Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ktoś korzystał z zestawu naprawczego, np. FEBI 107073 lub innej firmy ? Na co zwrócić uwagę przy montażu, czy ilość kabli się zgadza i czy w ogóle warto kupować takiego gotowca ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zaryzykowałem i kupiłem, może komuś przydadzą się poniższe informacje.


Wiązka FEBI z oznaczeniem 107073 (121 zł) figuruje jako część przeznaczona do E46. Nie znalazłem odpowiednika dla E39, ale z racji, że gumowa osłona 61138366627 jest identyczna E46, E39, E38 więc założyłem, że będzie pasować. Nie zgadza się ilość kabli - 11, bo w oryginale jest 13, ale masa jest wspólna jako jeden grubszy przewód. Przewody zakończone złączkami zaciskowymi, kable silikonowe, bardzo giętkie o dużej ilości drobnych żył miedzianych ocynowanych w przewodzie. Nie są to typowe kable samochodowe FLRY w twardej izolacji z polwinitu. Zakupiłem również zestaw naprawczy do klapy mojego Touringa (255 zł) FEBI 107117. Trzy gotowe wiązki plus jakiś jeden osobny przewód. Ze względu na brak garażu, montaż czeka na cieplejsze dni.

Opublikowano
Pożyteczne informacje. Nie wiedziałem, że są takie zestawy. :cool2:

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Pożyteczne informacje. Nie wiedziałem, że są takie zestawy. :cool2:

Są , odbiegne od modelu bo ja do touringa szukałem. Były przewody oznaczone kolorami i końcówki już gotowe do zacisnięcia, ale, ale miałem kilka ale:

- kabelki są krótkie i tej samej długości przez co wszystkie łączenia będą w jednym miejscu znacznie pogrubiając całość co może utrudnić ułożenie ich w plastiku lub osłonie (takie moje domysły)

Oraz miejsca łączenia są tuż za zawiasem tam gdzie kable pracują.

Ale mówię, tyczy się touringa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiązki dla Touringa są zakończone dedykowaną przelotką więc łączenia występują we wnęce klapy.


image-115202-big.jpg


Kable mają długość ponad metr zatem połączenie z drugiej strony powinno wyjść już w dachu, ale mogę jeszcze przymierzyć dla sprawdzenia. Montaż dopiero na wiosnę.

Opublikowano
Wiązki dla Touringa są zakończone dedykowaną przelotką więc łączenia występują we wnęce klapy.


image-115202-big.jpg


Kable mają długość ponad metr zatem połączenie z drugiej strony powinno wyjść już w dachu, ale mogę jeszcze przymierzyć dla sprawdzenia. Montaż dopiero na wiosnę.

No ja miałem wiązkę kabli od przyczepy (w razie co na metry grosze kosztuje) i te kable łączyłem od głośnika w dachu aż do dołu do miejsca gdzie zaznaczone jest na zdjęciu. Mimo że przerwane były dokładnie za zawiasem , wymieniłem na całej długości wzdłuż szyby bo te stare były już sztywne jak pręty.

Opublikowano
A do łączenia w dachu użyłem te złączki do zaciskania a wzdłuż szyby lutowałem kable z przesunięciem co kilka cm każdy. Tak żeby nie wszystko było w jednym miejscu by uniknąć zgrubienia pod plastikiem.
Opublikowano
Ja w sklepie elektronicznym kupiłem przewód w miękkiej izolacji coś jak sylikon i przeciągałem przewody i łączyłem na wysokości prawego tylnego błotnika. W sedanie. Do gumowej osłony dałem trochę sylikonu żeby one tam pracowały i tyle. Koszt to groszowe sprawy
Opublikowano
Ja w sklepie elektronicznym kupiłem przewód w miękkiej izolacji coś jak sylikon i przeciągałem przewody i łączyłem na wysokości prawego tylnego błotnika. W sedanie. Do gumowej osłony dałem trochę sylikonu żeby one tam pracowały i tyle. Koszt to groszowe sprawy

Można? Można! Polak potrafi. A w wielu przypadkach jest nawet lepiej niż fabryka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, tylko u mnie harmonijka jest pęknięta dlatego stwierdziłem, że nie będę kupował jej osobno i sztukował kabli i wziąłem cały zestaw z tulejkami zaciskowymi.
Opublikowano
Tak, tylko u mnie harmonijka jest pęknięta dlatego stwierdziłem, że nie będę kupował jej osobno i sztukował kabli i wziąłem cały zestaw z tulejkami zaciskowymi.

Ty to już masz doświadczenie, dwa auta , dwa silniki, dwa nadwozia. Dobrze mówię? :?:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.