Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemka, (E87 120D m47 163Hp 2006) mój aku wyzionął ducha, czas na wymianę na vartę silver dynamic AGM 80Ah 800A *(niżej na zdjęciu stary aku)* dodatkowo kupiłem noco genius 10A aku już doładowuję rocznik 2022 lipiec a jutro planuję wymienić.

Posiadam również interfejs carista i chciałbym sobie sam zrobić wymianę ponieważ w prostych "wsiowych nawet" wołają minimum 150 zł oszaleli jak za 2-3 min roboty. Niestety z tego co się orientuję bimmer-tools potrafi tylko wykonać adaptację a nie wymianę gdyż wsadzam teraz AGM o innej pojemności. Tak więc główne pytanie brzmi jaką aplikacją na android wykonam wymianę? - Zaznaczę, że nie mam laptopa i posiadam tylko caristę na bluetooth. Laptopa może udało by się pożyczyć z jakimś bluetooth.



A teraz z innej beczki noco genius 10A posiada opcję supply przydatny do wymiany akumulatora, cytat "Konwertuje na zasilacz prądu stałego do zasilania dowolnego urządzenia 12 V DC, takiego jak pompka do opon, urządzenie do wymiany oleju lub

jako element podtrzymujący pamięć podczas wymiany baterii. Po wybraniu zaświeci się czerwona dioda LED.

13.6V @ 25°C | 10A | Max 12A "


Teraz pytanie moje brzmi jak to podpiąć stary aku czasem nie zrobi je*udu jak podepnę do klemn? A co z nowym jak będę przypinał zpowrotem klemy z zasilaczem? Może to inaczej spiąć pierwsza wymiana aku więc nie wiem co i jak w takowym samochodzie.

Kolejne zaś pytanie to czy wgl możliwe, że mam oryginalny aku? Bimmer tool pokazuje przebieg przy ostatniej wymianie 0, na aku jest logo varta i BMW a jedyny jaki mi się udało znaleźć po numerach to coś takiego na allegro:

https://archiwum.allegro.pl/oferta/akumulator-bmw-oryginalny-nowy-12v-80ah-640a-i7321761487.html

Z kolei pojemność się nie zgadza z pojemnością w systemie.. Więc ktoś raczej o rejestracji i adaptacji, przede mną zapomniał.


Teraz zaś kupiłem VARTA SILVER dynamic AGM 80Ah 800A 580901080D852, chociaż stronka varty poleca kwasiaka ale gość z akumulatory24 powiedział, że lepszy agm bo wytrzymalszy robiony w lepszych fabrykach niż kwasiaki a także varta poleca kwasiaki bo po prostu tańsze i klientów przez to więcej. Wiele stron opiera się na podobnym myśleniu chyba lecz najbardziej sprawdzona dla mnie czyli https://czescidobmw.pl/ w ofercie ma głownie AGM dla mojego vin i tylko dwa kwasiaki. Z tego co wiem to od 2005 roku w dieslach były głownie agm. Jeżdżę dosyć krótkie dystanse i około 15-20 min i jak widać zakupiłem porządną ładowarkę by go regularnie doładowywać. Czy dobrze zatem uczyniłem?


DSC-0025.jpg

DSC-0026.jpg

DSC-0027.jpg

Screenshot-20221130-152224.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Carista nic nie zrobisz w tym aucie z baterią. Na telefon kodowanie zadziala przez CARLY, ale tez tylko na oryginalnym adapterze CARLY. BimmerLink moze ogarnie ale tez raczej nie przez adapter CARISTY. Teraz masz pewnie zakodowany B080 a potrzebujesz zakodować A080.

W przypadku twojego auta, spokojnie mozesz odpiąc akumulator bez podtrzymania. Nic się nie stanie, oprocz wyzerowania godziny i spalania.

Opublikowano

Przyznać trzeba, że trochę drogo:

https://allegro.pl/oferta/vlinker-mc-4-0-interfejs-diagnostyczny-bimmercode-9680502783


Tak więc z tego co widzę trzeba zrobić trzy rzeczy?

Cytat BimmerCode "Należy pamiętać, że wartość tę należy modyfikować tylko w przypadku wymiany akumulatora w samochodzie. Po zakodowaniu wymianę baterii należy dodatkowo zarejestrować za pomocą „BimmerLink”." Czyli zakodować nowy.

BimmerLink czyli zarejestrować nowy.

BimmerTools czyli wykonać adaptację.



Czyli rozumiem 3 aplikację do zakupu z czego mam tylko bimmertools, a bimmerlink udało mi się break. + Bardzo drogi adapter odb?

Ok to jednak podjadę chyba do jakiegoś serwisu ewentualnie laptopik pożyczę i inpę lub istę sprawdzę.


