Skocz do zawartości

540i (r. 96) V8 4.4 - automat ''zaskakuje''


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Prosze o opinie wlascicieli BMW z automatyczna skrzynia lub ludzi, ktorzy wiedza conieco na ten temat.

Przejrzalem szukajka chyba wszystkie tematy z historii grupy, ale nie znalazlem odpowiedzi.

Chcialbym sie dowiedziec czy przypadlosc mojej skrzyni to:

1. norma,

2. cos sie zepsulo i trzeba naprawiac,

3. wymienic olej :)

 

OBJAWY:

Skrzynia pracuje normalnie - zmienia biegi w gore bez zadnych problemow, w dol zdarza sie, ze szarpnie przy redukcji np z 3 na 2 lub 2 na 1 (dojezdzanie do swiatel na luzie/hamulcu, przy predkosci rownej prawie 0 czuc szarpniecie).

Dodatkowo gdy jade np stala predkoscia 50kmh i odpuszcze gaz tak, ze obroty spadna na jalowe i potem dodam gaz to auto nie przyspiesza plynnie i gladko, ale czuc takie ,,zatrybienie'' i slychac lekkie ,,tyk''. Gdy tak dodaje gaz i puszczam to za kazdym raz czuc ten efekt.

Poza tym skrzynia dziala poprawnie (przy gaz w deche i zmianach przy odcieciu skrzynia plynnie i bez szarpniec zmienia wszystkie 5 biegow az do 250kmh).

 

W skrzyni NIE wymienialem oleju od czasu gdy kupilem to auto (160tys, teraz ma prawie 200) i raczej nie podejrzewam, ze ktos to robil przede mna.

Zapewne szykuje sie wymiana oleju. Jednak chyba nie ma sensu tego robic, skoro skrzynia jest uszkodzona i trzeba cos wymienic (bo olej i tak podczas naprawy zostanie wylany).

 

Zatem mam dylemat: wymienic olej na slepo i liczyc, ze bedzie ok, czy raczej pojechac gdzies na naprawe skrzyni. Licze na Wasza pomoc, gdyz istnieje duzo ryzyko, ze ktos bedzie chcial mnie naciac na naprawe w sytuacji gdy wystarczy wymienic olej.

 

Pozdrawiam,

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witaj.

Sprawdził bym w pierwszej kolejności elastyczne połączenia wału napędowego i półosi (ew. dyfer) czy tam nie ma luzów w drugiej kolejności skrzynia ale to zlecił bym autoryzowanemu zakładowi naprawczemu.

Opublikowano

przy tym przebiegu az sie prosi wymienić olej i filtr i przeważnie jest jak ręką odjął aha tylko nie jedź do partaczy

Pozdrawiam Artur

ostatnio byłem w serwisie bmw i gostek też podjechał e39 i miał bardzo podobne objawy okazało sie niski poziom oleju szarpała zrzucając w dół szczególnie jak dojeżdzał do świateł

wymienili olej,filtr i była jak nowa zapłacił około 1500zł

Opublikowano
Mam dokładnie takie same objawy jak Ty. Olej i filtr wymieniałem 2 tygodnie temu i nic to nie pomogło. Ale olej radzę zmienić - mój był wymieniany przy 120kkm, a był mocno przepalony...
Adi
Opublikowano
... ostatnio byłem w serwisie bmw i gostek też podjechał e39 i miał bardzo podobne objawy okazało sie niski poziom oleju szarpała zrzucając w dół szczególnie jak dojeżdzał do świateł

wymienili olej,filtr i była jak nowa zapłacił około 1500zł

 

Tych bandytów w autoryzowanych serwisach należy omijać z daleka. Ja wymieniłem olej (ok. 6 litrów ESSO LT...) z filtrem i uszczelką za niecałe 600 zł u fachmanów od bumerów (ale bez autoryzacji) :)

Adi
Opublikowano
Wymień olej bo przy tym przebiegu by nalezało, sam zobaczysz ile tam syfu, ale jestem prawie pewien że to nie wina skrzyni. Miałem DOKłADNIE te same objawy i do wymienienia tkz. sprzęgiełko elastyczne pomiędzy skrzynia a wałem napędowym, luz był bardzo duży. Wszyscy "mechanicy" twierdzili że można tak jeździć a jednak nie można bo grozi to ponoć uszkodzeniem łożyszk, gdzieś tu tak na forum wyczytałem. Sam możesz to sprawdzić schodząc pod samochód, to taki duży gumowy okrągły element zaraz za skrzynią który łączy ją z wałem.
Opublikowano
i ja mam wlasnie ten sam dylemat!!!!!!!!!! tez jak jechalem poczylem lekkie zgrzytniecie i jakbym na jalowy na neutral go..a po chwili normalnie przed wczoraj tez skrecalem w prawo i to samo..ja mysle ,ze to za malo oleju ale ja zaryyzkuje i wymienie olej ..mam juz 205tys km..

a ja nie sprzedaje swojej 7ki.


odpowiem na kazde pytanie zwiazane z felgami,oponami.

