Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Drodzy, po odbiorze samochodu od dilera, założyłem orygnalny zestaw kół zimowych BMW M796 z dedykowanymi oponami Pirelli Sotto Zero 3, które w mojej ocenie, nie dość że źle wyważone, to jeszcze uważam za masakrycznie głośne. :mad2: Nieprzyjemny szum toczenia opon pojawia się już od niskich prędkości rzędu 40/50/60 km/h (im bardziej ziarnisty asfalt tym szum jest gorszy). Jakby tego było mało, to przy prędkości powyżej 100-120km/h pojawiają się nieprzyjemne drgania na kierownicy. Nie miałem okazji sprawdzić, czy tego typu niespodzianki występują na letnim zestawie, na którym został dostarczony samochód.



Czy ktoś z szanownych kolegów korzystał z usług firmy Autobalans (Warszawa, w okolicach ul. Puławskiej)?


Jakie macie wrażenia, czy przeprowadzenie dynamicznego wyważenia na samochodzie jest w pełni bezpieczne dla samochodu, zawieszenia, komputera sterującego etc? W jaki sposób rozpędzane są koła do 140km/h?


W instrukcji samochodu wyczytałem, żę wrzucenie N w automacie jest możliwe tylko w trybie gotowości jazdy (uruchomiony silnik) i jest możliwe tylko przez 35 minut, następnie automatycznie zostanie wrzucony tryb parkingowy. Może nie słusznie, ale obawiam się sytuacji, w której koła zostaną rozpędzone do prędkości X km/h a następnie samochód sam postanowi wrzucić P.

Edytowane przez Diav
Opublikowano

U mnie podobnie

Letnie opony strasznie szumią tak glownie 40-70km/h, szczegolnie na niektorych typach nawierzchni. Po wymianie opon na zimowe hałas calkowicie zniknął.


Robilem nawet test jadąc 70km/h tryb eco, szyby dźwiękochłonne, telefon trzymany miedzy kierownicą, a kierowcą zmierzył około 75dB. Ten sam test octawia 2.0TDi 4 bieg 70km/h ten sam odcinek drogi i jest około 74dB.

W g20 slychac bylo tylko szum opon, a w octavi silnik. Co nie zmiania faktu ze g20 z benzyną i szybami jest glosniejsze od 2 litrowego diesla :/.

Opublikowano
U mnie podobnie

Letnie opony strasznie szumią tak glownie 40-70km/h, szczegolnie na niektorych typach nawierzchni. Po wymianie opon na zimowe hałas calkowicie zniknął.


Robilem nawet test jadąc 70km/h tryb eco, szyby dźwiękochłonne, telefon trzymany miedzy kierownicą, a kierowcą zmierzył około 75dB. Ten sam test octawia 2.0TDi 4 bieg 70km/h ten sam odcinek drogi i jest około 74dB.

W g20 slychac bylo tylko szum opon, a w octavi silnik. Co nie zmiania faktu ze g20 z benzyną i szybami jest glosniejsze od 2 litrowego diesla :/.

 

Jakie opony zimowe wybrałeś, że udało się uniknąć szumów?


Zastanwiam się, czy to nie jest cecha opon typu run flat. Strasznie mnie to irytuje bo samochód jest świetnie wyciszony ale ten szum opon, coś nie do zniesienia.

Opublikowano
Mam to samo z tymi oponami- u mnie po pierwotnym wyważeniu pomogło ponowne, nie zniwelowało całkiem drgań, ale są akceptowalne. Myślę, że te opony tak mają po prostu :|
Opublikowano
Mozecie zrobic tez cos takiego jak wywazanie z tzw. testem drogowym np. na maszynie hunter. U mnie sie okazalo, ze opony zimowe sa "jajkiem". Nie trzymly idealnie ksztaltu i to powodowalo wibracje wlasnie przy 100-120km/h. Niezalezny serwis probowal przestawic opone na felgach by to zniwelowac, ale to nic nie dalo. Tylko strata kasy. BMW ma jakis limit <70N. Producenci opon <100N. Skonczylo sie reklamacja calego kompletu i zwrotem $. Jak komus na komplecie od dealera wyjdzie w okolocy 70N lub powyzej to tez oddawac i poprosic o nowe, bo ta opona sie juz nie ulozy.
Opublikowano

Jakie opony zimowe wybrałeś, że udało się uniknąć szumów?