Teraz pytanie, aby zweryfikować tego "profesjonalistę co mi to zrobi" po tych trzech krokach wyżej wymienionych, adaptację poznam po przebiegu przy ostatniej wymianie w aplikacji bimmer tools, rejestrację nowego poznam po zmianie parametrów aku w aplikacji bimmer tools, a zakodowanie po czym, po soc?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BimmerCode zakodujesz nowy akumlator A080.

BimmerLink i bimmer-tool maja zrobic to samo, czyli rejestracje wsadzenia nowego akumulatora.

Bimmer-tool ci chyba nie pokaże czy masz zakodowany AGM czy zwykly. BimmerLink chyba wyswietli co masz.

Opublikowano

Siemka, ponownie! Na szybko wymieniłem bo znalazłem coś taniej 70zł kodowanie zajechałem i gość mi mówi, że on nie przekoduje wymiany na inny tylko zrobił mi adaptację (robione w ista bmw) powiedzmy, że poszło trochę w błoto kasa bo sam bym to zrobił. Co do wymiany to podtrzymanie trzeba zrobić gdyż nie zrobiłem wywaliło mi tyle błędów, że łohohoo kierunki same nie odbijały koła przebite trakcja wyłączona. Nie sprawdzałem co jeszcze i aż nie chcę.


Noi mam problem zasadniczo zakodowany był 80Ah (tylko tyle wiem) i taki też był założony z tym, że założony KWASIAK 80Ah 640A a teraz mam AGM 80Ah 800A. Czy mogę tak jeździć? Auto pali ryndyndyn pięknie bez najmniejszego zająknięcia i niemal na strzała.

Chyba musze kupić sobie jednak ten adapter albo jechać do innego gościa na kodowanie 150 zł...


Pytanie jeszcze jedno z ostatniego screena -4.5A ? Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki zamkniętych drzwiach, i odczekaniu około pół miniuty. Dużo? Może trzeba sprawdzić cęgami lub multimetrem.


DSC-0085.jpg

DSC-0089.jpg

Screenshot-20221130-152224.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak czytam i czytam, obserwuje, chlopie, to tylko aku. Odlaczasz stary, wkladasz nowy, bez zadnych podtrzymywan, rejestujesz ze zmieniony i koniec tematu. Czy kwasiak czy agm. Jeden diabel. Wymyslasz jakies kodowania. Mozna, ale nie trzeba. Varta silver i tak jest beznadziejna wiec dwa lata bedzie po niej.
Opublikowano
Kto pyta nie błądzi, przyda się komuś na przyszłość fajnie by było gdybyś odpowiedział na temat. Jak wiadomo do AGM trzeba specjalne ładowarki a raczej tryby w nich zawarte.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nie jest jeden diabeł. Zwykłego nie laduje sie napieciem 15V, jak AGM. Dlatego zmienia sie kodowanie z AGM na zwykly i w druga strone, w zakeżnosci od tego co wsadzisz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W e87, jeden diabel. Nie ma mozliwosci aby to auto ladowalo powyzej 15V. Nie ciagnijcie juz tego bo robi sie powazna dyskusja o malo powaznym temacie.
Opublikowano

No to powiedzcie mi panowie jeszcze czy gość się poprostu nie znał czy jakiegiego diabła bo

TU


i tu



Mogę się mylić ale wydaje mi się ze pisze jak byk o zmianie na agm..

Bez-tytu-u.png


Tak o tłumaczenie googla

319709211-677767670401910-1718737194098779784-n.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Obejrzyj film, to zobaczysz czemu nie chcial zmieniać ISTA+.

Opublikowano

Bracie może mój intelekt leży może wieczorne zmęczenie ale jest to filmik który wstawiłem wyżej pokazuje rejestrację nowego akumulatora.

W załączonym tooltipie jest info, że musi zakończyć z ISTA P lub NCS EXPERT w przypadku pozostałych opcji rozumiem, że chodzi pewnie o jakiś dobry interfejs którego nie miał lub z tego co czytam samo kodowanie jest ryzyk i czeka się do 2 godzin.


No to to ma sens trochę. Zatem płacić 500 zł za obd do apek lub jechać około 2 setek km i płacić 150 zł za kodowanie bo widzę w Rzeszowie ciężko znaleźć kogoś.


Z tego co czytam to w moim przypadku w najgorszym wypadku aku nie będzie się dobrze doładowywał. Gorzej gdyby był zakodowany AGM na kwasiaku tam by przeładowywało i dawało niebezpieczne napięcie. Dobrze to rozkminiam?


Swoją drogą stary aku ma numer 688 który to będzie rocznik bo na tabelkach nigdzie nie widzę a nie wierzę, że to 15 letni aku czy tam 16 :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobrze to rozkiminiłeś :)

Zazwyczaaj jak masz oryginał, to jest to od nowości, bo za drogie są akumulatory, żeby w ASO kupować.

Najtańsza opcja to kupic zwykły kabel K+DCAN i albo NCS na kompa lub bimmerCode na Androida użyç.

