Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tego tematu jeszcze nie poruszałem a auto mam od roku.

Mechanicy co prawda mówią żeby nie ruszać... wolę jednak zapytać na forum, bo zaufanie do mechaników mam już nieco nadszarpnięte...


E46 330D M57N 204 kuce, bez zmian mapy, na hamowni pod koniec lata wyszło 220 kucy i 450 Nm.

Przebieg na zegarach to 327.000 ale podejrzewam że spokojnie nalatał 500.000. W środku nie było obory czy porwanych foteli, ale cudów nie ma - nikt nie trzymał auta z takim silnikiem pod kocem tylko pomykał po autostradach.


Silnik odpala elegancko, wtryski mają zdrowe korekty, nic nie grzechocze przy starcie. Wibracje są minimalne, moneta położona na pokrywie lekko się przesuwa, nie podskakuje.


Oleju specjalnie nie dolewam, powiedzmy pół litra na 4000km. Zakładam jednak że po części jest to wina pocącego się intercooler'a. Zobaczę jak będzie po wymianie. Silnik śmiga na pełnym syntetyku 5W40, ale nie wiem co lali poprzednicy. Sensowny interwał wymiany oleju to dla mnie 10.000km, ale nie znam historii auta.


Jestem za tym żeby awarie uprzedzać a nie płakać po tym jak coś się urwie. Stąd wzięło się pytanie jak podejść do rozrządu. Wywalać łańcuch, napinacz, ślizgi, koła zębate i co tam się jeszcze znajdzie? A może wywalić napinacz i ślizgi a łańcuch i koła zębate zostawić? Jak ma się rozciągliwość nowych łańcuchów do trwałości oryginału?


Demontować miskę olejową celem wyczyszczenia? Może warto to zrobić i sprawdzić naciąg łańcucha, o ile jest dojście?


Jestem otwarty na sensowne sugestie, bo gdzie - jak nie tu - dowiem się jak ogarnąć temat...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tym przypadku zdecydowanie nie szukaj dziury w całym i ciesz się z posiadania silnika, w którym łańcuch rozrządu to faktycznie łańcuch a nie łańcuszek.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

@maniek21112


Dzięki za głos rozsądku. Taa, słyszałem opowieści i widziałem co nieco na yt, odnośnie łańcuchów w nowych autach. Karki w latach 90-tych nosiły biżuterię masywniejszą, niż ów osprzęt silnika...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.