Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

# # #

Na wstępie życzę Wam Panie i Panowie długich oraz aktywnych.

# # #


Dziś doświadczyłem awarii włącznika klaksonu.

Usłyszałem ciągły klakson i najpierw myślałem, że jakiś łeb trąbi jak najęty.

Rozejrzałem się i nie widząc dookoła żadnego dramatu, doszedłem do wniosku że to u mnie.


Wyłączenie zapłonu pomogło na moment. Po ponownym odpaleniu klakson dalej wył, ale po obróceniu kierą przestał.

Usłyszałem, że coś metalowego lata w środku kiery i - co ciekawe - na zakrętach zwiera włącznik klaksonu generując wiadomy dźwięk. Możliwe że jakiś wtyk się obluzował albo coś w środku odpadło i lata.


Da się jeździć, ale piesi podskakują kiedy auto trąbi samo z siebie, w sposób losowy.



Na yt widziałem filmiki z demontażu airbag'a, np. taki:



Przed demontażem chciałbym jednak przygotować coś na wymianę. Zakładam że to jest moduł zespolony, czyli airbag oraz włącznik klaksonu. Co więcej, z tego co przeglądałem: taki sam moduł pasuje do kilku modeli. Zakładam więc że ma pasować kształtem a z tyłu mają być dwa okrągłe gniazda.


Szukać całej używanej części czy można coś zrobić w kwestii samego włącznika?


Jeśli nie uda mi się kupić nic pasującego to na przeczekanie odepnę najwyżej wtyk od klaksonu, do czasu wymiany.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozbierz i zobacz co sie skopało, szczegolnie że cos coli tam lata.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie poszła taśma. Wypij bezpiecznik od klaksonu

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak praca poduszki/klaksonu nie zmieniała się, mam na myśli naciskanie i odbijanie jej to jak wyżej taśma kierownicy do wymiany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

@Jack79 @ziomekthx @maniek21112


Panowie, dzięki za Wasz wkład w wątek.


Wyjąłem airbag. W środku kierownicy latała tylko śrubka na torx T20 - odkręciła się jedna z tych bocznych, które mocują plastikową część kiery do jej konstrukcji. Nie wydaje mi się, żeby ta śrubka była w stanie cokolwiek zewrzeć. Oba przewody z wtykami (czarny oraz żółto/zielony) są całe, nie styrane. Co więcej, w momencie kiedy słychać było że śruba podróżuje, klakson się nie odpalał.


Pisząc o taśmie kierownicy, macie na myśli ten element pokazany na filmie?



Zakładam że po prostu wykręcam centralną śrubę, ściągam plastikową osłonę a potem odkręcam to cudo.


Szukać oryginalnej używki czy są jakieś sensowne zamienniki? Jak podejść do tego tematu? Na kierze mam tylko klakson oraz airbag, żadnych innych wynalazków - goła kierownica w wersji "sport".



Ta akcja zajmie mi parę dni (zamówienie i dostawa części). Czy w razie gdybym musiał przestawić auto, lepiej założyć ten airbag przed odpaleniem? A może nie będzie niespodzianek (poza ewentualnym błędem na desce) jak podepnę aku i odpalę z odpiętym elementem (środek kiery jest pusty, wiszą dwa kable z wtykami)?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak chodzi o ten element, nie wiem czy są jakieś zamienniki także raczej zostaje używka, nie jest to częsta usterka więc masz duże szanse na kupno sprawnej. Możesz odpalić bez poduszki, będzie trzeba skasować błąd.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

@Jack79 @ziomekthx @maniek21112


Panowie, kiera zeszła bez większych atrakcji.

Po zdjęciu kiery wykręciłem wkręt z górnej części obudowy kolumny kierowniczej, ale te plastiki (górny i dolny) ani drgną. Po wyglądzie szczelin wnioskuję że najpierw ponienenem podważyć górny plastik ale jak to zrobić żeby nie pękł? Próbowałem naciskać tu i ówdzie, ale nie idzie.


Jeśli chodzi o tą małą czarną śrubę na krzyżak (na środku górnej osłony), to wyszła sama, bez żadnego kołka itp. Czy demontaż tych plastików będzie możliwy w takim układzie? A może trzeba jeszcze wyszarpać ten plastik, w którym siedziała śruba?


Popatrzę też na dolną część osłony. Na jakimś schemacie widać że są tam miejsca na śruby czy zatrzaski.


Znalazłem jeszcze dodatkowy materiał dydaktyczny: zdjęcia góry i dołu tej plastikowej osłony. Widać gdzie są zaczepy trzymające górę z dołem.

Opublikowano

@ziomekthx


Dzięki, to chyba ten filmik który linkowałem powyżej.

Na tym filmie plastiki odpadają "na dotyk". U mnie siedzą sztywno na miejscu, po wyjęciu tej górnej śruby.


Gość z yt działa tak pewnie, iż nasuwa się wniosek że wcześniej już tam zaglądał. Możliwe że jakiejś śruby już nie było lub podczas nagrywania pominął pewien etap.


W świetle dnia przyjrzę się temu od dołu i dam znać co znalazłem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wejdź na ta strone www.realome.com poszukaj odpowiedniego piktogramu gdzie widać czesc którą chcesz odkręcić. Będzie tam pokazane wszystko nawet śruby którymi jest przykręcona . Będziesz wiedział ile ich jest. Może nawet miejsce będzie pokazane.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

@ziomekthx


Dzięki. Obejrzałem zarówno fotki części z allegro, jak i podobny schemat przed podjęciem walki na nowo, dziś za dnia. Chciałem skorzystać z relatywnie ciepłej aury żeby plastiki nie popękały, do tego przed zapadnięciem zmroku (czyli max o 15:00).


