Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy wiecie może jak włączyć "z palca" podgrzewanie baterii podczas dojazdu do ładowarki?

Uprzedzę że nie dało się ustawić jako cel tej konkretnej ładowarki w nawigacji BMW.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O ile się nie mylę, na chwilę obecną jedynie model i7 ma manualną możliwość aktywacji poprzez iDrive „battery precondition” (to nie tylko podgrzanie, ale i schłodzenie w gorące dni, przed ładowaniem).

Skoro w najnowszym i7 funkcjonalność została dodana, pozostaje mieć nadzieję że przy którymś upgrade dołożą do innych, starszych modeli…


Koledzy na zachód od Odry radzą sobie póki co dwojako:

- przed ładowaniem kilkukrotnie intensywnie przyspieszają/hamują, co powoduje podgrzanie baterii

- bądź stosują oprogramowanie na smartfon, poprzez OBD via Bluetooth, z funkcją serwisową wymuszającą battery precondition

Umówmy się, że żaden z ww. sposobów nie jest komfortowy…

Opublikowano

A myślałem że się da :(

Raz czy dwa po uruchomieniu auta wyskoczył mi komunikat o zimnej baterii i możliwości uruchomienia podgrzewania ale to zignorowałem bo temperatura była na plusie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli co z tego wynika? Komuś w ix3 udało się to uruchomić? Szczególnie interesuje mnie wersja przed liftem. Mam czasem w zimie problem, że podjeżdżamy na ładowarkę DC na zimno i mi przez kilkanaście minut „mieli” kilkanaście kW zamiast kilkadziesiąt.
Opublikowano
Czyli co z tego wynika? Komuś w ix3 udało się to uruchomić? Szczególnie interesuje mnie wersja przed liftem. Mam czasem w zimie problem, że podjeżdżamy na ładowarkę DC na zimno i mi przez kilkanaście minut „mieli” kilkanaście kW zamiast kilkadziesiąt.

 

Swego czasu była opcja w aplikacji My BMW, żeby przy wskazaniu celu w nawigacji ręcznie wymusić podgrzewanie baterii tak, żeby przy dotarciu do celu była gotowa na szybkie ładowanie. Ale w nowszych wersjach (na pewno z ostatniego pół roku) już jest niedostępna. Może w telefonie z Androidem da się wymusić instalację tej konkrentej wersji, która ma taką opcję i działa prawidłowo?

Opublikowano
Czyli co z tego wynika? Komuś w ix3 udało się to uruchomić? Szczególnie interesuje mnie wersja przed liftem. Mam czasem w zimie problem, że podjeżdżamy na ładowarkę DC na zimno i mi przez kilkanaście minut „mieli” kilkanaście kW zamiast kilkadziesiąt.

 

Niestety ale dla wersji przed liftem chyba możemy o tym zapobiec :cry: bo wprowadzono to dopiero wraz z liftem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie cały czas wersja 03/2022.52, nowsza nie chce mi się ściągnąć przez OTA, a do serwisu nie mam czasu jechać.

W każdym razie w tym sofcie wspomnianej opcji brak.


Ma ktoś może wersję 07/2022...?

Opublikowano
U mnie cały czas wersja 03/2022.52, nowsza nie chce mi się ściągnąć przez OTA, a do serwisu nie mam czasu jechać.

W każdym razie w tym sofcie wspomnianej opcji brak.


Ma ktoś może wersję 07/2022...?

 

U mnie nigdy nic poza nawigacją się nie zaktualizowało przez OTA. :cry:

Z zazdrością czytam zagraniczne fora i4 gdzie regularnie pojawiają się informacje o aktualizacjach. Dlatego też śmiało można stwierdzić, że iX3 jest traktowane wyjątkowo po macoszemu.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Należy wejść w aplikacje i kliknąć na ikonę z podrzewaniem bateri.W wersji przedliftowej należy wgrać najnowszy soft w serwisie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W LCI dla softu 03/2022.52 wspomnianej opcji brak również w aplikacji.

Swoją drogą i tak muszę w końcu podjechać do ASO to podniosę wersję softu i zobaczę co się pojawi.


A tak na marginesie - bawienie się telefonem w czasie jazdy aby podgrzać baterię jest słabe, powinna być możliwość inicjalizacji podgrzewania z poziomu iDrive.

Opublikowano
Robimy to w samochodzie (nie w telefonie) w menu idrive jest zakładka aplikacje i tam wybieramy ikonę (wstępne ogrzanie akumulatora)
Opublikowano
Robimy to w samochodzie (nie w telefonie) w menu idrive jest zakładka aplikacje i tam wybieramy ikonę (wstępne ogrzanie akumulatora)

 

I działa ci to w aucie przed liftingowym czy masz jednak LCI?

Opublikowano
Posiadam auto z 03/2022 LCI

 

Dokładnie, a w wypadku auta z 2021 aktualizacja oprogramowania nie pomoże :cry2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki za hinta - faktycznie w menu aplikacje w iDrive jest ikona podgrzewania baterii.


