawde jest to taka marna jakosc czy raczej sa ok ale przez zly montaz krzywia sie wszystkie
Opublikowano
Rotingery nacinane i nawiercane założyłem do E83 zaczęły bić po około 6 tyś km, ale w mieście tego nie czuć a po kupnie F25 starsza stała się typowo miejskim autem i tym sposobem tarcze mają już ok 25 tyś i 3 lata - wyglądają fatalnie, otwory i nacięcia zaczęła zjadać korozja która zaczyna postępować również na części roboczej tarczy, ogólnie kicha nigdy nie kupię już nacinanych ani nawiercanych. Ale wątek czytam z ciekawością bo w F25 kończą mi się klocki z przodu więc wymienię komplet i to pewnie przed wakacyjnym wyjazdem.

 

Po 3 latach to chyba każda tarcza ma rdzę korozję, czy nacinana czy też nie. Tym bardziej jak auto stoi pod chmurką. Dodam nie w temacie kolega ma nawiercane w paseratti już 3 rok ATE i zero korozji czy też problemów, a auto dostaje bardzo mocno po heblach.

Wracając do korozji w otworach etc, to taki sam materiał jak na rantach także ma prawo rdzewieć jaki i ranty czy też inne elementy które nie są ścierane. U mnie auta w garażu nie miałem korozji, ale znajomi pod chmurką - tydzień stania i korozja zaczyna jeść jak stoi. Standard.

Dzięki za info o tych Rotingerach - 6tysi słabo. Na trasie czy w mieście się tak pogięły szybko?

Gdzieś był post czy na innym forum czytałem, że układ hamulcowy w F25 jest fatalnie pomyślany - wadliwy i dla tego tak szybko padają tarcze. Że ponoć za małe do wagi etc. Ale druga sprawa, że we wszystkich BMW tarcze zamienniki to loteria.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

inny silnik bo X3 F25 2011 N57 (258KM) ale postanowiłem zaryzykować i kupić na oś przednią tarcze BREMBO 09.B570.1X + klocki BREMBO P 06 075X (to jakaś lepsza seria podobno...).

ktoś już sprawdzał taki zestaw? na tylnej osi mam tarcze BMW OEM + klocki ATE. oryginalne (BMW) klocki wystarczyły na ok 14 tys. (nie pałuje mojej f25, większość tras to W-wa z włączonym auto-hold)

https://czescidobmw.pl/tarcza-hamulcowa-brembo-09-b570-1x--09,9b570,91x,2bre

Opublikowano
Teraz tez bede zamawial tarcze brembo . Podobno jak sa dobrze zamontowane na piasty jak lustro to beda dlugo sluzyc . Klocki kupuje od lat juz tylko i wylacznie ebc.
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

nie kupujcie tego gówna - tj. brembo. Założyłem na przód. Mam już minimalne bicie, nie czuć jeszcze tego na kierownicy, ale słychać specyficzny dźwięk z klocka (obciera tarcze bez hamowania). Opony nowe run flat *, 18', zawieszenie ok, geometria zrobiona. Hamowałem może 2x ze 180 km/h, ale nie ostro. Ewidentnie obciera klocek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli słychać klocki to niekoniecznie ich wina. Bardziej prawdopodobne są zapieczone tłoczki albo zacisk nie pływa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.