Skocz do zawartości

Wspomaganie kierownicy - Uszkodzony servotronic?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam problem z wspomaganiem a raczej servotronicem. Kierownica pracuję ciężko. Auto to e39 525i 2003r.

Po sprawdzeniu auta pod inpa pokazuje błąd:

129 kurzchluss servoventil oder leitungen.

Próbowałem przesterować servo przez inpe

Udaje się tylko podać prąd na servo podałem wartość 800mA I taką wartość pokazało na słupku ale za cholere nie reagował na podanie wartości PWM zawór sterowania probowalem od 20-90% ale niestety cały czas było 0% nie reaguje na polecenie.

Napięcie obwodu zasilania 1 i 2 pokazuje 14V. I teraz pytanie do was czy to wina modułu czy zawór servo jest uszkodzony? Nie wiem co robić dalej z góry dziękuję za każdą pomoc, wiadomość. Pozdrawiam brać BMW https://www.fotosik.pl/zdjecie/732eff6f238a1fe2

https://www.fotosik.pl/zdjecie/5698e2d369a76087

https://www.fotosik.pl/zdjecie/b68c4b4119473781

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
129 kurzchluss servoventil oder leitungen.

Jeśli zawór nie ma zwarcia to zobacz to


i poczytaj komentarze pod filmem.

Opublikowano

Witam ponownie

Dziś udało mi się ogarnąć kanał i sprawdzić zawór servotronic.

Zamontowany jest w ciulowym miejscu u mnie jest cały rudy wypiąłem kostkę o dziwo było tam sucho zero zanieczyszczeń oczyściłem i sprawdziłem napięcie jakie wychodzi na kostkę przed odpaleniem auta było tam ponad 11V po odpaleniu podskoczyło na 12,4V. Sprawdziłem również opór na zaworze, wyczytałem gdzieś na forum że sprawny powinien mieć między 6-7ohm mój ma 4ohmy. Czy nie powinien mieć więcej??

Rozumiem że jeżeli idzie do niego napięcie to nie ma potrzeby podawać 9v z baterii w celu sprawdzenia jego pracy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 ohm wydaje się trochę mało, bo to mniej o 30% niż 6 ohm więc może robić różnicę pod warunkiem, że miernik poprawnie wskazuje. Nigdy tego nie sprawdzałem, ale podobno ten zawór jest sterowany PWM więc jedynie oscyloskop powie prawdę co tam wychodzi na kablach.
Opublikowano
Sprawdzałem dwoma miernikami odczyty praktycznie identyczne były. Oscyloskopu nie mam niestety. Szkoda ze nie mam drugiego zaworu na podmianę tylko weź człowieku go wykręć. Śruby zardzewiałe i w dodatku jedna przy samych sankach.
Opublikowano

Wczoraj udało mi się znaleźć identyczną kostkę która podłączyłem pod zawór servotronic na kable podałem napięcie podobne jakie jest na mojej kostce do servotronic czyli 11-12v

Ku mojemu zdziwieniu servotronic odżył kierownica kręciła się lekko. Po wypięciu tej kostki i podłączeniu tej właściwej servotronic przestał wspomagać. Nie rozumiem teraz dlaczego tak jest ze jak podałem lewe identyczne napięcie na zawór to odżył a jak podajeidentyczne z pierwotnej kostki to lipa. Nie rozumiem czy po podłączeniu kostki to napięcie spada nagle do takiego stopnia że servotronic przestaje działać? Czy walnięty jest jednak rezystor w module komfortu. Bo jak napisał mi jeden forumowicz to że mam na kostce napięcie to nie znaczy że moduł jest sprawny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
po podłączeniu kostki to napięcie spada nagle do takiego stopnia że servotronic przestaje działać?

Jest to możliwe jak najbardziej. Otwórz moduł i sprawdź organoleptycznie czy coś się nie spaliło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.