Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich.

Mam problem z uruchomieniem prędkościomierza w moim bmw e46 330i. Jest to swap z 1.9. Z tyłu mam zrobiony dodatkowe zaciski pod hydro więc wszystkie czujniki od abs'u zostały przepięte przy sterowniku ABS na lewe przednie koło. Niestety dalej wskazówka ani nie drgnie. Wszystkie bezpieczniki posprawdzane.

Czy ktoś ma jakiś pomysł w którym kierunku mógłbym szukać problemu?

Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam.

Opublikowano
(...) więc wszystkie czujniki od abs'u zostały przepięte przy sterowniku ABS na lewe przednie koło.

Ale jak to wszystkie czujniki podpiąłeś w jeden slot?

Temat jest przede mną, ale z tego co czytałem, to sygnał z przedniego czujnika ABS trzeba zapodać w miejsce gdzie powinien być tylny lewy we wtyczce centralki abs.


Wgrałeś pusty plik do licznika?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wgranie pustego pliku nic nie zmieni, przywróci tylko licznik do ustawień fabrycznych. Najwygodniej to przekodować go pasoftem.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Wgranie pustego pliku nic nie zmieni, przywróci tylko licznik do ustawień fabrycznych. Najwygodniej to przekodować go pasoftem.

W przypadku swapu m43 na m52/54 nie trzeba kodować, jeśli mowa o sterowaniu CANem alternatora obrotomierza itd tak jak jest to w seriach N. Przynajmniej w moim przypadku licznik działał prawidłowo.

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiście że nic nie zmieni bo najpierw musiałbyś zmienić kody ZCS (FA)
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Oczywiście że nic nie zmieni bo najpierw musiałbyś zmienić kody ZCS (FA)

 

Kody zostały zmienione, niestety dalej nie działa :/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zacznijmy od początku, czujnik z lewego przedniego koła jest podpięty pod wszystkie 4 sloty? Na pompie ABS widać prędkości na wszystkich 4 kołach?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

%5Bimg%5D[/img]

Zacznijmy od początku, czujnik z lewego przedniego koła jest podpięty pod wszystkie 4 sloty? Na pompie ABS widać prędkości na wszystkich 4 kołach?

 


Czujnik lewego tylnego koła jest podpięty w miejsce prawego przedniego a pozostałe 3 kabelki są póki co ucięte. Przy sterowniku ABS


https://zapodaj.net/14fd5a3a50de4.jpg.html


https://zapodaj.net/8adbf8d43e222.jpg.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jaki to rocznik auta i co za pompa ABS, ASC czy DSC? Najlepiej ilu pinowa wtyczka.


Dobra chyba znalazłem problem. Wtyczka jest 25 pinowa, z pinu 12 sygnał leci do licznika. Jednak ten sygnał jest generowany poprzez czujnik ABS w kole tylnym lewym. Reasumując musisz mieć wpiety jakiś czujnik do sterownika w miejsce tylnego lewego piny 5 i 6.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano


Dobra chyba znalazłem problem. Wtyczka jest 25 pinowa, z pinu 12 sygnał leci do licznika. Jednak ten sygnał jest generowany poprzez czujnik ABS w kole tylnym lewym. Reasumując musisz mieć wpiety jakiś czujnik do sterownika w miejsce tylnego lewego piny 5 i 6.

 

W miejsce 5 i 6 pinu jest wpięty właśnie czujnik lewego przedniego koła. Na dniach spróbuję jeszcze podmienić licznik z innej furki i sterownik abs,u ponieważ nie mogę się z nim połączyć wogole przez żaden program z pc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak dobrze widzę że 6 pin, niebieski przewód masz ucięty.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Jak dobrze widzę że 6 pin, niebieski przewód masz ucięty.

 

Na zdjęciu mam kostke z przed kilku dni, niedawno zostalo poprawione w odpowiednie piny tak jak ma byc i dalej nic.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To może za dużo powycinałeś z tej wtyczki. Co masz aktualnie odcięte? Wcześniej prędkościomierz działał?

Zasilania z sygnałem nie pomyliłeś?

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
To może za dużo powycinałeś z tej wtyczki. Co masz aktualnie odcięte? Wcześniej prędkościomierz działał?

Zasilania z sygnałem nie pomyliłeś?

 

Właściciel przede mną robił ją głównie z myślą na tor.

Zrobiony zostal tylko swap silnika. Zapytałem go w jaki sposób usunął abs powiedział że tylko bezpieczniki zostały usunięte więc je powkladalem spowrotem. Licznik nie działał niestety od zakupu.

Kable zostały sprawdzane wczoraj wszystkie od tej kostki, i są wycięte tylko kable od abs od trzech pozostałych kół, reszta jest nieruszana.


Wczoraj robiłem test na pc, oto moje błędy, niestety z asc, abs nie mogę się nadal wogole połączyć :/


https://zapodaj.net/c4fbd82384022.jpg.html


https://zapodaj.net/725e45b5b4569.jpg.html

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Oczywiście że nic nie zmieni bo najpierw musiałbyś zmienić kody ZCS (FA)

 

Czy byłbyś w stanie mi pomóc zmienić te kody ZCS?

Posiadam Pasoft oraz reszte programów.

Z góry dzięki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A tam nie ma osobnego sterownika do ASC który to w ogóle rok ? Sterownik nawet niezakodowany powinien połączyć się z inpą i pasoftem, pompa ABS ma wszystkie zasilania?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
A tam nie ma osobnego sterownika do ASC który to w ogóle rok ? Sterownik nawet niezakodowany powinien połączyć się z inpą i pasoftem, pompa ABS ma wszystkie zasilania?

 

Buda jestz 99r., a silnik z 2002r. Wszystkie zasilania zostały sprawdzone. Prawdopodobnie sterownik nie chce się połączyć przez to że, silnik byl z systemem dsc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jakieś kontrolki abs, asc świecą się na liczniku? Jak masz pasofta to wejdź w licznik i oznacz połączenie abs, asc jako can. Z resztą jak licznik i pompa abs jest z tego samego auta to musi się łączyć. ciekawe tylko co tam porobione z elektryką.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
A jakieś kontrolki abs, asc świecą się na liczniku? Jak masz pasofta to wejdź w licznik i oznacz połączenie abs, asc jako can. Z resztą jak licznik i pompa abs jest z tego samego auta to musi się łączyć. ciekawe tylko co tam porobione z elektryką.

 

Wykodowalem pasoftem asc z zegarów i kontrolka od asc juz nie świeci, została tylko kontrolka od abs.

Elektryka została sprawdzona, wszystkie sygnały idą od absu do ecu i do licznika, do diagnostyki również. Nie mam pojęcia co jeszcze moge zrobić

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.