Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Przepraszam ze robię spam kolejnym tematem, ale ten dotyczy czegoś innego.

Błąd w ecu:

Regulacja ciśnienia oleju, logiczność, statycznie: zbyt niskie ciśnienie

1C0102


IMG-0281.png


Czy ktoś się kiedyś spotkał z takim błędem?


Nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów podczas pracy silnika.

Brak komunikatów ze strony samochodu.

Moje G30 530ix M-sport czarny szafir

Jeśli szukasz zespołu na wesele, to zapraszam!

Opublikowano

po kilku godzinach czytania zagranicznych forów itp przyczyn może być dużo, poczynając od "błahych" po bardzo poważne (zdarzyło się uszkodzenie turbo).

Zwykle jak to był gruby temat siało jeszcze innymi błędami.

Po kilku godzinach czytania najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie zaworu ciśnieniowego oleju. Brzmi groźnie, ale w gruncie rzeczy wpływa podobno "tylko" na ekologię.

Nr OEM: 11417639993

Poczytam jeszcze trochę i zanim zdecyduje się na zakup pewnie zawiozę auto do kogoś mądrzejszego, czyt. mechanika.

Moje G30 530ix M-sport czarny szafir

Jeśli szukasz zespołu na wesele, to zapraszam!

Opublikowano (edytowane)

Jeśli ciśnienie oleju jest zbyt małe to skutki są oczywiste. Powinien wówczas jednak wywalić komunikat z krytycznym ostrzeżeniem. Sprawdź jakie jest ciśnienie na obrotach jałowych, jak szybko nabija po rozruchu i jakie jest na różnych obrotach pod obciążeniem. Ten zawór podobno bywa przyczyną zatarcia. W N13 110 kkm przy całkowicie rozgrzanym silniku i obrotach powyżej 3500 ciśnienie było 1-2 bary za niskie, wskazanie na zacięcie zaworu (nie pamiętam nr błędu). Pomogła płukanka i zmiana z Shell 5W40 na Petro-canada 5W30, problem rozwiązany. Wymiana zaworu byłaby trudna bo trzeba zdejmować miskę.

Edit: Petrocanada 0-W30.

Edytowane przez mirkomz
Opublikowano

Dziękuję za opinie.

Rzeczywiście 0 tego typu komunikatów ze strony samochodu. Jak bym nie wpiął kostki diagnostycznej (a wpiąłem ją u znajomego z nudów - bo posiada), to nic bym o problemie nie wiedział.

Postaram się sprawdzić te parametry - muszę sobie zorganizować laptopa z Windowsem i istę.

Co do zaworu - rozmawiałem z jednym mechanikiem, też wskazał to na prawdopodobną przyczynę problemu ale on twierdził, że dostęp nie jest taki trudny.

Moje G30 530ix M-sport czarny szafir

Jeśli szukasz zespołu na wesele, to zapraszam!

Opublikowano
Z tego co pamiętam w N13 zawór był na pompie, w misce i dlatego odpuściliśmy wymianę. Jeśli tu jest tak łatwo dostępny to zaczął bym od wyjęcia go i wyczyszczenia siteczek. Mają bardzo drobne oczka i łatwo się zapychają. A wcześniej z ciekawości i dla porównania sprawdź ciśnienia, żeby mieć pewność, że faktyczna przyczyna została usunięta. Można to zrobić bimmertoolem. A w ogóle to wykasowałeś ten błąd? Bo często jakieś dziwne błędy incydentalnie wyskakują i nigdy nie wracają po skasowaniu.
Opublikowano

nie mam btool - mam iphone

można te wartości odczytać z poziomu ISTA?

dopiero dziś mi się udało zainstalować i badam temat.

Zrzut-ekranu-2022-12-09-003538.png

to dzisiejsze błędy, wspomniany błąd wystąpił tylko raz.

błąd z vanos wg opisu właśnie może występować na skutek problemów z kontrolą oleju.

