Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie

1.

Mam wrazenie ze wentylator od samego początku jak zapale silnik chodzi pytanie : jak to wogóle działa są tam jakies bimetale bo kabelki tam zedne nie idą


2.

Czy taka sytuacja moze wpływac na to ze w środku jest głośniej ?


3.

czy odkręcenie wentylatora dzisiaj (przy takiej pogodzie) może coś zepsuc (przegrzac silnik)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Szczerze to dopiero zaczynam przygodę z e32 i nie wiem jakie tam jest dokładnie chłodzenie itd, ale jeżeli sprzęgło wiskotyczne to diagnoza usterek jest sporna. W necie mnóstwo porad typu ze po starcie na krótko powinien sie kręcić potem przestać i po nagrzaniu być znow skorelowane z obrotami. Są też sposoby na sprawdzenie ręczne, na zimnym (niezalaczonym) powinno dać się zatrzymać ręką podczas pracy, gdy jest rozgrzane to już nie. Sposobów jest mnóstwo, u siebie M62B44 też mam zagwozdkę ale nie potrafię do końca zdiagnozować czy jest walnięte czy nie, żadne objawy dokładnie się nie sprawdzają.


Wisko sprzęgla się gdy zawarty w nim olej silikonowy rozrzedza się pod wpływem temparstury. Nie ma tam elektroniki.


Wisko huczy więc będzie głośniej.


Jak chcesz odkrecic wentylator i martwisz się o przegrzanie silnika to kontroluj temp po prostu. Jak bedzie w normie to jaki problem.


Jazda z włączonym wisko cały czas wiąże się z niepotrzebnym obciążeniem silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.