Skocz do zawartości

540i (r. 96) V8 4.4 - automat ''zaskakuje''


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W kwestii kupienia 20l Esso i podzieleniem sie z Marcinem.

Nie widze zadnego problemu, nawet logistycznego, ale mam watpliwosci co do zastosowania tego oleju. Duzo czytalem o tych olejach (sporo jest tez na tym forum) i zdecydowana wiekszosc komentarzy sugerowala uzycie oryginalnego oleju BMW. Czy jest ktos na grupie, kto wlal do podobnego typu automatu jak moj (i Marcina) Esso? Jesli tak to moze sie podzieli opinia jak to chodzi. Zdecydowanie bardziej wole wydac dwa razy mniej za cos tej samej jakosci:)

 

A oryginalny olej BMW rózni się czymś od ESSO? Mnie tłumaczono, że do mojej skrzyni jest ESSO LT, bo taki też jest fabrycznie. Wymieniłem 6 litrów z filtrem jak napisałem wcześniej i skrzynia zdecydowanie lżej chodzi, ale szarpanie przy redukcji nie ustało. Na wiosnę będe sprawdzał dalej co jest powodem szarpania, bo na razie auto poszło spać na zimę :)

Adi
  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam!

Tego czy sie rozni, nikt nie wie, tzn wie, ale chyba nie chce powiedziec.

Czy znasz jeszcze kogos kto wyminial na Esso LT i jest zadowolony?

Jak dlugo juz jezdzisz od czasu wymiany? Jak wymieniales - tradycyjnie, czy jakos bardziej zaawansowanie? Ile oleju Ci weszlo?

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
Witam!

Tego czy sie rozni, nikt nie wie, tzn wie, ale chyba nie chce powiedziec.

Czy znasz jeszcze kogos kto wyminial na Esso LT i jest zadowolony?

Jak dlugo juz jezdzisz od czasu wymiany? Jak wymieniales - tradycyjnie, czy jakos bardziej zaawansowanie? Ile oleju Ci weszlo?

 

Znajdź gdzieś specyfikację swojej skrzyni. Widziałem gdzieś dokument ZF czym zalewają poszczególne modele skrzyni. Gadałem przy wymianie z jednym facetem, który wymieniał też esso i u niego znacznie poprawiła się praca skrzyni. U mnie też skrzynia chodzi lepiej, ale szarpanie nie jest związane ze starym olejem. To coś innego sie zużyło i na wiosnę kumpel - spec od automatów będzie kombinować.

 

Oleju mi weszło podobno 6 litrów. A wymieniali w ten sposób, że wachlowałem lewarkiem na zapalonym silniku, a facet coś pode mną robił w kanale ;)

Adi
Opublikowano

Esso Lt to to samo co ZF Lifeguradfluid 5.Można jeszcze zastosować Shell ATF LA-2634 (tylko 5HP30). Śmiało kupuj Esso.Chyba dobrze nie przestudiowałeś starszych posatów bo o tym było bardzo dużo.A olej powinniście kupić u handlarza oleju Mobil.Ja u siebie kupiłem ten olej bez problemu.Co prawda mój automat nie jeździ w BMW ale jest to skrzynia ZF 5HP19FL i jest w tej samej specyfikacji co twoja. Link do specyfikacji poniżej.

 

Proponuję wymianę dynamiczną ale nie wiem czy w Długołęce tak robią.

 

http://www.zf.com/defaultz.asp?id=1222&lang=1

Opublikowano

Witam

Zgodnie z tym co napisalem,moge sie podzielic spostrzezeniami po wlaniu do automatu prepratu FORTedo skrzyn auto.

Skrzynka chodzi jak maselko!

zadnych szarpniec!przy zalaczaniu czy tez przy redukcji!

Olej odzyskuje normalna barwe!

Nie wiem jak to dalej bedzie dzialalo,ale efekt jest zdumiewajacy!

W chwili gdy to psze,jest w 100% trzezwy!! :P

pozdrawiam

Opublikowano

witam

dzisiaj wymienilem olej w skrzyni..

olej jaki wlali mi to esso..

ale mam pare pytan..

olej jaki byl w skrzyni byl to olej koloru czerwonego ,w tym warsztacie powiedzieli mi ze taki nie powinien byc i ze ktos wczesniej go musial wlac prawdopodobnie to olej atf2..i moje pytanie jest takie ..czy cos sie moze stac jesli wymienilem olej na esso..? przeciaz w skrzyni pozostal jeszcze resztki starego oleju ..czrwony..i czy jak sie zmiesza to nic nie bedzie?

i 2 pytanie wlali mi 4litry czy to aby nie za malo?..powiedzieli mi ze tyle trzeba przy wymianie z filtrem..?

a ja nie sprzedaje swojej 7ki.


odpowiem na kazde pytanie zwiazane z felgami,oponami.

Opublikowano
2001r..teraz wlali mi esso kupiony w bmw.

a ja nie sprzedaje swojej 7ki.


odpowiem na kazde pytanie zwiazane z felgami,oponami.

Opublikowano

mialem oryginalna rozpiske co sie wlewa do tych skrzyn

 

nawet wklejalem tu na forum i bylo ze eso, mi sie wydaje, na 99% ze ten olej z aso to jest wlasnie eso

 

tutaj o serwisie skrzyni auto w e38:

http://www.bmwseven.com/e38trans.html

 

tutaj jest isntrukcja jak zmienic olej w e38

http://home.comcast.net/~vicent/trannye38.html

 

jak ktos zna angielski zauwazy, ze w tej instrukcji gosc wlal ponad 7l oleju!

