Skocz do zawartości

Świece żarowe, objawy zużycia, wymiana


fast-bmw

Rekomendowane odpowiedzi

No i super. Auto zaczęło mi ciężko palić. Świec nie sprawdzałem. Odpala za 2gim lub 4tym razem. Szarpie silnikiem, potem już lepiej. Z ciepłym nie ma problemu. Kiedyś na początku pisałem o grzechotaniu pod obciążeniem i padły diagnozy że to wtryski. Teraz jeszcze do tego dym którego aż tyle na początku nie zaobserwowałem. Edytowane przez fast-bmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak nie pali na wszystkie gary to nie jest dziwne, że szarpie silnikiem i masz dym. W takich warunkach to można rozwalić wał korbowy. Przecież tam są potężne przeciążenia. Sprawdź czy INPA pokazuje błąd świec.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie pali na wszystkie gary to nie jest dziwne, że szarpie silnikiem i masz dym. W takich warunkach to można rozwalić wał korbowy. Przecież tam są potężne przeciążenia. Sprawdź czy INPA pokazuje błąd świec.

Nie działa mi inpa. A powiedz to jak świeca lub świece nie grzeją będzie szarpanie silnikiem i dymienie? Antenie grzechotanie już kiedyś pisałem, wyszło że wtryski...

Edytowane przez fast-bmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak nie grzeje świeca i jest bardzo zimno to mimo sprężenia mieszanki nie następuje zapłon. Szarpie silnikiem, bo nie pracuje na wszystkie cylindry, a niespalone paliwo przedostaje się do wydechu dlatego dymi. Oczywiście przy odpalaniu może dymić również z innego powodu, np. zużyte uszczelniacze zaworowe. Trzeba sprawdzić świece, bo szkoda męczyć silnik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie grzeje świeca i jest bardzo zimno to mimo sprężenia mieszanki nie następuje zapłon. Szarpie silnikiem, bo nie pracuje na wszystkie cylindry, a niespalone paliwo przedostaje się do wydechu dlatego dymi. Oczywiście przy odpalaniu może dymić również z innego powodu, np. zużyte uszczelniacze zaworowe. Trzeba sprawdzić świece, bo szkoda męczyć silnik.

Teraz już rozumiem. Dziękuję kolego za odpowiedź. Na dniach sprawdzę świece. Nie wiem jak, na żarówkę, zmierzę multimetrem oporność. Jakoś dam radę. A mam pytanie: jak padnie sterownik świec to odrazu na wszystkie czy jest podzielony na sekcje i jedne z nich mogą grzać a inne nie, ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W sterowniku silnika DDE4 jest przekaźnik świec żarowych. Raczej się nie psuje. Jak się jedna świeca spali to reszta grzeje. Przy jednej to nawet nie zauważysz, że nie grzeje.


Ciężko stwierdzić co może grzechotać. To raczej nie jest jednoznaczna usterka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sterowniku silnika DDE4 jest przekaźnik świec żarowych. Raczej się nie psuje. Jak się jedna świeca spali to reszta grzeje. Przy jednej to nawet nie zauważysz, że nie grzeje.


Ciężko stwierdzić co może grzechotać. To raczej nie jest jednoznaczna usterka.

Przy jednej świecy fakt, nie zauważę (czyli u mnie padło kilka) a wymienić lepiej komplet? Czy mogę wymienić tylko te niesprawne?

Edytowane przez fast-bmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odporność na aucie, przygotuj sobie komplet (beru), przy takich objawach marne szanse, że spaliła się jedna lub dwie, dlatego lepiej wymienić wszystkie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O pseudo teorii z wałem nie będę się wypowiadał...

Pseudo teoria ? Poważnie ? To policz i tu napisz ile jest ton obciążenia na denko tłoka podczas spalania paliwa...

Błagam koledzy. Tylko bez kłótni. Dlatego chce zrobić szybko i solidnie. Zanim coś pieprznie. Z waszą pomocą.

Może mi ktoś polecić dobre świece?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te co podałeś, BERU GN024. Cztery lata, 60k km i nadal wszystkie grzeją.

Patrzyłem modelowo i powinny pasować. No to te zamówię. I wymienić wszystkie? Bez zgadywania która dobra która nie? Czy może opłaca się sprawdzić i zostawić te sprawne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wymień wszystkie, a w zapasie zostaw sprawne.


Co do wymiany to trzeba zwalić kolektor dolotowy, ale musisz to zrobić dosyć szybko, żeby silnik nie ostygł. Ewentualnie dogrzejesz bez kolektora. Jak będziesz wymieniał na zimnym to jest duża szansa, że urwiesz.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień wszystkie, a w zapasie zostaw sprawne.


Co do wymiany to trzeba zwalić kolektor dolotowy, ale musisz to zrobić dosyć szybko, żeby silnik nie ostygł. Ewentualnie dogrzejesz bez kolektora. Jak będziesz wymieniał na zimnym to jest duża szansa, że urwiesz.


Właśnie. Słyszałem żeby zagrzać do temp roboczej ok 80

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Możesz dla poprawy samopoczucia, to nie mercedes cdi i jak się działa uważnie to odkręcą się. Dobre świece dobrałeś.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.