Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, po 2 latach jazdy X1 20i po chipie na 240KM, zastanawiam sie nad X3 -w gre wchodzi 3.0 lub 2.0 + chiptuning. Z racji ze mieszkam w Londynie w gre wchodzi tylko benzyna, srednio po Europie jezdze kilka razy - trasy Polska-UK, narty Austria - UK i wakacje Wlochy/Francja - UK. Interesuje mnie spalanie w trasie (bardziej roznica miedzy 2.0 a 3.0 niz ilosc) i ewentualne problemy z silnikiem 3.0 bo nie mam z nim zadnego doswiadczenia, 2.0 w X1 jak narazie sprawuje sie wysmienicie nawet po chipie, spalanie trasa 8ltr, miasto 13-14 Londyn. ZA X3 przemawia ogolnie wygodniejsze siedzenia i skrzynia ZF, choc Aisin tez jest spoko, myslalem o XC60 T5 lub Q5 ale jakos Q5 mi nie przypadla ani zawieszeniowo ani jakosciowo a Volvo nudne i zbyt stateczne. Czy ma moze ktos porownanie miedzy tymi dwoma, dodaje ze na pewno bym robil stage 1 w 2.0i. Dzieki
Opublikowano
Jeżeli masz budżet to zdecydowanie M40i. Żona jeździ 430i a ja M40i więc mam bezpośrednie porównanie. Kultura pracy B58 to kompletnie inny level, nie wspominając już o potencjale silnika. Spalanie nie różni się jakoś drastycznie. U mojej żony komputer wskazuje jakoś 11.7 litrów (głównie miasto) u mnie B58 pokazuje około 13.5 litra (70% miasto). Wiem że te silniki przed LCI trochę więcej palą pewnie około 14-15 wychodzi no ale nie jest to jakaś kolosalna różnica pomiędzy 2.0 i 3.0 a kultura pracy nieporównywalna.
Opublikowano

Jeśli chodzi o spalanie g01 m40i... zrobiłem kilka dni temu trasę Łódź-Zakopane-Łódź. W jedną stronę raczej przepisowo max 140 autostrada bez większych szalenstw bo i ruch duzy pokazało 9.9l. W drugą stronę dobijałem czasem do 170 + kilka zabaw w trybie sport+ ;) wynik 10.8l. W trybie miejskim 13l to minimum. Sądzę że jak na osiągi oraz gabaryty które oferuje to auto spalanie jest na bardzo przyzwoitym poziomie. Na pewno nie będziesz żałował jeśli wybierzesz 3.0 B58. Genialny silnik + bardzo przyjemne doznania z dźwięku wydechu :)

Gdybyś był zainteresowany to będę zmienial x3 na x5 wiec moje G01 M40i 20' będzie na sprzedaż.


PS. Co do skrzyni Aisin to uciekaj z tym autem. W X1 mojej mamy padła przy 190k. Nie nadawała się do regeneracji. Ponoć i tak wytrzymała bardzo długo.

Opublikowano
Dzieki panowie, wlasnie cena w UK miedzy 2.0 a 3.0 jest niewielka, bardziej balbym sie niespodzianek od 3.0, ale jak polecacie to bede szukal, w granicach 180tys zl idzie kupic M40i z przebiegiem w granicach 60-80tys km z 2018/19r, powiedzcie mi kiedy w ZF wymienia sie olej, chce na to zwrocic uwage. W x1 aisin ma nalatane 60tys km wiec mam nadzieje ze kilka miesiecy wytrzyma:).
Opublikowano
W ZF 80 tys., Mosty przedni i tylny 60-70 tys skrzynka VTG 60-70 tys. Taki zestaw olejów warto sobie zafundować dla żywotności podzespołów.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Dzieki, X3 M40i zakupione - odbior w czwartek, 2019r. 21800mil (ok. 35tys km), w systemie pisze ze serwis byl przy 15tys mil a nastepny 36tys mil - rozumime ze to ten Longlife, ale ja nie mam zamiaru czekac, nawet nie ufam za bardzo czy zostal wymieniony. Dobrze ze nie wybralem 2.0i - roznica w jezdzie kolosalna a cenowa juz nie taka szokujaca.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.