Opublikowano
Witam, ja nie miałem żadnych zgrzytnięć tylko przy powolnym toczeniu się jak dodawałem gazu to delikatnie szarpało, przy redukcjach też, ogólnie to zwykle jak ujmowałem gazu a później dodawałem. Zmieniłem i jest OK! Radość z jazdy :cool2:
Opublikowano

Gusto ameryki nie odkryje. ale... Ja na Twoim miejscu wymienilbym OLEJ i filterek oczywiscie z uszczelka. Zlac go ILE sie da, wlac ile sie da. Nawet po postach na tym forum... sa przyklady na to, ze w wiekszosci przypadkow takich dziwnych, ze skrzynia dziala "dziwnie" ale dobrze, lub nawet nie da sie jechac!!! wymiana oleju i wszelkie problemy znikaja.

Fakt jesli masz olej klasy takiej jak ESSO LT to bedzie Cie to kosztowalo z 50pln za litr, 300 pln + filterek i uszczelka no to wyjdzie Cie z 400 pln moze mniej moze wiecej. Nie jest to mala kasa, jest ryzyko ze nic nie pomoze... ale SZYBKA wymiana, moze zapewnic Twojej skrzyni dalsze bezproblemowe zycie (ale niestety zagwarantowac Tobie tego nie moge ;/).

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
tak..ale ja jestem daleko od mojej kochanej...7ki..i od zonki..a zonka jutro dostanie takie zlecenie zeby sprawdzic ten olej..

a ja nie sprzedaje swojej 7ki.


odpowiem na kazde pytanie zwiazane z felgami,oponami.

Opublikowano
do tej skrzyni wchodzi 9.70l..wiec za sam olej +,-..500-600zl + filtr..i robota..? :cry2:

a ja nie sprzedaje swojej 7ki.


odpowiem na kazde pytanie zwiazane z felgami,oponami.

Opublikowano

Witam,

przy takich usterkach - na dzieńdobry należy wymienić olej i filtr oleju w skrzyni biegów, a dopiero potem brać się za diagnozę. Na starym oleju sprzęgła, hamulce i zespół elektrozaworów mogą źle pracować - zacinać się, tracić szczelność itp. - a diagnoza elektroniki wykaże ich złą pracę, tyle że te elementy nie będzie trzeba wymieniać tylko dać im nowy olej i filtr, dzięki czemu zostaną przepłukane i oczyszczone i na 99% powinny zacząć normalnie pracować.

Poza tym kto powiedział, że przy wymianie potrzebujesz aż 10 litrów oleju??? potrzeba ci ok 4 - 5 litrów oleju maksymalnie - przeciętnie 3 do 4 litrów.

Pozdrawiam

Darek

Opublikowano
moze ja zle to rozumiem,ale jak mozna zrozumiec slowo "wymienic olej"..mysle,ze jak wymienic to spuscic stary i wlac nowy a o tej skrzyni wchodzi 9.70l..nie chodzi chyba o dolewke..

a ja nie sprzedaje swojej 7ki.


odpowiem na kazde pytanie zwiazane z felgami,oponami.

Opublikowano

nie, nie czytalem..ale wiem ,ze w kanalikach pozostanie troche..ale zeby az 5litrow

mozecie mnie w takim razie uswiadomic jak to jest?

tylko 4 litry wejda?

a ja nie sprzedaje swojej 7ki.


odpowiem na kazde pytanie zwiazane z felgami,oponami.

Opublikowano
nie, nie czytalem..ale wiem ,ze w kanalikach pozostanie troche..ale zeby az 5litrow

mozecie mnie w takim razie uswiadomic jak to jest?

tylko 4 litry wejda?

 

Mi zlali ok. 6 litrów. Reszta zostaje w skrzyni, żeby tą pozostałą część zlać trzeba wymontować skrzynię albo auto kipnąć o parędziesiąt stopni :)

Adi
Opublikowano
nie, nie czytalem..ale wiem ,ze w kanalikach pozostanie troche..ale zeby az 5litrow

mozecie mnie w takim razie uswiadomic jak to jest?

tylko 4 litry wejda?

