Skocz do zawartości

E39 530DA Sprzęgło blokady konwertera - nadmierny poślizg


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. W moim E39 530DA, podczas powrotu z trasy wyskoczył błąd sygnalizujacy tryb awaryjny skrzyni. W trakcie jazdy zorientowałem się, że nie załącza się lockup skrzyni. Obroty po odjęciu gazu niezależnie od prędkości samochodu spadają do jałowych. Do tego mocno wzrosło spalanie w trasie. Obroty już od jakiegoś czasu falowały przy 70kmh na 4 biegu, tak jakby skrzynia nie wiedziała czy zredukować bieg czy nie. Teraz, gdy nie działa lockup obroty już nie falują przy tej prędkości, lecz po odjeciu gazu spadają na obroty jałowe, jak pisałem wyżej. Po podpięciu inpy okazało się, że to własnie błąd blokady konwertera - nadmierny poślizg.

Numer błędu : 40

wandlerkupplung zu hoher schlupf.

Czy ktoś z forumowiczów miał taka usterkę, wiedzę na ten temat i może się wypowiedzieć, polecić jakiś zakład który regeneruje konwertery skrzyni?

Skrzynia GM A5S390R

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Stare auta, mało użytkowników czyta. Jeśli falują obroty przy stałej prędkości to zwykle już znaczy, że konwerter mówi pa, pa.

polecić jakiś zakład który regeneruje konwertery skrzyni?

Najlepiej pytać w warsztacie, który robi tylko BMW to pewnie mają sprawdzonego podwykonawcę, chyba, że sam masz warunki i umiejętności, żeby się tym zająć to może spróbuj w dziale z nowszym modelem może ktoś jakiś poleci.

Opublikowano
Stawiam oczywiście na konwerter, wydaje mi się, że przy tej awarii która teraz występuje biegi zaczeły się płynniej przełączać niż wcześniej gdy jeszcze działał ten lock-up i występowało falowanie o którym pisałem. Dzięki za odzew, mam w planach wyjęcie skrzyni, dla mnie to nie problem, zostaje tylko znalezienie dobrego zakładu reanimującego kinetyki. Tak więc dam post w dziale E60, może ktoś da jakieś zaufane namiary.
Opublikowano
jesli nie zalacza sie lock'up, to winne jest sprzeglo lock'upu znajdujace sie w konwerterze.. konieczna regeneracja konwertera.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Dla osób szukających rozwiązania - po wymianie konwertera skrzynia chodzi lepiej niż po zakupie samochodu. Zero jakichkolwiek szarpnięć, drgań i falowania obrotów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.