Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hej, problem u mnie jest niewypalający się filtr DPF. Silnik M47 z początku 2006r. Warunki wszystkie do wymiany zostały spełnione, tzn.

Stan paliwa >10l

Prędkość >60

Sprawna klapa gasząca

Temperatura powyżej 75 stopni C

Temperatura spalin

Jeśli o czym zapomniałem to możecie wymienić ale na 99% zostało spełnione.


Próba załączenia procedury aplikacją btoolexpert przebiegała w na prawdę różnych warunkach i nigdy nie udało się jej zrealizować, pomimo spełniania warunków. Sygnał został wysyłany i na tym koniec. Co mnie niepokoi pomimo iż jest "sprawne"

Temperatura w okolicach 81-87 stopni - to pewnie oszczędność poprzednika i kiepski termostat, ale powyżej 75 trzyma, zazwyczaj 84-87, ale przy większym mrozie potrafiła chwilowo spaść do tych 81

Izolacja na kablu przy klapie gaszacej - widać, ktoś coś grzebał, mam wrażenie ze nie zawsze ładnie gaśnie ten silnik - choć dziś zerknąłem na nią orzy gaszeniu i faktycznie działa. Może jest problem w tym, że nie zawsze?

Losowe problemy z rozruchem - występują na ciepłym, nigdy nie zimnym. Odpali zawsze, ale czy za pierwszym to loteria


Swoją drogą silnik ma jakąś dziwną tendencję do pocenia się. Rzekomo spowodowany kieoskim odpowietrzaniem skrzyni korbowej. Gdyby ktoś mógł wytłumaczyć cały układ odpowietrzania byłbym meeega wdzięczny.


Procedurę udało się jakiś czas temu włączyć mechanikowi - stwierdził ze soft nieoryginalny i wgrał oryginalny, lecz dalej klapa.

Edytowane przez ml0dyg
Opublikowano

Puszka wygląda na rozciętą, ALE po ostatniej wizycie u mechanika, o której wspomniałem było zauważalnie więcej mocy i według tego co pokazuje aplikacja faktycznie wtedy DPF się wypalał. Ciśnienia wsteczne na postoju się zgadzają z tymi rekomendowanymi.


Auto troszkę kopciło po odebraniu. Korekty wtryskiwaczy są okej, tzn suma wszystkich daje 0, a mieszczą się w okolicach 0,2-0,9.


Chyba, że mowa o ciśnieniu wstecznym w trakcie jazdy?


EDIT: Filtr podobno "regenerowany" na co mam fakture na 2500

Opublikowano
Konkretnych wartości nie pamietam, ale na pewno były sporo poniżej tych, które na forum czy też w aplikacji uznane są za max. Na dniach sprawdzę i dodam konkretne
Opublikowano
Napisałem na pw, ale chyba się nie wysłało... Lokalni fachowcy twierdzili, że coś jakimś czujniku dpf grzebali - bo był błąd filtra paliwa. Dla mnie abstrakcja, aczkolwiek błąd zniknął. Jak wspominałem, procedurę jakiś interfejsem diagnostycznym udało się załączyć innej osobie, więc uznałem, że wszystko jest git. Zdradzisz jak ominąć czujnik?
Opublikowano

A jest możliwość żeby na jałowym były w porządku, a pod obciążeniem niewłaściwe?


Pamiętam, że na 6 biegu przy około 3250 rpm ciśnienie oscylowało przy wartościach 0.25-0.28 bar.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.