Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

przychodzę do was ze swoim problemem na, które nie mogę znaleźć rozwiązania.

Problem dotyczy BMW F10 2010r silnik 204KM N52NB25 ze sterownikiem MSV90; olej 5W30, wymieniany około 1.5kkm temu.

Tak jak w tytule zaskoczył mnie błąd 1C0102 - Kontrola ciśnienia oleju silnikowego, wiarygodność, statyczna: ciśnienie za niskie, nie zapaliła się kontrolka check engine, nie zaobserwowałem żadnych niepokojących objawów (wycieków, poboru oleju, odgłosów z silnika).


Objawy jakie zaobserwowałem:

- niższa temperatura oleju, aktualnie maksymalnie około 100 stopni C (wcześniej wskazówka w pionie 120 stopni C)

- ciśnienie oleju zadane=aktualnemu +/- 0.1 bar przy temperaturze oleju przed uruchomieniem (czyli nawet temperatury minusowe) do +60 stopni C. (Przykład: zadane ciśnienie oleju = 3 bary, aktualne ciśnienie oleju = 3 bary z wahaniem o 0.1 bara +/-) - wartość ciśnienie na biegu jałowym;

- ciśnienie oleju zadane jest wyższe od aktualnego o około 1 bar przy temperaturze od około 60 stopni C do około 85 stopni C. (Przykład: zadane ciśnienie oleju 2.9 bara, a aktualne ciśnienie oleju 1.9 bara) - wartość ciśnienia na biegu jałowym;

- ciśnienie oleju zadane=aktualnemu przy temperaturze +85 stopni C w górę, oraz ciśnienie aktualne waha się dodatnio o około 0.2 bar (Przykład: zadane ciśnienie oleju wynosi 1.5 bar, a aktualne 1.5bar oraz waha się dodatnio o około 0.2 bar) wartość ciśnienia na biegu jałowym;

- ciśnienie oleju aktualne jest wyższe od zadanego o 0.1-0.6 bar niezależnie od temperatury w momencie gdy auto jest w ruchu.


Nie znalazłem nigdzie informacji o tym błędzie w tym silniku, jedynie w innych (N43) - sugerowanym tam rozwiązaniem była wymiana/sprawdzenie:

1. czujnik ciśnienia oleju - wymieniłem;

2. zawór regulacji ciśnienia oleju - wymieniłem.


Aktualnie brakuje mi pomysłów, gdzieś spotkałem się jeszcze z informacją o aktualizacji oprogramowania sterownika silnika - ale nie dotyczyła silnika N52.

Czy spotkał się ktoś z takim problemem? Ma pomysł na jakieś rozwiązanie, bądź posiada jakąś sugestię co jeszcze powinienem sprawdzić/wymienić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz poczytaj.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=193&t=398282

Po wymianie zaworu jak szybko znowu pojawil ci sie ten błąd? Ogolnie rozkodowujac ten błąd bez znaczenia ktory silnik to jak wymiana czujnika i zaworu nie pomaga to zostaje do wymiany pompa. Jaki masz wariant ecu dokladnie?

U mnie w b48 tez sie pojawil, wymianilem zawor, narazie ponad 1000 km i blad nie powrócił

🙃🙃

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.