 

ale najprostrzy przepis to taki ze, wlac tyle samo ile sie wylalo

i zmineiac co 40-60tys, aby caly olej wymienic

poniewaz nie da sie spucic wszystkiego i olej stary wymiesza sie z nowym..

dlatego trzeba potem czesto zmieniac

 

do 5HP30 wchodzi 13.1 l oleju

do 5HP24 9.0

 

wiec taka cala banieczka 20l to bedzie chyba akurat na 3 wymiany :)

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
osobiscie kupowalem w bremen olej do mojej skrzyni w servisie bmw to oryginalny ESSO-20euro za litr ..Przelany z banki 20l..a stary olej "czerwony" to nie jest olej ktory powinien tam byc!!! mam nadzieje ze wszystko bedzie dobrze..jak narazie moje problemy ze skrzynia znikly..nie szarpie i samemu nie wlacza sie na tak zwany "luz".wczesniej tak mialem jak skrecalem ostro w prawo..ale to jeszcze za wczesnie zeby powiedziec ,ze moja usterka rozwiazala sie przez wymiane oleju..mam taka nadzieje.."pojezdzimy zobaczymy"..

a ja nie sprzedaje swojej 7ki.


odpowiem na kazde pytanie zwiazane z felgami,oponami.

Opublikowano
Ja bym wylał po pewnym czasie to co się zmieszało ze starym olejem byc może innej klasy (tak dla pewności) i zalał ją znowu nowym. Wiem że to kosztowne ale lepiej dmuchać na zimne bo naprawy automatów są bardzo kosztowne znam z autopsji.
Opublikowano

Bylem dzisiaj w ASO i przy okazji zapytalem jak to z tym olejem do skrzyni jest.

Obejrzeli samochod i stwierdzili, ze mam skrzynie: ZF A5S 440Z (5HP-24).

Oryginalny olej BMW (83 22 9 407 807) to jest Esso LT 71 141 (mam to na pismie).

Odmowili mi wymiany oleju, gdyz maja (tez to mam na pismie) napisane, ze to jest olej lifetime i go nie rusza.

Wiec koniec koncow - trzeba lac Esso.

Zatem, jesli Marcin nadal chcesz wymieniac ilej u siebie, mozemy kupic te beczke 20l Esso i sie podzielic kosztami.

Tylko kwestia, gdzie go kupic?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Alox - dzieki za posta.

Przejrzalem bardzo duzo wiadomosci z forum dot. automatow, byc moze cos pominalem. W kazdym razie juz jest jasnosc co do tego jakim olejem faktycznie ASO zalewa swoje skrzynie.

 

Coprawda w ASO twierdza, ze lepiej nie wymieniac oleju, bo tylko mozna sobie pogorszyc (stary olej ma artefakty, jak sie wleje nowy to je wyplucze i zaczna sie problemy), ale ja chyba mimo wszytsko wymienie w Dlugolece.

 

Pozdrawiam!

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Witam!

W kwestii kupienia 20l Esso i podzieleniem sie z Marcinem.

Nie widze zadnego problemu, nawet logistycznego, ale mam watpliwosci co do zastosowania tego oleju.

Duzo czytalem o tych olejach (sporo jest tez na tym forum) i zdecydowana wiekszosc komentarzy sugerowala uzycie oryginalnego oleju BMW.

Czy jest ktos na grupie, kto wlal do podobnego typu automatu jak moj (i Marcina) Esso? Jesli tak to moze sie podzieli opinia jak to chodzi.

Zdecydowanie bardziej wole wydac dwa razy mniej za cos tej samej jakosci:)

 

No i drugie pytanie: Gdzie kupic Esso z pewnego zrodla w beczce 20l?

 

Pozdrawiam,

 

Ja wymieniałem olej w skrzyni jakiś czas temu. Zrobiłem od tego momentu ponad 50 tyś. km i wszystko jest ok [stan licznika na dziś 251 tyś. km] Moja skrzynia to 5HP24 a olej jaki wlałem to wspomniane ESSO LT...

Oto lista pewnych źródeł zakupu:

http://www.esso.com/Poland-Polish/LCW/Files/ADRESY_SDP_2005.pdf

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
Ja bym wylał po pewnym czasie to co się zmieszało ze starym olejem byc może innej klasy (tak dla pewności) i zalał ją znowu nowym. Wiem że to kosztowne ale lepiej dmuchać na zimne bo naprawy automatów są bardzo kosztowne znam z autopsji.

 

i tak sie wlasnie zaleca, poniewaz nie spuscisz wszystkiego ze skrzyni

wiec trzeba zrobic ze 3 wymiany zeby miec w miare swierzy olej

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
w takim razie trzeba kupic ta beczke 20l..ale lepiej w polsce bo tu ceny za litr to 20euro=80zl..a ile w polsce?

a ja nie sprzedaje swojej 7ki.


odpowiem na kazde pytanie zwiazane z felgami,oponami.

Opublikowano
ok juz wiem okolo 20zl za litr..

a ja nie sprzedaje swojej 7ki.


odpowiem na kazde pytanie zwiazane z felgami,oponami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.