Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam problem z wypadaniem zapłonu na cyl 3 ale tylko na zimnym. Szukalem lupka ale nic nie znalazlem pomocnego. Silnik to M54B22. Zaplon wypada tylko na zimnym na jalowych obrotach. Jesli odpale auto i odrazu jade, problemu nie ma. Poki co kompresja sprawdzana, cewki i swiece tez. Czujnik polozenia walka rozrządu nowy wiec tutaj tez nie lezy problem. Zauwazylem dodatkowo ze przy odpieciu przeplywki zaplon nie wypada. Podmienialem przeplywke na ori kolegi ale nadal bez zmian. W czym moze lezec problem? Po zczytaniu bledow tylko ten wystepuje z wypadaniem zaplonu. Dzis moj trop padl po przegladaniu forum na dise. Czytalem ze ktos mial podobne objawy i po wymianie uszczelki disy wrocilo do normy. Jeszcze dodam ze po zgaszeniu auta po okolo 2 sekundach slychac spod maski upuszczenie powietrza. Tak powinno byc? Co jeszcze moge sprawdzic? W czym moze byc problem? I czy do momentu rozwiazania problemu moge jezdzic z odpieta przeplywka?
Opublikowano
Sprawdź czy nie masz lewego powietrza w dolocie. Najlepiej jakąś maszynką do dymu. Tylko to mi do głowy przychodzi.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Nie ma co tropić, zrzucasz głowice, robisz jej remont kapitalny (gniazda, prowadnice, jesli trzeba to zawory), do tego dorzucasz nową hydraulikę i......problem znika jak u magika....Tak wiem...za drogo :)
Opublikowano
Witam. Mam też M54B22 i to samo, tyle że wypadają mi zapłony na 4-tym cylindrze. 10 lat temu walczyłem z tym i się poddałem. Mam już na liczniku ponad 410 tys. i autko dalej śmiga (oprócz tej dolegliwości) bez zarzutu i to na lpg. Więc przemyśl, czy na pewno robić remont. Ja się nauczyłem po odpaleniu zimnego, od razu ruszać w drogę. Czasami jak wyczuję na zimnym silniku, że nie chodzi na wszystkie cylindry to gaszę silnik i po ponownym odpaleniu jest już ok. Muszę tylko wymienić uszczelkę miski olejowej ( wycieki ) i przy tej okazji zmienię profilaktycznie panewki i to tylko korbowodowe. Dodam, że kiedyś też wymieniałem wszystko ( przepływka, disa, przepustnica, odma, silniczek krokowy, nawet cały kolektor dolotowy ) i nic nie pomogło. I z tą przypadłością od zakupu zrobiłem ponad 200 tkm. Olej jak brała 10lat temu, tak jest do dzisiaj ( 1 litr / 2500 km ). Olej ( mobil 3000 5w30 ) zmieniam co 12 tkm. Pozdrawiam.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
hmm, drogo nie drogo, jeśli miłbym pewność ze wina lezy w samym silniku i trzeba zrzucac glowice to bym to zrobil. Tylko nie widzi mi sie wyrzucic X pieniedzy zeby sie okazaloze to nie tam lezy wina. Poza tym, jezeli kompresja byla sprawdzana i na wszystkich cyl jest bardzo podobnie, to chyba nie tam jest problem. Zadalem tutaj pytanie liczac na jakies propozycje co sprawdzic, cos podmienic odlaczyc zeby nie rozbierac silnika na darmo. Poki co tak jak wyzej napisalem, cewki swiece sprawdzane, nieszczelnosci rowniez. Masla nie ma, plynu chlodniczego nie ubywa, olej jak to m54 troche upije, ale na 10kkm +\- wlewam 800ml,a nogi lekkiej tez nie mam. Moc ma. Co dalej mozna obrac za cel?
Opublikowano
Poszukaj informacji na temat podwieszających się hydropopychaczy oraz jaki wplyw na zawór i cały mechanizm na zimnym silniku ma zużyta prowadnica...Ja rozumiem, że nikt nie dopuszcza do świadomości, że głowica jest poprostu wyeksploatowana i chciałby najlepiej same świece i cewki na okrągło wymieniać...Udanej zabawy. Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.