Nie rozumiem jednak dlaczego ta funkcja jest oddzielnie wywoływaną aplikacją, a nie znajduje się w menu związanym z ładowaniem baterii, jako standardowa funkcja iDrive… ale OK, nie czepiam się już, grunt że jest.


Używaliście jej? Ile wcześniej przed ładowaniem ją aktywować (to oczywiście zależy m.in. od temperatury), ale chociaż orientacyjnie? Pojawia się finalnie jakiś komunikat o gotowości akumulatora do ładowania?

Opublikowano

Ja mam wersję LCI i w aplikacjach jest "aplikacja" do podgrzewania baterii. Odpalasz aplikację i możesz z ręki włączyć jednorazowe podgrzewanie. Z resztą sam system po uruchomieniu auta czasem jak są ujemne temperatury sugeruje podgrzanie baterii. Aktualnie mam wersję softu 03/2022.64. Wiem, że są nowsze ale też przez OTA jest cisza.


A czy ktoś z kolegów wie ile czasu +- przed ładowanie trzeba odpalić to grzanie?

Opublikowano
Z mojego doświadczenia 30 minut przy temperaturze ok zera. Na zagranicznym forum gdzieś widziałem: na każde 10 stopni różnicy do 30 stopni 10 minut podgrzewania, co potwierdzałoby moje doświadczenia. BMW ma na temat ładowanie przy niskich temperaturach film na YouTube, ale bez podawania konkretnego czasu:
Opublikowano
Zrobiłem dzisiaj test nagrzewania po włączeniu z ręki - temperatura początkowa +1 stopień auto kończy nagrzewać baterie przy +18 stopniach czas od kliknięcia (+1) do +18 stopni 15 minut.
Opublikowano

Ciekawa obserwacja. Z ustawioną ładowarką Ionity jako cel informacja o zimnej baterii i potrzebie dogrzania pokazywała się czasami 40 minut przed dotarciem do celu. Niestety przy moim sofcie 03/2022.60 podgrzewanie nie załącza się automatycznie.

Możliwe, że przy załączeniu podgrzewania baterii bez ładowarki HPC jako cel, bateria jest podgrzewana w celu uzyskania normatywnych/maksymalnych osiągów.

Mam nadzieję, że po aktualizacji softu wystarczy ustawić ładowarkę HPC jako cel albo cel pośredni i zapomnieć o temacie podgrzewania baterii :)

Opublikowano
Ja mam soft 03/2022.64 próbowałem ustawiać NAVI do ładowarki GW 150 kW i niestety dogrzewanie baterii ani rusz. Bateria miała +7 stopni ale auto jej nie dogrzewało więc możliwe, że coś jest nie tak z tym softem. Fakt, że bateria naładowana do 75% więc możliwe że auto rozpoznaje "podstęp" i nic z tym nie robi. Wyjeżdżę trochę więcej elektronów i powtórzę test, ale to bliżej końca tygodnia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

„Poruszamy się” tutaj z softem 03/2022 (z kolejnymi update’ami 52,60,64).

Może dopiero 07/2022 coś więcej zmienia…


Swoją drogą nie obraziłbym się gdyby oprócz poprawionej funkcjonalności podgrzewania baterii, BMW zoptymalizowało np. krzywą ładowania. Przykład innych marek pokazuje, że da się to sensownie zrobić (choćby właśnie nowym softem) - a przy ładowaniu w trasie możnaby dzięki temu sporo czasu zaoszczędzić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Krzywa ładowania mocno zachowawcza w ix3. Przy ładowaniu w trasie w okolicach 60% już mocno zwalnia, co wydłuża ładowanie do 80%, ale raczej producenci tego parametru nie zmieniają w jeżdżących już autach, wiec nie spodziewałbym się zmian lecz pogodził z tym :-)


Mi w trasie na szybkich ładowarkach najbardziej efektywnie wychodził przedział 5-60%, ale na codzień nie przeszkadza bo to głównie auto miejskie, a na trasy to raczej jako backup spaliny (gdyby się przypadkiem popsuł ;) ), albo dla zabawy w ramach testu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No, dokładnie - jak piszesz przy 60% mocny spadek, a nawet ciut wcześniej. I potem coraz agresywniej.


Czasem producenci zmieniają… nie tylko krzywą ale i maksymalną moc ładowania. Przykład - „słynne” :wink: ID Software 3.0 VAG’a, które może być zaimplementowane w jeżdżących już autach.

Innym (zwłaszcza takiemu jedenemu z Kalifornii) :) zdarza się upgrade’m softu podnieść moc maksymalną auta czy wydłużyć zasięg (czytaj: zoptymalizować zużycie energii).


BMW póki co „odporne” na takie zmiany… mogliby chociaż odblokować aktualizacje przez OTA…

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.