Błędy poczyszczone, jutro akurat mam trasę ok 100 km zobaczę co się stanie.

Moje G30 530ix M-sport czarny szafir

Jeśli szukasz zespołu na wesele, to zapraszam!

Opublikowano

Dzięki.

Po jeździe próbnej brak błędów - jazda ok 15 km w trybie mieszanym (spokojna jazda + butowanie oczywiście gdy olej osiągnął swoją normalną temperaturę).

Udało mi się "naprawić" nawet roletę dolną chłodnicy.

Co do wartości ciśnienia oleju, wyglądają one wg. mnie (nie znającego się na temacie) OK:

tu podczas postoju, dodawanie gazu:

(lepsza jakość się przetwarza)

tu podczas jazdy (sorki za przydługawy film, akurat miałem pecha i często jechałem za "mulakami", ale jest kilka momentów gdy dostał trochę buta)


Swoją drogą to nie dziwne, że od obrotów jałowych podczas powolnego dodawania gazu ciśnienie za bardzo nie rośnie (a nawet w pewnym momencie spadło do 2000 hpa), i dopiero po przekroczeniu jakiejś tam wartości granicznej zauważalnie rośnie?

Moje G30 530ix M-sport czarny szafir

Jeśli szukasz zespołu na wesele, to zapraszam!

Opublikowano
Przy 0 obr./min Ista pokazuje ciśnienie ok. 1000 hPa? Jeśli tak, to co pokazałeś na filmikach wydaje się ok. Ciśnienie jest regulowane inkryminowanym zaworem wg mapy wymyślonej przez konstruktora (w bimmer-tool jest pokazywane ciśnienie oczekiwane i rzeczywiste), nie jest prostą funkcją obrotów tylko zapewne obciążenia silnika momentem, może też temperatury itd. A wszystko po to, aby zaoszczędzić naparstek paliwa. Tak czy owak jeśli komputer wykryje niedopuszczalną odchyłkę, na pewno będzie krzyczał komunikatem. Pojedynczy chwilowy incydent nawet nie wyświetli czekendżina. Zobacz sobie jeszcze na bmwfault.codes
Opublikowano

dzięki za wyjaśnienie.

Dokładnie tak, przy 0 rpm jest 982 hPa.

No cóż, dziś ok. 150 km różnymi trybami, błąd nie powrócił.

Mimo wszystko jutro najprawdopodobniej ten zawór wymienię, bo mi przyszedł.

Zostawiłbym to, gdyby nie fakt pojawienia się błędu systemu VANOS, który jednak w mojej opinii potwierdza, że przynajmniej przez chwilę był problem z regulacją ciśnienia oleju, a przy okazji wyklucza to też wadliwy czujnik ciśnienia oleju.

Moje G30 530ix M-sport czarny szafir

Jeśli szukasz zespołu na wesele, to zapraszam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.Kolego jak z tym błędem u Ciebie?Wymieniłeś ten zawór?Pytam bo mam ten sam błąd w B48,a pojawił się,choć nie jestem w stu procentach pewien po aktualizacji stera dme do najnowszego softu.
Opublikowano

Witam, miałem na spokojnie wymienić samemu ten zawór, natomiast raczej trzeba podnośnik do tej operacji, wobec tego na razie "jeżdżę i obserwuję".

Wartości ciśnienia wyglądały OK, zrobiłem już ok 1200 km od momentu wystąpienia błędu i błąd nie powrócił.

Jak wróci to wtedy oddam jakiemuś mechanikowi na wymianę tego zaworu :)

Moje G30 530ix M-sport czarny szafir

Jeśli szukasz zespołu na wesele, to zapraszam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i mnie dopadł błąd 1C0102 :mad2: patrzac na wartości cisnienia w bimmertool gdzie oczekiwane jest 2500 hPa to aktualne skacze ta miedzy 2480 a 2510 na wolnych obrotach.

