Skocz do zawartości

Działanie świateł - G20 LCI


yellow96

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałem zapytać posiadaczy G20 LCI, czy u Was również występuję dziwny efekt poziomego cienia po załączeniu długich świateł tak jakby pomiędzy linią krótkich, a długich? (pakiet adaptacyjnych reflektorów)

To jest chyba najbardziej zauważalne, natomiast także mam wrażenie ze pomimo fajnego efektu wycinania poprzedzającego auta + nadjeżdzającego, lampy nierównomiernie oświetlają drogę - efekt zacienienia występuję w kilku miejsach i jakby w różnej intensywności (3 rodzaje strumienia światła), co podczas jazdy po nierównych drogach (dodatkowe skakanie strumienia), a głownie takie mamy wywołuje efekt naprawdę niewystarczającego oświetlenia..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak samo. Generalnie jestem trochę rozczarowany tymi światłami. Światła adaptacyjne/matrycowe to było coś co koniecznie chciałem mieć w nowym samochodzie (przez to odrzuciłem alfę giulie), a w praktyce aż tak dobrze to nie działa, a przynajmniej nie nie robi takiej różnicy jakiej się spodziewałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję porównać z bliska reflektory matrycowe z LCI oraz laserowe z pre-LCI. Jest spora różnica w ich budowie i prawdopodbnie, co za tym idzie w kosztach ich produkcji.


Po pierwsze jak się przyjrzeć na światło jakie pada na klosz w LCI widać, że tylko zewnętrzne lampy mają sektory wycinające (charakterystyczne kostki/kwadraciki swietlne), jest ich 8 w w zewnetrznej lampie czyli razem 16 w obu reflektorach. Natomiast pre-LCI z laserami ma w obu lampach sektory wycinające, których o ile dobrze policzyłem jest 8 po zewnętrznej oraz 6 w wewnetrzej lampie, co razem daje 28 sektorów w obu reflektorach.


Po drugie mam wrażenie, że reflektory LCI nie są skrętne jak miało to miejsce w pre-LCI w przypadku laserów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest niepoważne, aby w jedynym z najnowszych aut BMW światła nie domagały.. Nie wiem na ile to jest wina ilości tych sektorów jak nazwałeś, a oprogramowania, klosza czy wydajności ledów, ponieważ uważam że potrafi naprawdę w zadowalający sposób wykonać podział nadjeżdżające auto/reszta trasy, a przy pustej przestrzeni jakoś ma problem z tymi kilkoma odcieniami śwecenia i pozostawieniu dziwnie nie oświetlanych obszarów. Zauważyłem że spora część strumienia pozostaje na kloszu gdzue początkowo myślałem że może poprostu to wina zabrudzonych kloszy. Chyba jednak coś tam nie jest zsynchronizowane, skoro świeca nie równomiernie i pozostają niedoświetlone pasma/punkty, zamiast idealnie na siebie nachodzić i wypełnić te luki. Co myślicie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W dniu 6.01.2023 o 23:54, yellow96 napisał(a):

Witam, chciałem zapytać posiadaczy G20 LCI, czy u Was również występuję dziwny efekt poziomego cienia po załączeniu długich świateł tak jakby pomiędzy linią krótkich, a długich? (pakiet adaptacyjnych reflektorów)

To jest chyba najbardziej zauważalne, natomiast także mam wrażenie ze pomimo fajnego efektu wycinania poprzedzającego auta + nadjeżdzającego, lampy nierównomiernie oświetlają drogę - efekt zacienienia występuję w kilku miejsach i jakby w różnej intensywności (3 rodzaje strumienia światła), co podczas jazdy po nierównych drogach (dodatkowe skakanie strumienia), a głownie takie mamy wywołuje efekt naprawdę niewystarczającego oświetlenia..

Też miałem takie wrażenie po odebraniu auta. Potem zauważyłem, że "krótkie" strasznie nisko świecą i w zasadzie to w nocy boję się jechać 40km/h bez długich świateł. Zgłosiłem przy pierwszej wymianie oleju (2kkm), że mi światła za nisko świecą i zrobili korektę i teraz mam wrażenie, że nie ma tej przerwy w snopie światła na "długich". No i na "krótkich" jestem w stanie jechać do 70km/h bez żadnego dyskomfortu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesiadłem się z Tiguana po liftowego i w nim LEDy działały o niebo lepiej. Nawet Multibeam Led z A klasy z 2018 działał lepiej. Duże rozczarowanie. 

Ilość sektorów do wycinania to jedna sprawa. Inna to fakt, że te światła są bardzo wolne, przez co powodują oślepienie innych kierowców. 

Polecam ten film, a szczególnie fragment gdzie przed BMW jedzie Fabia i za każdym razem kiedy zostanie oślepiona, to miga awaryjnymi - 

 

Edytowane przez Popsbangs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesiadlem się z A4 z matrixami i nie zauważyłem zeby któreś lepiej swiecily. W Audi strasznie często mi ktoś mrugal, w Bmw zdarza się to baaaardzo sporadycznie. Zaleta w Audi bylo to, ze odpalały się już po zmroku, w Bmw dopiero jak jest bardzo ciemno. 

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, odebrałem niedawno auto i tylko raz pojechałem po zmroku właśnie na test świateł i powiem szczerze, że w mojej opinii działają bardzo dobrze. Mam też porównanie z G30 też Adaptive Led i nie widzę jakiejś różnicy na minus. Ale fakt, jeździłem krótko, więc przyjrzę się przy najbliższej okazji.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.