Zastanwiam się, czy to nie jest cecha opon typu run flat. Strasznie mnie to irytuje bo samochód jest świetnie wyciszony ale ten szum opon, coś nie do zniesienia.

Zmienilem Bridgestone turanza 19 letnie runflat na bridgestone blizak 17 zimowe bez runflat. Szczegolnie blizak ma zle opinie, jesli chodzi o halas i w homologacji ma az 72dB co jest relatywnie duzo bo np Pirelli schodzą nawet do 69dB. Pomimo tego ten blizak zimowy wydaje sie bezszelestny. Pomijam juz fakt że zwykle zimówki są glosniejsze, a tutaj jest zupelnie na odwrot, wiec cos ewidentnie jest nie tak. Na żadnych oponach nie czuje wibracji, szarpania wiec raczej wykluczam zle wywazenie, ale moge sie mylic bo na dodatkowym wywazaniu nie bylem.


Tez sie sklaniam w strone opcji ze hałas jest przez RunFlat. Dlatego tez wzialem zimowe bez run flat. Jest tez opcja ze niski profil opony i wysokie cisnienie przyczyniają sie do zwiekszenia hałasu. Osobiscie wstepnie mysle nad wymianą tych letnich runflatow na michelin pilot sport 4s bez runflat.


Opony1.jpg

opony2.jpg

Opublikowano
Mozecie zrobic tez cos takiego jak wywazanie z tzw. testem drogowym np. na maszynie hunter. U mnie sie okazalo, ze opony zimowe sa "jajkiem". Nie trzymly idealnie ksztaltu i to powodowalo wibracje wlasnie przy 100-120km/h. Niezalezny serwis probowal przestawic opone na felgach by to zniwelowac, ale to nic nie dalo. Tylko strata kasy. BMW ma jakis limit <70N. Producenci opon <100N. Skonczylo sie reklamacja calego kompletu i zwrotem $. Jak komus na komplecie od dealera wyjdzie w okolocy 70N lub powyzej to tez oddawac i poprosic o nowe, bo ta opona sie juz nie ulozy.

 


Jestem umówiony na Huntera z testem drogowym w Warszawie przy ul. Okaryny - serwis gum polecany przez wiele osób, również tutaj na forum. Dam znać czy wyważenie z testem coś pomogło. Komplet fleg z oponami kupiłem w dobrej promocji na wiosnę w Bawarii (Janki), jeszcze czekając na samochód.

Opublikowano

Jakie opony zimowe wybrałeś, że udało się uniknąć szumów?

Zastanwiam się, czy to nie jest cecha opon typu run flat. Strasznie mnie to irytuje bo samochód jest świetnie wyciszony ale ten szum opon, coś nie do zniesienia.

Zmienilem Bridgestone turanza 19 letnie runflat na bridgestone blizak 17 zimowe bez runflat. Szczegolnie blizak ma zle opinie, jesli chodzi o halas i w homologacji ma az 72dB co jest relatywnie duzo bo np Pirelli schodzą nawet do 69dB. Pomimo tego ten blizak zimowy wydaje sie bezszelestny. Pomijam juz fakt że zwykle zimówki są glosniejsze, a tutaj jest zupelnie na odwrot, wiec cos ewidentnie jest nie tak. Na żadnych oponach nie czuje wibracji, szarpania wiec raczej wykluczam zle wywazenie, ale moge sie mylic bo na dodatkowym wywazaniu nie bylem.