🙃🙃

Opublikowano
Prawidłowo, tu nie ma nic niepokojącego. Skoro jednak błąd wyskoczył sprawdź jak jest przy różnych obrotach, na zimno i przy w pełni rozgrzanym oleju. Jeśli coś będzie nie tak, najlepiej zacząć od wymiany oleju. Na jakim obecnie jeździsz i ile przejechał?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
. Edytowane przez feel_x

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Olej ma 4 miesiace. Filtr oryginal bmw. Przejechane moze z 3 tys km na nim olej shell 0w30 taki jak leje bmw. Dzis sobie skanowalem i wlasnie zauwazylem ze jest ten blad. Ostatnio skanowalem z 2 tyg temu i nie bylo. Te wartosci przy rozgrzanym i wyższych obrotach tez powinny być w okolicach 2500hPa?

Znalazlem biuletyn bmw na ten temat.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2018/MC-10149572-9999.pdf&ved=2ahUKEwicwce0xZr8AhWQxIsKHTVGC1wQFnoECBMQAQ&usg=AOvVaw2choZIgFXKDAZGx2WxoWoh


Niby bylby duzy problem gdyby tez pojawil sie błąd 1C2002 czyli pompy oleju. Oba razem to juz jakas wieksza awaria.

🙃🙃

Opublikowano
Przy wyższych obrotach ciśnienie jest wyższe, ale zależy nie tylko od obrotów. W bimmertool widać ciśnienie żądane i rzeczywiste - jeśli nie ma dużych różnic to jest ok. Jeśli są, to monitor będzie krzyczał ostrzeżeniem. I wtedy trzeba zacząć działać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po południu odstawiam auto do mechanika. Jutro pewnie beda sprawdzać co i jak. Jeszcze musze napomknąć ze w sobotę lazily mi kuny pod maską, to tez im powiem zeby kable posprawdzali. Nie wiem czy pojawia sie czesciej. Nie chce kasowac by mogli w garazu ista sprawdzic dokladnie. A tak skasuje i cholera wie czy jest staly czy tylko raz wywalilo. Jak wspomnialem skanowalem go moze z półtora tyg temu ostatni raz i nie było tego bledu w sobote gonilem kuny pod wieczor bo slyszalem jak cos ujada i jak wyszedlem to wylecialy dwie spod auta :mad2: po czym wczoraj znow skan i blad juz byl.


Podczas jazdy cisnienia sa w okolicach oczekiwanych. Odchylenia jakies sa (największe jakie zauwazylem to jakies 100 hPa) ale nie jest to rzedu 500 czy 1000 hPa

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przejechałem trasę 1200km,błąd jak na razie nie wrócił.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie beda wymieniac zawor cisnienia o ktorym byla mowa. Jednak dostep wcale tak latwy nie jest bo zaslania go chłodnica oleju. Mowili ze ogolnie te zawory padaja czesto ale przy trochę większych przebiegach kolo 100 120 tys km. U mnie jest 80 tys.

🙃🙃

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Narazie ponad 1000 km i blad nie wrocil. Z drugiej strony gk tds nie wymienial zaworu tez zrobil ponad 1000 km i tez mu blad nie wrocil :mrgreen:

Wiec w sumie nie wiem czy to to czy nie to. W kazdym badz razie dla spokoju wymienilem.

🙃🙃

Opublikowano

Ja ten zawór mam.. w piwnicy :D

Nie wymieniałem koniec końców, ale błąd też na razie nie wrócił, a zrobiłem już prawie 3000 km.


Wydaje mi się, że błąd ten może być zwiastunem czegoś złego jeśli towarzyszą mu inne błędy dot. oleju lub vanos (który jest sterowany ciśnieniem oleju).

Widziałem takie przypadki na forach zagranicznych i wtedy rzeczywiście temat był gruby.

Jeśli występuje samodzielnie i tylko raz - wygląda na to, że można "jeździć, obserwować".

Moje G30 530ix M-sport czarny szafir

Jeśli szukasz zespołu na wesele, to zapraszam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.