Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, zwracam się z następującym problemem. Podczas jazdy autem na nierównościach w kabinie dochodzą odgłosy stuków. Po chwyceniu ręką od strony silnika krzyżaka idącego do kolumny kierowniczej ewidentnie występuje luz, którego dźwięk (stuk) przypomina ten w kabinie podczas jazdy. Czy taki luz na krzyżaku jest normalnym zjawiskiem? Dodam, że wymieniłem kompletne amortyzatory wraz z łożyskami oraz drążki stabilizatora. Jeśli ktoś miał podobny problem to bardzo proszę o pomoc i podpowiedzi jak sobie z tym poradzić :)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

U mnie również stuka krzyżak. Udało mi się jako tako nagrać dźwięk który słyszę w kabinie (tak podejrzewam) przy przejeżdżaniu przez małe nierówności. Ciekawe czy można to zregenerować.


  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ChatGPT już tutaj odpowiada? :-)


Krzyżak u siebie regenerowałem bo miał luzy. Można to wyczuć trzymając rękę na łączeniu a druga osoba rusza kuerownicą. Niestety regeneracja się nie powiodła. Po 2 miesiącach to samo. Musiałem kupić OEM, od kilku lat spokój. Choć malutki luz pozostał, ale to już na maglownicy (drążki i koncówki były wymienione)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Stukot zlokalizowany. Na szarpakach nie wychodziło nic oprócz zmęczonych hydrołożysk wahacza rozprężnego (banan).

Dopiero jak podniosłem w garażu przód i zacząłem naciskać przedłużką na wahacze to wyczułem luz w sworzniu zwrotnicy.

Reszta zawieszenie nie wyglądała dużo lepiej więc wymieniłem wszystko.


20230424-164909.jpg

20230427-155148.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dużo walki było żeby ten sworzeń wyjąć ze zwrotnicy? Bez zdejmowania na prasę się obyło?
Opublikowano

Autor chyba nie ma 4x4 więc nic sobie nie wymieni.


Ja zrobiłem ściągacz z podciętej rury na wzór tego z internetu, ale gwintu jest tak mało że musiałem potem z tej rury kilku mm podkładkę jeszcze dorobić.


Dobry pomysł z tymi nasadkami, namęczyłem się z tą rurą, a samą podkładkę mam bardzo solidną i na pewno by się nie wygięła.

Opublikowano

No identycznego sworznia nie wymieni ale w RWD również są dwa wahacze które mogą stukać. U mnie był jakiś tam luz na krzyżaku tyle, że nie to było przyczyną. Zmyliło mnie badanie na SKP. Stukało ewidentnie w okolicy lewej nogi/kolumny kierowniczej. Z tym problemem byłem również na ustawianiu geometrii i dwa warsztaty nie przyczepiły się do stanu zawieszenia z przodu a podobno sprawdzali. Może kogoś naprowadzi ten post na dobry trop.

Pdkładkę dorobiłem do montażu poduszki skrzyni biegów. Przydała się też do wyciskania hydrołożyska wahacza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.