Tez sie sklaniam w strone opcji ze hałas jest przez RunFlat. Dlatego tez wzialem zimowe bez run flat. Jest tez opcja ze niski profil opony i wysokie cisnienie przyczyniają sie do zwiekszenia hałasu. Osobiscie wstepnie mysle nad wymianą tych letnich runflatow na michelin pilot sport 4s bez runflat.


Opony1.jpg

opony2.jpg

 

Z ciekawosci spytam uzywales uniwersalnego lewarka? Normalnie podkladasz go pod te plastiki czy robiles jakas przekladke? czy masz moze jakis dedykowany do Bmw?

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Opublikowano
Z ciekawosci spytam uzywales uniwersalnego lewarka? Normalnie podkladasz go pod te plastiki czy robiles jakas przekladke? czy masz moze jakis dedykowany do Bmw?

Szukałem małego dedykowanego podnosnika, ktory mozna schowac w bagazniku, pasującego do oryginalnego punktu dokowania w aucie, ale takich podnosników praktycznie nie ma. Mozna kupic stary podnosnik z e46 itp, albo jakis chinski szajs, ktorym strach podnosic taczki, a co dopiero auto. Niczego sensowanego nie znalazlem dlatego wydrukowalem sobie adapter z podnosnika VAG na BMW. Wydrukowany adpater pasuje do oryginalnego gniazda w aucie


Vag1.jpg


VAG3.jpg


Vag2.jpg

Opublikowano

Adapter wyglada bardzo profesjonalnie! Świetna robota.


Ja mam zwykły podnośnik typu żaba + podstawke do punktów bmw z allegro.

Opublikowano
A mnie żabka nie wchodzi, brakuje z 1 cm? Jaką żabkę kupić? Puki co użyłem podnośnik na śrubę od fiata - konstrukcja typu pantograf i jest stabilna :8) tylko co się nakręcę to moje.
Opublikowano

Zamiast kombinowac zalecam:


- wywazyc u zwyklego oponiarza - nigdy nie musialem jezdzic na dynamiczne

- wyciszyc nadkola przod i tyl i mozesz zakladac dowolne opony i miec w nosie halas :mrgreen:

Opublikowano
Zamiast kombinowac zalecam:


- wywazyc u zwyklego oponiarza - nigdy nie musialem jezdzic na dynamiczne

- wyciszyc nadkola przod i tyl i mozesz zakladac dowolne opony i miec w nosie halas :mrgreen:

 

Hałas to jedno, ale drgania przy prędkościach autostradowych to drugie. W pierwszej kolejności chcę sprawdzić wyważenie opon na Hunterze z testem drogowym i wykluczyć ew. wady wrodzone. Jak pozbędę się drgań, to przyjdzie czas na zastanawianie się nad wyciszeniem nadkoli, widziałem że kilku kolegów wyciszało swoje g20. Szkoda, bo powiem szczerze że po serii jazd próbnych byłem dużo bardziej oczarowany tym samochodem, niż po odbiorze swojego egzemplarza.

Opublikowano

Byłem w serwisie przy Okaryny w Warszawie na wyważeniu kół z testem drogowym Hunter, co się okazało...


Otóż dwie opony (Pirelli SottoZero 3) mają znacznie przekroczoną normę tzw. bicia - grubo powyżej 12kg, jedna opona jest na granicy normy a jedna jest całkiem okej. Wszystkie koła zostały wyważone z testem drogowym i moje subiektywne odczucie po wykonanych czynnościach sugeruje, że jest nieco lepiej, bicie na kierownicy jest odczuwalnie mniejsze.


Serwis doradził by koła zareklamować u sprzedawcy, czyli w ASO BMW, wg. serwisu gum przesuwanie opony na obręczy oraz doważanie jej, może nie przynieść oczekiwanych efektów. Dodam, że sprzedawcą kół był inny salon, niż ten w którym kupiłem samochód, to ten który na wiosnę miał świetną promocję na koła zimowe ;)


Dodam tylko, że bicie na dwóch kołach było widoczne gołym okiem, felgi również zostały sprawdzone - są idealnie proste.


