Skocz do zawartości

Dylemat zakupowy


Polinex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)


Jesteśmy własnej z mężem w trakcie konfiguracji naszego pierwszego BMW, wiec chciałabym się poradzić/poprosić o podpowiedz.


Jako, że auto w tygodniu będę wykorzystywać do jazdy po mieście z duża ilością wąskich parkingów, to chcemy mieć pakiet innowacji ze względu na kamerę 360 i asystenta parkowania, natomiast w weekend będzie wykorzystywał mąż do jazdy na wieś (jeziora, pagórki, małe bezdroża). No i nie znaleźliśmy lepszego kompromisu niż właśnie X1 23i xdrive.


Testowo jeździliśmy najsłabsza wersja silnikowa z napędem na przód, no i jesteśmy załamani z jakim opóźnieniem przyspiesza, ktoś jeździł i ma porównanie z obiema? Niestety w salonie nie maja mocniejszego silnika do testów :(


Wyposażenie które wybraliśmy:

17’’ felgi

Skóra ekologiczna

Elektrycznie regulowane fotele przednie (czy jak się tego nie wybierze, to nie można regulować foteli? Kosztuje az 4K i nie wiem czy jest to warte)

Sportowe fotele przednie

Zwiększony bak paliwa

Pakiet innowacji i System asystujące kierowcy Professional: Interfejs ładowania bezprzewodowego, Adaptacyjne reflektory LED, BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym, Asystent świateł drogowych, Lusterko wsteczne przyciemniane automatycznie, Pakiet dodatkowych funkcji lusterek, Asystent parkowania Plus z systemem kamer 360, Dostęp komfortowy, Przygotowanie do ogrzewania foteli przednich, Wyświetlacz Head-Up, Przygotowanie do ogrzewania kierownicy


Ogólnie chcemy jak najmiększe zawieszenie wiec wszystkie m pakiety i inne z tego co widziałam to odpadają, może coś jeszcze warto dodać, z czegoś zrezygnować?


Czy te gwarancje dodatkowe warto brać? W ciągu 2 lat wyjdziemy z Pl i nie wiem czy poza pl tez będą obowiązywać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Elektrycznie regulowane fotele przednie (czy jak się tego nie wybierze, to nie można regulować foteli? - wtedy regulujesz ręcznie

Przygotowanie do ogrzewania foteli przednich, Przygotowanie do ogrzewania kierownicy- wiesz, że to jest opcja w której masz możliwość dokupienia ogrzewania potem, natomiast dostajesz samochód z nieaktywna fikcja ogrzewania?

Co do gwarancji, wydaje się, że powinna obowiązywać w całej EU, ale ja bym szczegółowo dopytał handlowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje, wiec z elektrycznych ustawień zrezygnuje, 4K za tą opcje to dość sporo jednak.

Tak, nie wykupujemy tego na razie bo potem można w aplikacji w razie W nawet na miesiąc, a bazując na doświadczeniach z poprzednim autem użyjemy tego może kilka razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli będą używały dwie osoby, to fotele z pamięcią wg mnie to konieczność. Dostaniecie szału przy ustawianiu. Jak skonfigurujecie 23i i usłyszycie cenę oraz termin realizacji, to sprawdźcie dostępne X3 20i.

 

A co nie tak z cenę i dostępnością??

Zamówiłem chyba w lipcu. Produkcja mogła być listopad 22 ale zależało mi na 23 więc będzie luty 23 na styczeń rzeczywiście nie było za wiele slotów w pl na 23i...

Rabaty też są Oki...

Jezeli cena jest wysoka to polecam skonfigurować fajnie x5/x6 i tam cena 500+

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będą używały dwie osoby, to fotele z pamięcią wg mnie to konieczność. Dostaniecie szału przy ustawianiu. Jak skonfigurujecie 23i i usłyszycie cenę oraz termin realizacji, to sprawdźcie dostępne X3 20i.