Wyjąłem to cudo... poniżej napiszę jak:

- w dolnej części osłony są dwa plastikowe kołki, z małym okrągłym elementem w środku

- dostęp do drugiego uzyskuje się dopiero po przysunięciu kiery na maxa do siebie

- w każdym z tych kołków wciska się środkowy plastikowy element, np. kluczem hex, do góry, do środka

- potem każdy z tych kołków trzeba wydłubać śrubokrętem; wychodzą bez problemu

- stoimy w punkcie kiedy górna śruba jest wykręcona a te dwa dolne plastikowe kołki są wyjęte

- przy pomocy dwóch śrubokrętów, rozpinamy górę i dół plastikowej osłony kolumny kierowniczej

- grubszym śrubokrętem napinamy plastik, zapierając się o element do wymiany (taśma kierownicy), żeby między górą i dołem pokazała się szczelina

- w tą szczelinę wsadzamy drugi, cienki śrubokręt i lekko napieramy

- rozpinamy tak z prawej i lewej strony, w dwóch podejściach


Próbowałem subtelnie, przy użyciu rąk ale nie szło. Dwa śrubokręty płaskie okazały się niezbędne.



Potem droga jest już wolna: cztery śruby torx T20, trzy wtyki i środkowy element z manetkami wyjeżdża.

Manetki wyciąga się prosto, są wsunięte na zatrzaskach.



Szukam elementu z takimi samymi numerami. Póki co, znalazłem jeden ale numer seryjny (w miliardach sztuk) ma o połowę starszy niż na moim, niesprawnym. Nie wiem czy się w to pakować. Może pomimo wieku, większość czasu przelatał po prostych, hehe...


@Jack79 @ziomekthx @maniek21112

Myślicie że numer powinien być identyczny, czy dopuszczalna jest jednak pewna tolerancja pod koniec ciągu znaków (3-4 ostatnie cyfry i litera)?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szczerze nie wiem czym może się różnić jedna taśma od drugiej

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wpisz swój numer na realoem i zobacz jakie są wymienne, będzie większe pole manewru.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

@Jack79 @ziomekthx @maniek21112


Panowie, dzięki za Wasz wkład w wątek. Oszczędziliście mi - potencjalnie upierdliwej - wizyty u mechanika, połączonej z tym że auto zalegałoby na placu w oczekiwaniu na części.


Udało mi się kupić część o numerze niemal identycznym. Jeden ciąg znaków był identyczny, drugi na innej naklejce różnił się tylko końcową literką. Numer seryjny był o wiele niższy. Paczkę odebrałem wieczorem i po ciemku, przy latarce poskładałem graty z powrotem. Auto już nie trąbi przy kręceniu kierą, ale za to trąbi po naciśnięciu klaksonu.


Co ciekawe, element który kupiłem z netu ma nalatane więcej niż mój (wyczuwalne luzy w obu płaszczyznach są większe) a o dziwo śmiga.

Idzie do mnie jeszcze jeden, który będzie na zapas. Pośmigam na każdym z tydzień i docelowo zostawię ten bardziej dojechany. Drugi poczeka na swoją kolej. Nie jest łatwo trafić na identyczne numery, jeśli chodzi o używki.


Wiadomo, najlepiej byłoby zapodać nówkę ale skoro osłona termiczna wydechu kosztuje 280, plastik wokół mieszka lewarka zmiany biegów kosztuje 500, to takie coś w serwisie kosztowałoby pewnie z 1000zł. Sprawdzę kiedyś z czystej ciekawości.


Nie wiem czym te elementy o różnych numerach mogą się różnić - możliwe że różnice uwidaczniają się kiedy ktoś ma wielofunkcyjną kierę. U mnie jest tylko airbag i klakson. Jedno gniazdo jest puste - tam pewnie wchodzi sterowanie z kierownicy, jeśli ktoś ma. Wtyki do manetek i tak idą osobno, niezależnie od elementu centralnego, który się obraca.


Ciekawi mnie jeszcze czy można jakoś konserwować tą część zwaną taśmą kierownicy (np. smarem w aerozolu), żeby wolniej się zużywała. Macie ewentualne sugestie w tym temacie? Z czasem nabiera to luzu, więc coś tam w środku się wyciera.

Opublikowano
Wewnątrz są taśmy elastyczne ze ścieżkami. Jest to fabrycznie nasmarowane. Taśmy uszkadzają się mechanicznie od kręcenia kierownicą i raczej nic z tym nie zrobisz. Na każdym zwijaku jest miejsce na trzy wtyczki. Dwie duże kostki są od poduszki powietrznej oraz multifunkcji. Mała wtyczka często bez pinów jest do grzanej kierownicy występującej w X3 (E83). Seria 3 (E46) chyba tej opcji nie posiadała. Zwijaki są takie same w E46, Z4 (E85) oraz X3 (E83). Jak to znowu padnie to warto szukać z tych ostatnich modeli, ponieważ były produkowane dłużej niż E46.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

@mr18


Dzięki za info. U mnie faktycznie tylko jedno gniazdo jest obsadzone wtyczką.

Kupiłem jeszcze drugi zwijak i założyłem celem sprawdzenia. Ten również działa jak należy.

Biorąc pod uwagę upierdliwość takiej awarii, zamierzam trzymać co najmniej jeden zapasowy element. Tego nie da się kupić w godzinę, na poczekaniu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.