Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Raczej po świętach, chcę zajrzeć do odmy w mojej BeeMce . Jest tam podobno membranka i mały filterek który powinno się co jakiś czas wymieniać. Należy też sprawdzić stan uszczelnienia rur odmy. Mam rację?

Na co jeszcze zwrócić uwagę?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli nie masz ogrzewanego garażu to ja bym zostawił tę operację do czasu aż będzie ciepło, żeby czegoś nie połamać. Tym bardziej, że trzeba wypiąć kable od wtrysków.


Wykręć cały filtr, rozbierz obudowę membrany i sprawdź czy membrana jest cała. Jeśli nigdy filtra nie wymieniałeś to kup wkład w takiej wersji, żeby był w komplecie plastikowy klips mocujący, bo jest szansa, że go połamiesz przy zakładaniu. Filtry wybieraj w kolorze niebieskawym. Mają kilka warstw gęstego filcu, bo te najtańsze białe są chyba z waty. Ja używam FEBI lub SKV niestety one nie mają tego klipsa. Wymieniam co 15k km razem z filtrem powietrza choć producent przewiduje co 30k, ale to już będzie tam niezły gnój. Jak chcesz bez wyciągania sprawdzić, czy filtr jeszcze zatrzymuje olej to w okolicy pod przepływomierzem z obudowy filtra powietrza odchodzi wąż w kształcie "S". Jak zdejmiesz tę rurkę i wsadzisz tam palec to ilość oleju ma być minimalna.

Opublikowano
Jeśli nie masz ogrzewanego garażu to ja bym zostawił tę operację do czasu aż będzie ciepło, żeby czegoś nie połamać. Tym bardziej, że trzeba wypiąć kable od wtrysków.


Wykręć cały filtr, rozbierz obudowę membrany i sprawdź czy membrana jest cała. Jeśli nigdy filtra nie wymieniałeś to kup wkład w takiej wersji, żeby był w komplecie plastikowy klips mocujący, bo jest szansa, że go połamiesz przy zakładaniu. Filtry wybieraj w kolorze niebieskawym. Mają kilka warstw gęstego filcu, bo te najtańsze białe są chyba z waty. Ja używam FEBI lub SKV niestety one nie mają tego klipsa. Wymieniam co 15k km razem z filtrem powietrza choć producent przewiduje co 30k, ale to już będzie tam niezły gnój. Jak chcesz bez wyciągania sprawdzić, czy filtr jeszcze zatrzymuje olej to w okolicy pod przepływomierzem z obudowy filtra powietrza odchodzi wąż w kształcie "S". Jak zdejmiesz tę rurkę i wsadzisz tam palec to ilość oleju ma być minimalna.

Dokładnie, zrobię jak mówisz. Garaż mam ale zawalony motocyklami. Zajrzę do odmy na wiosnę. Na spokojnie, wszystko rozbiorę, sprawdzę, umyję, wymienię. I dzięki za info o filterku. Bo już bym biały kupił :duh:

Opublikowano
A te uszczelki (oringi) na wieżach odmy czy tych co do turbo idą (nie pamiętam) też się wymienia podobno jak są przedmuchy (?)
Opublikowano
To ja nie wiem, o których oringach mówisz. Wymieniałem tylko kiedyś pierścień gumowy na wlocie do turbo

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DL01-EUR-10_1999_E39_BMW_525d&diagId=13_2039#13717792090

Coś mi się pomieszało. Takie coś widziałem


https://allegro.pl/oferta/uszczelki-przewodu-turbiny-do-bmw-m57n-m57n2-m47n-11285291184


Ale ma to jakieś powiązanie z odmą?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jest do silnika M57N. W E39 połączenia intercoolera są na metalowe opaski zaciskowe. Jedyna uszczelka to pierścień gumowy na wlocie turbo

https://allegro.pl/oferta/pierscien-usczelniajacy-bmw-7-e38-e60-e61-730d-8021470948

Jeśli wąż wchodzi dość ciasno to nie ma sensu tego wymieniać, bo w tym miejscu pracuje na podciśnieniu więc nie spadnie samo z siebie.


Nie ma nic wspólnego z odmą.

Opublikowano
To jest do silnika M57N. W E39 połączenia intercoolera są na metalowe opaski zaciskowe. Jedyna uszczelka to pierścień gumowy na wlocie turbo

https://allegro.pl/oferta/pierscien-usczelniajacy-bmw-7-e38-e60-e61-730d-8021470948

Jeśli wąż wchodzi dość ciasno to nie ma sensu tego wymieniać, bo w tym miejscu pracuje na podciśnieniu więc nie spadnie samo z siebie.


Nie ma nic wspólnego z odmą.

Tak dla przykładu wysłałem bo nie mogę tamtego znaleźć.

I skoro nie ma to związku z odmą to gość komentując filmik nie potrzebnie zrobił bałagan odbiegając od tematu tymi uszczelkami a ja drugi głupi nie potrzebnie wziąłem to do siebie :oops:

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Dziś padało więc wymieniłem olej i filtr. A ten filtr odmy i pozostałe filtry wymienię jutro. Jak wcześniej było pisane. Lepiej jak ciepło by od filtra odmy nie połamać plastiku

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.