 

A co nie tak z cenę i dostępnością??

Zamówiłem chyba w lipcu. Produkcja mogła być listopad 22 ale zależało mi na 23 więc będzie luty 23 na styczeń rzeczywiście nie było za wiele slotów w pl na 23i...

Rabaty też są Oki...

Jezeli cena jest wysoka to polecam skonfigurować fajnie x5/x6 i tam cena 500+

 

a jakie rabaty można dostać na nowe X1 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli będą używały dwie osoby, to fotele z pamięcią wg mnie to konieczność. Dostaniecie szału przy ustawianiu. Jak skonfigurujecie 23i i usłyszycie cenę oraz termin realizacji, to sprawdźcie dostępne X3 20i.

 

A co nie tak z cenę i dostępnością??

Zamówiłem chyba w lipcu. Produkcja mogła być listopad 22 ale zależało mi na 23 więc będzie luty 23 na styczeń rzeczywiście nie było za wiele slotów w pl na 23i...

Rabaty też są Oki...

Jezeli cena jest wysoka to polecam skonfigurować fajnie x5/x6 i tam cena 500+

 

a jakie rabaty można dostać na nowe X1 ?

 


1-10%

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Jeśli będą używały dwie osoby, to fotele z pamięcią wg mnie to konieczność. Dostaniecie szału przy ustawianiu. Jak skonfigurujecie 23i i usłyszycie cenę oraz termin realizacji, to sprawdźcie dostępne X3 20i.

 

A co nie tak z cenę i dostępnością??

Zamówiłem chyba w lipcu. Produkcja mogła być listopad 22 ale zależało mi na 23 więc będzie luty 23 na styczeń rzeczywiście nie było za wiele slotów w pl na 23i...

Rabaty też są Oki...

Jezeli cena jest wysoka to polecam skonfigurować fajnie x5/x6 i tam cena 500+

I jak? Masz już datę produkcji? Ja zamawiałem październik to mówili koniec stycznia/luty. Na początku stycznia się kontaktowałem, czy data produkcji już znana to dostałem info, że jest problem bo im wywaliło kilka slotów i narazie nic nie wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że wbije może kij w mrowisko ale czy jeździliście tym autem?


Mam teraz x1 s18i jako zastępcze i to jest dramat. O silniku szkoda pisać, hamulec tępy bez czucia, leniwy. Układ kierowniczy jak w Fiat 500 w funkcji city. Zawieszenie bliżej do francuza niż trzymające poziom BMW. Siedzi się jak w autokarze. Szyby wysokie więc potęgują uczucie nie terenówki a kombi z rozciągniętymi słupkami. Widoczność dobra dookoła ale samo prowadzenie i manewrowanie to jest masakra. Z ciekawości sprawdziłem ile coś takiego kosztuje i jak mi wyszło ponad 200 000 złotych to niewiem czy się śmiać czy płakać.


Na plus nowa stylistyka zewnętrzna i wnętrze. Naprawdę pozytywnie mnie zaskoczyło. Ekrany super, ładowarka indukcyjna i uchwyty super. Brak schowka w konsoli środkowej dziwne( tego co jest nie nazwę schowkiem bo może wejdzie tam długopis. Tylna klapa potrzebuje z pół metra żeby się otworzyć. Swoją drogą dlaczego BMW nie wpadło na to żeby połączyć otwieranie klapy z czujnikami cofania??? Z zewnątrz bardzo ładne auto co tylko zwiększa różnicę doznań pomiędzy stylistyką a prowadzenia :mad2:

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że wbije może kij w mrowisko ale czy jeździliście tym autem?