Opublikowano
Ja powiem tylko tyle, nie ma co się doktoryzować z tego kodowania, bo przedstawię Wam moją historię. Samochód mam od 8 lat, akumulator jaki u mnie siedział nie miałem pojęcia bo całość jest dosyć szczelnie zakryta, SS włączał się co prawda rzadko bo głównie trasa i nawet jak wjeżdżam do miasta to po pierwszym zgaśnięciu góra drugim wyłączam ten system ponieważ mnie lekko denerwuje. W ISTA pokazuje że zarejestrowany jest AGM 80Ah, więc pojechałem do sklepu kupić nowy, ponieważ próba wskrzeszenia poprzedniego pomogła na krótko. Wydałem prawie kafla na baterię, ucieszony zakupem rozkręcam to wszystko, patrze a tu siedzi zwykły kwasiak Exide... Rok produkcji 2012... Na zwykłym kwasiaku który wytrzymał 10 lat i nie specjalnie go oszczędzałem bo prostownika to on nigdy nie widział i pewnego razu dostał wciry jak zimą padł mi sterownik świec żarowych i kręcenie trwało z dobrych 5 sek przy -10C, a i zawsze podczas sprzątania wnętrza muzyczka sobie soczyście łupała. Te kodowanie to chyba jakiś geniusz zła z Bawarii wymyślił po to żebyśmy mieli o czym dyskutować na forach. Nie mówię że nie trzeba przestawiać tych ustawień ale na moim przykładzie to jak plaster na d.u.p.e.. Poprzedni właściciel prawdopodobnie po prostu wziął i kupił na promocji akumulator jaki mu pasował, zamontował, ktoś mu zaprogramował samą wymianę i elo, a to że z fabryki wyjechał na AGM to pewnie nigdy w życiu takiego skrótu nie słyszał i z czym to się je.
Opublikowano

Noi zaprogramowany mam już AGM, co ciekawe gość w ista to bez problemu to zrobił i szybko, jedynie z jakiegoś powodu w jednej rubryce informacyjnej pisało 90Ah jednak wszędzie indziej wskoczyło AGM 80Ah. I dalej nie rozumiem dlaczego poprzedni spec nie był wstanie tego zrobić mówiąc, że nie może. Sytuacja bardzo dla mnie dziwna może nie chciało mu się targać podtrzymania, i ogólnie wielu tego też odmawiało lub mówiło wprost, że może się nie udać. Dla ciekawskich i z niewiedzą jak u mnie podtrzymanie jest to pod maską a ja myśląc, że trzeba do klem to podpinać olałem jednak temat podtrzymania.


matekboss co jak co ale chyba fora zostały stworzone właśnie w tym celu. W mojej bawareczce jak mnie głowa nie myli, bo w tabelce warty nie ma kodu a tabelki są od 2007 roku (te co znalazłem), aku z logiem bmw więc stawiam na to, że siedział oryginał 16 letni.. Ponadto jakby ktoś kupił oryginała to raczej by od razu wymienił w serwisie lub gdzieś gdzie zakodowali by wymianę bo nie sądzę, że ktoś kto się zna lub w serwisie by to olali.

W twoim przypadku miałeś jakiś dobry akumulator który znosi dobrze podwyższone napięcie, z kolei w drugą stronę fizyki już nie przeskoczysz i aku byłby notorycznie degradowany niedoładowaniem bo tak działa AGM musi mieć wyższe.

Jeszcze poruszając temat samej jak twierdzisz zbędnej dyskusji i głupich pytań im więcej tzw "tagów" słów tym łatwiej znaleźć coś na ten temat w wyszukiwarce która jednak wydaje mi się nie działa tu najlepiej, bo sam bynajmniej nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytania.


Ja jestem twierdzenia, że właśnie dużo negatywnych opinii o aku bierze się właśnie z powodu niezaprogramowania i degradacji aniżeli, że kiedyś to było... Aczkolwiek to moja pierwsza wymiana i czas pokarze czy się mylę :P

Opublikowano
Może to niejednoznacznie zabrzmiało ale nigdzie nie pisałem że to zbędna dyskusja, wręcz przeciwnie. Zastanawia mnie tylko jedno, czy ktoś sprawdzał że zmiana rodzaju akumulatora w ECU faktycznie wpływa na zmianę profilu ładowania ? Kolega co jest elektrykiem ma F10 i odpalał komuś auto na kablach i akurat miał miernik cęgowy i po podłączeniu do biorcy pokazało 28A.
Opublikowano
Dodam jeszcze jedną rzecz jak macie moduł pomiaru napięcia bo to niby jedne mają inne nie, to komputer jak sobie już wszystko wejdzie w tryb uśpienia to monitoruje pobór energii w przypadku przekroczenia jakiegoś tam limitu na czerwono gdzieś w historii w ista pokarze. U mnie w trybie uśpienia 400mA darło nocy dnia którego byłem na rejestracji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.