 

Jasne wymiana bez filtra okolo 2-3 litrow

Wymiana z filtrem, przewodami etc - okolo 5-6 litrow

Wymiana calkowita z wyciaganiem skrzyni, rozkreceniem, zlaniem z konwertera - okolo 10litrow.

 

Jesli chcesz wymien caly wtedy masz calutki nowy, swiezy.

Wystarcza punkt drugi czyli wymiana 5-6 litrow.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

Dziekuje wszystkim za tyle podbudowujacych (i czasem nie) odpowiedzi!

Napisalem posta wczoraj, ale dopiero dzisiaj mam mozliwosc odpisania.

 

Tak na poczatek, aby uzupelnic dane: bylem okolo miesiaca temu na przegladzie ,,komputerowym'' samochodu - sprawdzali bledy komputera, takze tego od skrzyni i nie wykazal zadnych bledow wiec to mnie pocieszylo.

 

Z Waszych wypowiedzi wynika, ze przede wszystkim trzeba wymienic ten olej i zobaczyc co bedzie dalej, bo byc moze usterki ustapia.

Druga diagnoza byla uszkodzona laczowka gumowa pomiedzy walem a skrzynia - ile to mniej wiecej kosztuje (chodzi mi o oryginal)?

 

Co do wymiany oleju.

Niedawno samemu wymienialem olej w automacie BMW mojego ojca (e36 320), bo pekla chlodniczka oleju.

Kupilem oryginalny olej w ASO (cos okolo 90zl/litr - zielony korek) filtr i uszczelke. Poniewaz walnieta byla chlodniczka wiec wyciecklo okolo 5 litrow oleju (w serwisie mowili, ze wchodzi 3 litry i musialem dokupowac).

I teraz pytanie: czy jesli sobie poradzilem (auto jezdzi do dzisiaj swietnie) to czy moge sie brac za wymiane tego oleju samodzielnie (moze moja skrzynia jest bardzij skomplikowana i bardziej wrazliwa na ew. partactwa), czy zlecic to komus? No wlasnie komu? Jestem z Wroclawia i jest tu kilka warsztatow + ASO Inchcape. W sumie nie widze problemu, aby robic to w ASO (moge zaplacic pare zlotych wiecej, ale jesli otrzymam pewnosc, ze zrobia to tak jak nalezy), czy lepiej w nieASO? Jakie macie doswiadczenia?

Czy wogole ktos (ASO?) robi wymiane dynamiczna, czy tylko wylewaja te 60% oleju i tylko uzupelniaja nowym? Czy ASO czysci te magnesiki?

 

Jeszcze raz dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam!

Opublikowano

jeśli masz odpowiednie warunki zmień sam ważna jest absolutna czystość

możesz ją przepłukać czyli zlejesz stary zalejesz nowy z 10km i znowu zlewaj tylko pójdą 2 uszczelki i filtry tak mi sie wydaje a może za pierwszym razem nie sciągaj filtra?

moze ktos sie wypowie czy zakładać nowy filtr i uszczelke za 1 razem

może zadzwoń do aso jak oni by to zrobili?

Artur

w/g mnie po wymianie oleju praca skrzyni bedzie :) tylko sprawdz też łącznik przy okazji

Opublikowano
jeśli masz odpowiednie warunki zmień sam ważna jest absolutna czystość

możesz ją przepłukać czyli zlejesz stary zalejesz nowy z 10km i znowu zlewaj tylko pójdą 2 uszczelki i filtry tak mi sie wydaje a może za pierwszym razem nie sciągaj filtra?

moze ktos sie wypowie czy zakładać nowy filtr i uszczelke za 1 razem

może zadzwoń do aso jak oni by to zrobili?

Artur

w/g mnie po wymianie oleju praca skrzyni bedzie :) tylko sprawdz też łącznik przy okazji

 

Tak jak opisales to zuzyje 2x wiecej oleju:) i bedzie kosztowac z 1500zl sam olej.

Wiec chyba odpada.

 

A jak moge sprawdzic ten łącznik czy jest ok czy popsuty?

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
Podjedż do Długołęki na ulicę Spacerową wymienią Ci olej i zdjagnozują co jeszcze należy wymienić lub naprawić. Robią dobrze dają gwarancję nie są drodzy i co najważniejsze nie są NACIĄGACZAMI !!! Polecam robiłem u nich swoją skrzynkę i śmiga jak ta lala

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.