Mam teraz x1 s18i jako zastępcze i to jest dramat. O silniku szkoda pisać, hamulec tępy bez czucia, leniwy. Układ kierowniczy jak w Fiat 500 w funkcji city. Zawieszenie bliżej do francuza niż trzymające poziom BMW. Siedzi się jak w autokarze. Szyby wysokie więc potęgują uczucie nie terenówki a kombi z rozciągniętymi słupkami. Widoczność dobra dookoła ale samo prowadzenie i manewrowanie to jest masakra. Z ciekawości sprawdziłem ile coś takiego kosztuje i jak mi wyszło ponad 200 000 złotych to niewiem czy się śmiać czy płakać.


Na plus nowa stylistyka zewnętrzna i wnętrze. Naprawdę pozytywnie mnie zaskoczyło. Ekrany super, ładowarka indukcyjna i uchwyty super. Brak schowka w konsoli środkowej dziwne( tego co jest nie nazwę schowkiem bo może wejdzie tam długopis. Tylna klapa potrzebuje z pół metra żeby się otworzyć. Swoją drogą dlaczego BMW nie wpadło na to żeby połączyć otwieranie klapy z czujnikami cofania??? Z zewnątrz bardzo ładne auto co tylko zwiększa różnicę doznań pomiędzy stylistyką a prowadzenia :mad2:

 

Jestes raczej odosobniony w tej opinii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przepraszam, że wbije może kij w mrowisko ale czy jeździliście tym autem?


Mam teraz x1 s18i jako zastępcze i to jest dramat. O silniku szkoda pisać, hamulec tępy bez czucia, leniwy. Układ kierowniczy jak w Fiat 500 w funkcji city. Zawieszenie bliżej do francuza niż trzymające poziom BMW. Siedzi się jak w autokarze. Szyby wysokie więc potęgują uczucie nie terenówki a kombi z rozciągniętymi słupkami. Widoczność dobra dookoła ale samo prowadzenie i manewrowanie to jest masakra. Z ciekawości sprawdziłem ile coś takiego kosztuje i jak mi wyszło ponad 200 000 złotych to niewiem czy się śmiać czy płakać.



No tak zgodzę się, masz teraz chyba x4m?

To tak jakbyś je porownal z 20i w zwykłej stylistyce na feldze 17" i zwykłym zawieszeniu....

Wziąłem na fullu i zawieszenie m z regulacją jest Oki..

Motor 23i dupy nie urywa ale to auto do miasta ma być i na jakieś wyjazdy dla rodziny 2+1...

Mysle że będę zadowolony

Na plus nowa stylistyka zewnętrzna i wnętrze. Naprawdę pozytywnie mnie zaskoczyło. Ekrany super, ładowarka indukcyjna i uchwyty super. Brak schowka w konsoli środkowej dziwne( tego co jest nie nazwę schowkiem bo może wejdzie tam długopis. Tylna klapa potrzebuje z pół metra żeby się otworzyć. Swoją drogą dlaczego BMW nie wpadło na to żeby połączyć otwieranie klapy z czujnikami cofania??? Z zewnątrz bardzo ładne auto co tylko zwiększa różnicę doznań pomiędzy stylistyką a prowadzenia :mad2:

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli będą używały dwie osoby, to fotele z pamięcią wg mnie to konieczność. Dostaniecie szału przy ustawianiu. Jak skonfigurujecie 23i i usłyszycie cenę oraz termin realizacji, to sprawdźcie dostępne X3 20i.

 

A co nie tak z cenę i dostępnością??

Zamówiłem chyba w lipcu. Produkcja mogła być listopad 22 ale zależało mi na 23 więc będzie luty 23 na styczeń rzeczywiście nie było za wiele slotów w pl na 23i...

Rabaty też są Oki...

Jezeli cena jest wysoka to polecam skonfigurować fajnie x5/x6 i tam cena 500+

I jak? Masz już datę produkcji? Ja zamawiałem październik to mówili koniec stycznia/luty. Na początku stycznia się kontaktowałem, czy data produkcji już znana to dostałem info, że jest problem bo im wywaliło kilka slotów i narazie nic nie wiadomo.

 


Tak mam...

Było jak u Ciebie styczeń....

