Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Żeby nie mnożyć wątków, zarzucę dwa tematy w jednym.


Temat pierwszy:

Od zakupu, na zimnym (głównie zimową porą) doświadczam falowania obrotów w okolicy 600-700RPM, po odpaleniu auta w temperaturach bliskich zeru. Odpala normalnie tylko obroty falują, dopóki silnik trochę się nie nagrzeje.


Co więcej, podczas tego falowania kopci jakby nadmiernie, ciemniej niż normalnie. Trwa to kilka minut, jeśli auto jest na postoju. W momencie kiedy obroty przestają falować i się stabilizują, kopcenie na ciemno ustaje i z rur wydobywa się klasyczny szarawy dymek.


Wspominałem o tym mechanikowi niedługo po zakupie, ale nie miał pojęcia co to może być. Zajawki typu: proszę jeździć nie rozwiązują problemu. Alternator był robiony, aczkolwiek nie wiem czy regulator napięcia był wymieniany. Akumulator mam porządny - 26kg masy, 110Ah i ma dopiero rok czasu. Ze świec żarowych mechanik wymienił tylko jedną, twierdząc że pozostałe pięć działa. Nie do końca mnie to przekonuje i mam gościowi za złe że mając rozebrane plastiki i wyjętą chłodnicę profilaktycznie nie wymienił wszystkich.

Jeśli chodzi o błędy, komp wywala tylko błąd klap wirowych. Zostały wywalone w kosmos przy pierwszym odgruzowaniu, na rzecz zestawu zaślepek.


Czemu powinienem się przyjrzeć albo co wymienić jako pierwsze drogą eliminacji? Kiedyś obiło mi sie o uszy że temat może mieć związek z sondą lambda... Poza tą przypadłością po odpaleniu zimą, auto śmiga normalnie, moc jest, spalanie też ma w normie.



Temat drugi:

Okazało się że intercooler lekko puszcza olej i przydałaby się wymiana. Po prostu jest lekko zafajdany. Nie będę bawił się w mycie tego i ponowny montaż/testowanie, bo ma on już swoje lata i pewnie jakieś nieszczelności. Co polecacie: jakiś Nissens styknie czy bawić się w droższe tematy? Nie planuję chip tuningu - to co jest fabrycznie wystarczy. Jeśli jednak bez rzeźby wchodzi jakiś większy/lepszy IC, to jestem otwarty.


Uszczelki są zwykle w zestawie czy zakupić coś na zapas, żeby nie zostać z autem na podnośniku?

Po zdjęciu zderzaka da się IC wyszarpać od dołu czy trzeba jeszcze zwalać jakieś dodatkowe graty?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak nie ma błędu świec/sterownika to grzeją. Do oceny korekcje po odpaleniu. Sprawdź czy wyłączenie nawiewu nie rozwiązuje problemu (elektryczny podgrzewacz płynu).

IC nissens, zderzka nie trzeba zdejmować, osłona pod autem, wypinasz rury, dwie śrubki i wychodzi. Uszczelek nie potrzeba.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

@maniek21112


Dzięki za pomoc, jak zwykle w punkt.


Sprawdzę to, czyli wyłączenie nawiewu oraz korekcje na wtryskach.


Dziś rano - o dziwo - przy temperaturze -1 nie było falowania obrotów i dym wyglądał normalnie.


Próbowałem wysłać Ci PW ale lądują w "do wysłania" zamiast w "wysłanych".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak odczytam to wtedy to się zmieni, nie zawsze mam na to czas, w pierwszej kolejności zaglądam na forum.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie musisz ściągać zderzaka żeby wyjąć IC. Wystarczy ściągnąć osłonę silnika którą chcesz kupić. IC trzyma się na 2 srubach jeśli dobrze pamiętam. Odpinasz na węże i gotowe

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

@ziomekthx


Dzięki za potwierdzenie. Obejrzałem też jakiś filmik na yt żeby wiedzieć czego mogę się spodziewać.

O przednią osłonę pytał ktoś inny, hehe.



@maniek21112


Sprawdziłem patent z wyłączeniem nawiewu. Trafiłeś - falowanie obrotów ustaje. Jak odpalę ponownie nawiew, falowanie powraca. To jest normalne przy zimnym silniku, czy coś wymaga wymiany?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie masz bledu podgrzewacza elektrycznego to normalne. On pobiera taki prąd, że silnik zwiejsza obroty, żeby utrzymac zapotrzebowanie. Walczylem z tym dlugo. Mialem trzy podgrzewacze. Wszystkie zepsute naprawiłem, jeden byl sprawny i na każdym w okresie zimy jest tak samo. Zatem twierdze, że tak ma być. Kabina nagrzewa mi się moment, wiec wszystko jest ok.
Opublikowano

@Jack79


Dzięki za info. Błędu nie wywala.

Może faktycznie nie warto w tym kopać, skoro przypomina to walkę z wiatrakami.


Faktycznie, dosyć szybko robi się ciepło, w porównaniu do TDI'ków z grupy VAG z przełomu wieków.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie falowanie ustało po wymianie elektrycznego podgrzewacz. Wiec nie jest to normalne.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To u mnie nie ustało. Podgrzewacz dziala, bo ciecz za nim robi się szybko goraca, bledow brak, wiec wszystko jest ok.

Może to kwestia tego, że masz M57, mniej pradożernych urzadzeń w aucue. Nie mam pojecia. Po prostu dalem sobie z tym spokój.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podgrzewacz może działa ale nie jest w pełni sprawny. Dlatego tez faluja obroty które ustają po rozgrzanie silnika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W przypadku DDE5 każda nieprawidlowość dzialania pkdgrzewacza generuje błąd.

Control of the auxiliary heater and its temperature are monitored, and the following faults are detected:


43F0, Activation short circuit to B+

43F1, Activation short circuit to B-

43F2 Activation circuit break

43F3, Excess temperature output stage

4AB2, excess temperature in the auxiliary heater

NB: If this fault is detected, fault 43F1 is also stored as secondary fault in every case. If both faults have occurred at the same time, this fault is to be ignored.

Consequence: the auxiliary heater is switched off resulting in poor heat output at low temperatures.


If the alternator transmits a load signal of < 5 % or > 100 %, the fault 40A1 ”Alternator load signal” is stored.


Consequence: the auxiliary heater is switched off.


Ty masz starszy DDE, ktory duzo mniej monitoruje ten podgrzewacz. I jak pisałem miałem tych podgrzewaczy 3 sztuki i na każym tak samo chodził.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.