Czy ktoś z tutaj obecnych miał może taką przypadłość, macie jakieś doświadczenia z reklamowaniem opon w ASO BMW? Chodzi mi o to, że nie chciałbym aby procedura reklamacyjna pozbawiła mnie auta na okres świąteczno-noworoczny.

Opublikowano

Ja mialem bardzo podobny przypadek. Ale w moim przypadku zaplacilem za wymiane opon w ASO i oni nie mieli wydrukow z pomiaru, dopiero po mojej reklamacji zrobili pomiar i "o, widzi Pan, opony zle. Bylo kupic u nas.".


Wracajac do Twojego pytania - musisz zlozyc reklamacje u sprzedawcy, czyli tam gdzie kupiles opony i to koniecznie z tytulu rekojmi. Sprzedawca ma wtedy 14 dni kalendarzowych na odpowiedz.

Jesli masz wyniki pomiarow w niezaleznym serwisie to dla skrocenia procedury mozesz im pokazac i powiedziec o co chodzi. Ja musialem zdjac opony z felg i oddac opony do sklepu, wiec zostalem w srodku swiat bez opon. W Twoim przypadku zalezy jak do tego podejdzie ten serwis BMW:

- czy bedzie robil fikolki i kazal Ci zdejmowac i zostawic kola (bo oni musza odeslac do producenta itd.),

- czy wymienia od razu na inny zestaw i sami beda sie bujac z dostawca...


Wazne jest tylko, bys zrobil to na podstawie rekojmi i okresil sie czego oczekujesz: wymiany towaru na wolny od wad lub naprawy lub zwrotu kosztow zakupu. Trzymam kciuki za podejscie serwisu...

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Ciąg dalszy mojej historii z kołami...


Po wizycie na wyważeniu kół z testem drogowym, umówiłem się na zgłoszenie rekalmacyjne w ASO gdzie kupiłem koła. Po weryfikacji kół przez ASO okazało się, że jedno ma bicie 7kg, co zostało zniwelowane poprzez optymalizację oraz ponowne wyważenie koła, na drugim kole brakowało 10g do wyważenia. ASO zdeklarowało, ze gdybym odczuwał nadal bicie to procedura reklamacyjna polega na odesłaniu kompletu opon do producenta.


Po optymalizacji oraz ponownym wyważeniu uważam, że jest lepiej ale nadal nie jest idealnie. Zastanwiam się, czy nie zrzucić tych Pirelli SottoZero 3, oddać ich na reklamację i nie kupić jakichś opon bez runflat np. Michelin Pilot Alpin 5.


Dla potomnych dodam jeszcze, że na fakturze z serwisu przy Okaryny miałem pozycję optymalizacja, przez co ASO BMW nie chciało ponownie wyważać kół oraz ich optymalizować w ramach zlecenia gwarancyjnego, po pewnych negocjacjach zgodzili się dać rabat na usługę 50% co i tak finalnie przełożyło się na 150zł wydane na kolejne wyważenie kół z optymalizacją jednego.


Na koniec dodam tylko, że jak tylko odczuwacie jakiekolwiek bicie na kierownicy to wracajcie do serwisu czy ASO w którym wyważaliście / kupowaliście nowe koła czy opony. Zarówno w mojej ocenie jak i również obsługi w ASO, w nowym samochodzie i przy nowym zestawie kół nie prawa być odczuwalne żadne bicie. Nie mówię tu oczywiście o pewnych minimalnych drganaiach powodowanych niedoskonałościami drogi, które są przenoszone w minimalnym stopniu przez opony typu runflat.

Opublikowano
Za chwile koniec sezonu na Pirelli Sottozero... Moze warto nie robic sobie kosztow i zdjac nie dlugo i odeslac na reklamacje komplet kol i poczekac na wynik? Nie sadze by runflat byl tutaj powodem tego, a jednak ta gwiazdka od bmw i spokoj jaki daja runflaty zima powoduje, ze warto je miec zalozone.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.