Potem teraz dał znać że na luty brak slotów 23i...

Ale daliśmy radę przez centrale i ma być 3tydz lutego produkcja. Trzymam kciuki..

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że wbije może kij w mrowisko ale czy jeździliście tym autem?


Mam teraz x1 s18i jako zastępcze i to jest dramat. O silniku szkoda pisać, hamulec tępy bez czucia, leniwy. Układ kierowniczy jak w Fiat 500 w funkcji city. Zawieszenie bliżej do francuza niż trzymające poziom BMW.

Nie wiem jaką wersją jeździłeś, mpakiet prowadzi się zdecydowanie lepiej od xline, ale zdecydowanie to najlepiej prowadzący się SUV na równi z GLA w tej klasie (nie mówiąc o sportowych wersjach). Tonale, o których piszą same ochy i achy, nawet nie umywa się do X1. Hamulec faktycznie specyficzny - u mnie w testówce łapał bardzo wcześnie.

A co do silnika, ja wiem, że tu każdy ma auta z M i to competition, ale pisanie o tym silniku, że nie jedzie jest bardzo dużym nadużyciem. Mogę się zgodzić, że nie zapewnia sportowych wrażeń, ale to najlepsza bazowa jednostka w tym segmencie. O ile uważam, że wzięcie podstawowego Lexusa UX, GLA, GLB czy Xc40, to strzał w stopę, o tyle x1 18i da się jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że wbije może kij w mrowisko ale czy jeździliście tym autem?


Mam teraz x1 s18i jako zastępcze i to jest dramat. O silniku szkoda pisać, hamulec tępy bez czucia, leniwy. Układ kierowniczy jak w Fiat 500 w funkcji city. Zawieszenie bliżej do francuza niż trzymające poziom BMW.

Nie wiem jaką wersją jeździłeś, mpakiet prowadzi się zdecydowanie lepiej od xline, ale zdecydowanie to najlepiej prowadzący się SUV na równi z GLA w tej klasie (nie mówiąc o sportowych wersjach). Tonale, o których piszą same ochy i achy, nawet nie umywa się do X1. Hamulec faktycznie specyficzny - u mnie w testówce łapał bardzo wcześnie.

A co do silnika, ja wiem, że tu każdy ma auta z M i to competition, ale pisanie o tym silniku, że nie jedzie jest bardzo dużym nadużyciem. Mogę się zgodzić, że nie zapewnia sportowych wrażeń, ale to najlepsza bazowa jednostka w tym segmencie. O ile uważam, że wzięcie podstawowego Lexusa UX, GLA, GLB czy Xc40, to strzał w stopę, o tyle x1 18i da się jeździć.

 

Wersja M pakiet. Jeśli jest tak jak piszesz to strach wsiadać do tamtych aut.


Co do mocy to nie mów mi, że ponad 9 sekund do 100 km/h to jedzie? Powyżej 100 km/h to już ogóle się nie odpycha. Wersje 20i czy w 1 czy w 3 nawet w seriach F miały koło 7 s. To przepaść.


@wehyr - nie porównuje tego do swojego obecnego auta bo to inna kategoria, ale mam też odniesienie do 1 w serii F i do 3 w serii F i G. Silniki Miałem benzyny i diesle 2 litrowe.


@Piotr_X4 - nie jestem odosobniony w tej opinii. Każdy kto się przejechał na miejscu kierowcy lub pasażera w tym aucie ma podobne zdanie. Najpierw jest efekt wow bo naprawdę z zewnątrz i w środku jest ładne ale odczucia (wiem, jest to mega indywidualne) psują wszystko. Odczucia są niemierzalne dlatego zaznaczam, że to moja opinia. Dzisiaj oddaje auto i po 4 dniach i zrobieniu kilkuset kilometrów zazdroszczę właścicielom nowych X1: przepięknej kierownicy, fajnego systemu z tabletami, wygodnych foteli M z czymś ala alcantara, pięknych klamek i uchwytów wewnętrznych (zewnętrze są piękne ale nie praktyczne bo śliskie i ciężkie do złapania), dużo miejsca z tyłu i praktycznego bagażnika. Cieszę także, że mam stare wersje aut (serie G) bo nowy kluczyk nie przystoi do BMW. nie praktyczny (przyciski funkcyjne umieszczone z boku), z elementami piano, rysujący się od patrzenia i w mojej opinii z dużo krótszym zasięgiem (auto z listopada więc to raczej nie bateria).

