Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pacjent: BMW E39 330D


Witam.


Mam dość wyostrzony słuch. Każde „inne” dźwięki w aucie wyłapuje natychmiastowo. Chyba, że jestem już przewraźliwiony.


Jak oceniacie pracę silnika? Silnik rozgrzany do 90 stopni.


Pisk w tle jeszcze nie jest ogarnięty, przyczyna też nie jest znana. Mechanik w piątek się tym zajmie. Pasek, może jakaś rolka lub nie daj Bóg koło pasowe. Najgorszy pisk jest na zimnym silniku. Jak auto trochę popracuje, złapie temperatury to nadal słychać pisk, ale już nie taki głośny.


Ale chciałbym się zorientować czy nie słychać czegoś czego nie powinno być słychać.


Wklejam link z filmiku nagranego dziś


  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Standardowy klekot m57, może na żywo coś można wyłapać, na nagraniu raczej nie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Pacjent: BMW E39 330D


Witam.


Mam dość wyostrzony słuch. Każde „inne” dźwięki w aucie wyłapuje natychmiastowo. Chyba, że jestem już przewraźliwiony.


Jak oceniacie pracę silnika? Silnik rozgrzany do 90 stopni.


Pisk w tle jeszcze nie jest ogarnięty, przyczyna też nie jest znana. Mechanik w piątek się tym zajmie. Pasek, może jakaś rolka lub nie daj Bóg koło pasowe. Najgorszy pisk jest na zimnym silniku. Jak auto trochę popracuje, złapie temperatury to nadal słychać pisk, ale już nie taki głośny.


Ale chciałbym się zorientować czy nie słychać czegoś czego nie powinno być słychać.


Wklejam link z filmiku nagranego dziś


Ja mam to samo. Też wyłapie każdy nowy dźwięk. Też na zimnym piszczy, ćwierka albo skrzypi. Po nagrzaniu niemalże znika.

Zimno na demontaż. Ale wydaje mi się ze to rolka paska.

Opublikowano
W cieplejsze dni auto i tak będzie miało full serwis (płyny, oleje , filtry) więc pasek i rolki też nowe przyjdą. Liczę że już pisk zniknie.
Opublikowano
Miesiąc temu miałem jeszcze takie potworne wycie, z dnia na dzień. Wiedziałem że to pompa wspomagania. A że płyn miał kolor błota aż błagał o wymianę. No i wymiana pomogła. Pompa ucichła dosłownie w kilka sekund po wymianie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zobacz korekty na wtryskach, poza tym kompresor klimy, alternator i koło pasowe do sprawdzenia - profilaktycznie przy paskach i rolkach.

Możesz odpalić na zdjętym pasku zobaczyć czy różnica jest.

Jak korekty jakieś duże - powyżej 1, to czyścik do wtrysków zalać do filtra paliwa, drugi do baku, może pomóc - u mnie korekty się zmniejszyły w okolice 0.4.

Opublikowano
Zobacz korekty na wtryskach, poza tym kompresor klimy, alternator i koło pasowe do sprawdzenia - profilaktycznie przy paskach i rolkach.

Możesz odpalić na zdjętym pasku zobaczyć czy różnica jest.

Jak korekty jakieś duże - powyżej 1, to czyścik do wtrysków zalać do filtra paliwa, drugi do baku, może pomóc - u mnie korekty się zmniejszyły w okolice 0.4.

Mi na bank rolka piszczy. Klima ok altek też. A jakiej firmy ten czyscik brałeś? Też myślę trochę ogarnąć wtryski.

Opublikowano

AKTUALIZACJA:


Wymieniono cały komplet napinaczy, rolek, pasków(GATES). Do tego płyn wspomagania + oczyszczony układ przed zalaniem czystego płynu.


Teraz jest trochę inaczej. Teraz po odpaleniu tego potwora nic nie piszczy. Ale po przejechaniu 2-3 km zaczyna się pisk i on już nie ustaje wcale, zwłaszcza nie cichnie. Jest na tyle głośny, że jak wracam z nocki to rano sąsiedzi najchętniej by Mnie spalili na stosie.


Doszedł nowy objaw. Po zgaszeniu auta lekko trzęsie budą i słuchać sekundowy, szybki pisk.


Zostało już chyba tylko koło pasowe. Z forum dowiedziałem się, że w grę wchodzi tylko i wyłącznie Contitech.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na pracującym silniku spryskiwaczem takim do mycia okien spryskaj pasek w okolicy pompy wspomagania. Jeśli ucichnie ta zmień paski na Continental.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja na kole paswoym FEBI jeżdżę już kilka lat i z 50 tysięcy km. Póki co spokój. Delikatnie wibruje tylko na jałowych, ale nie mam 100% pewności czy to koło pasowe, może w wakację zmienię na Conti to się wyjaśni.


BTW - nie mogli Ci zajrzeć majstry od siedmiu boleści w koło pasowe jak już tam byli i mieli je na wierzchu? Wystarczy telefon do chłodnicy przyłożyć, fotkę trzasnąć z fleszem i wszystko widać jak na dłoni :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, trzęsie od koła febi. Nie, conti tylko corteco, nic innego.

Paski conti, gejca do śmieci.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
stary sposob na piszczacy pasek to posypac go zwykla maka.....

Ale pisk to już objaw słabego klinowania w rowki kół. Czyli słaby naciąg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.