Skocz do zawartości

Aktywny grill / kierownica powietrza - wymiana silniczka


Rst00

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, jakiś czas temu jak sprawdzałem w serwisie błędy to wyskoczył jeden ze jest problem z kierownicą powietrza. Z tego co poczytałem to często się zdarza że pada ten silniczek. Znalazłem go (numer części 51 74 9 854 640) i zastanawiam się czy samemu nie wymienić i w związku z tym mam pytania:

1) konieczny jest demontaż zderzaka czy wystarczy zdjąć te lewe/prawe osłony od góry i odkręcić te 4 śruby z góry trzymające nerki i uda się na tyle odchylić całość żeby wymienić silniczek?

2) potrzebne jest jakieś kodowanie po wymianie czy w zasadzie wymiana, skasowanie błędów i powinno działać?

3) jest jakiś patent żeby wymusić otwarcie/zamknięcie klapy żeby przetestować? Trzeba mieć interfejs? Wystarczy taki podpinany przez OSB i jakaś apka typu BimmerTech?


Swoją drogą i tak chciałem kupić jakiś prosty interfejs z aplikacją mobilną (nie chce kabla, za dużo zabawy ze ściąganiem kilkunastu GB oprogramowania żeby zrobić podstawową diagnostykę czy wyłączyć start/stop). Znalazłem coś takiego jak Vgate iCar https://allegro.pl/oferta/vgate-icar-pro-bt4-0-dual-obd2-bmw-bimmer-tool-11640374498 nada się czy coś lepszego można kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za informację. Tak myślałem chociaż jak oglądałem niektóre filmiki na YT to te nerki po odkręceniu wydają się mieć na tyle luz że da się tam wsadzić rękę.


A wiesz może jak wymusić "test" tej kierownicy i masz może do polecenia jakiś interfejs na Androida co się do tego nada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że ISTA sobie z tym poradzi, ale to jest soft na PCta, nie na telefon. Niestety siedzę bardziej w E9x, więc z nowszymi nie mam do czynienia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, da radę wymienić ten silnik bez ściągania zderzaka - mi się udało

Trzeba poluzować górną część zderzaka i ją odchylić. Do tego sprawne rączki, dwie albo trzy śrubki torx ... i po sprawie.

Nie ma konieczności adaptacji silnika, ale błędy musisz wykasować. W zasadzie P&P i wszystko śmiga.

W ISTA jest możliwość wymuszenia otwarcia i zamknięcia klap, więc można sprawdzić. Gorzej jak raz działa to ustrojstrojstwo a raz nie.

W każdym bądź razie nowy u mnie chodzi wyraźnie ciszej i szybciej.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.