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mocy to nie mów mi, że ponad 9 sekund do 100 km/h to jedzie? Powyżej 100 km/h to już ogóle się nie odpycha. Wersje 20i czy w 1 czy w 3 nawet w seriach F miały koło 7 s. To przepaść.

Nigdzie nie napisałem, że to auto wbija w fotel, ale dla matki podwożącej dziecko do przedszkola zdecydowanie wystarczy. 318i w g20 robi katologowo 0-100 w 8.4, ale to zasługa tylko i wyłącznie napędu, bo w x1 fwd ma gorzej. To nie jest tak, że takim autem nie da się jeździć, autami które robią 0-100 w 10s jeździ się średnio przyjemnie, jakimiś maluchami, co mają 60KM i 0-100 w 14s praktycznie nie wyprzedzisz tira na krajówce, ale tak jak X1 18i, to moim zdaniem, dla kogoś bez jakiś dużych wymagań, to jest na prawdę pożądna podstawa.

Co innego, 20i, moim zdaniem to wielki krok w tył (albo i dwa), mnie tam 3cyl nie przeszkadzają, ale zejście z 178KM na tak na prawdę 156KM + 14KM z mhev, to jest słaby żart, kiedyś x1 20i robiło 0-100 w 7,3 i strzelało z wydechu, a teraz w 8,3. Do tego brak możliwości wzięcia xdrive. Tak a prawdę, 23i to powinno być 20i, a 23i albo to mógłby być motor jak w USA 2.0 241KM, albo nawet 25i jakby dodali te 14KM mhev.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


@wehyr - nie porównuje tego do swojego obecnego auta bo to inna kategoria, ale mam też odniesienie do 1 w serii F i do 3 w serii F i G. Silniki Miałem benzyny i diesle 2 litrowe.

 

 

Ty lepiej galerie załóż nowego nabytku.

Daj znać jak się udało kupić moze na priv ile urwałeś.

Kolor mega a co z x3 czemu to tyle trwało?

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



@wehyr - nie porównuje tego do swojego obecnego auta bo to inna kategoria, ale mam też odniesienie do 1 w serii F i do 3 w serii F i G. Silniki Miałem benzyny i diesle 2 litrowe.

 

 

Ty lepiej galerie załóż nowego nabytku.

Daj znać jak się udało kupić moze na priv ile urwałeś.

Kolor mega a co z x3 czemu to tyle trwało?

 


Hahha, nie mam czasu. Nawet nie zdjąłem jeszcze wszystkich folii ze środka:-)


X3-znudzilo mi się czekanie po 13 miesiącach i nawet nie miałem slotu...

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozważałem długo BMW X1 i koniec końców stwierdziłem, że po doposażeniu go w mocny silnik zbliżył się za bardzo ceną do Mercedesa GLC i to właśnie jego wezmę. GLC ma w standardzie silnik mocniejszy niż najmocniejsza benzyna w X1.

Mówisz o nowym GLC?

Mnie x1 23i wyszło 280k (255-260k po rabatach), po zaznaczeniu tego samo w GLC 200 (i to bez rzeczy, których nie ma w x1 czyli np. skrętna tylna oś, pneumatyczne zawieszenie etc) wyszło mi z konfiguratorze 340k. 60 tysięcy różnicy, to nawet licząc od katalogowej ceny x1 to ponad 20% więcej - to nie jest ani trochę blisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.