Skocz do zawartości

F10 530d - Wymiana akumulatora AGM?? aku pomocniczy?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Zwracam się do wszystkich z pomocą i poradą. Mój problem jest taki.

już 2 zimy wstecz miałem problemy z aku, i nonstop wyskakującą informacją o bardzo słabej baterii i konieczności wymiany, oczywiście dochodziły do tego takie rzeczy że adaptacyjne zawieszenie(zwał jak zwał) w mrozie -15 stawało się wozem drabiniastym póki aku w jakimś stopniu się nie doładował, no ale ok. przychodziły delikatne przymrozki lub temperatury lekko ponad 0st i problemy znikały włącznie z komunikatami. I tak bujałem się 2 ostatnie zimy, jakoś mnie to aż tak nie irytowało. Ostatni okres miesiąca czy więcej jest już zdecydowanie irytujący bo nie dość że mrozów nie ma to auto jak stoi 2-3dni to robi się powtórka z rozrywki, wkurza mnie że po otwarciu auta nie zaświecają się światła i dmuchawa (elektryczna nagrzewnica) nie działa ze względu na słaby aku do momentu aż się trochę podładuje podczas jazdy.


Sprawdzałem miernikiem auto odpalone na postoju, pokazuje 15V. Po przejechaniu 30km i zaraz po zgaszeniu auta aku 12,05V (oczywiście ciągle komunikaty słabej baterii i wymiany)

A teraz dodatkowy smaczek, moje auto posiada drugi mały akumulator zaraz obok tego głównego przymocowany na leżąco, nie wiem od czego on jest, ale po zmierzeniu miernikiem miał trochę ponad 1V !! nie wiem, nie znam się czy tak to ma być, czy może ten mały aku właśnie robi jakieś zamieszanie i problemy?


Auto ma już 11 lat, jeśli zostaje mi kupno nowego aku to obowiązkowo brać AGM czy jednak zwykły też ogarnie? różnica w cenie to ok.500zł

Opublikowano
Najzwyczajniej w świecie przestań dziadować i zapodaj dwa nowe AGMy. Po 11 latach chyba już wystarczy tym co są w aucie. Na akumulatorze w BMW nie ma sensu oszczędzać.
Opublikowano

Znane są przypadki, że skrajnie słaby akumulator uwalił moduły i spowodował spore wydatki.

Zaoszczędzisz kilka złotych a możesz narazić się na spore wydatki.

Dobrej klasy, nowy akumulator można kupić za Ok 1000 zł.

Musisz go koniecznie zakodować po wymianie.

Opublikowano

Co do małego akumulatora, zawsze możesz wymienić go jako pierwszy i sprawdzić czy coś się poprawi, bo 1V to za mało, choć nie wiem za co on odpowiada. Może za podtrzymanie pamięci?

Główny akumulator i 12,05V, to też mało. Miałem podobne problemy, ale po wymianie, nowy i ten sam na dziś prawie 2 letni akumulator po zgaszeniu ma 12,8V. Napięcie powoli np. po tygodniu postoju spada do 12,2V.


Co do decyzji jaki kupić i jak zarejestrować akumulator w BMW, może obejrzyj to:


Kupiłem dokładnie ten sam AGM Varty (Mercedesa) za 670 zł w W-wie.

AGM'y więcej znoszą - cykli rozładowania i ładowania, obciążeń.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zwykły akumulator nie nadaje się bo system odzysku energii z hamowania zabije go i po roku będzie do wymiany.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Akumulator pomocniczy

W niektórych typach pojazdów z określonymi kombinacjami silnika i skrzyni biegów (obciążenie przedniej osi) w opcji (SA2VH) „Zintegrowany aktywny układ kierowniczy” montowany jest mocniejszy elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy. Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy może być zasilane napięciem 24 V.


Do zasilania (24 V) tego wspomagania układu kierowniczego przewidziano dodatkowy akumulator. Za pomocą przekaźnika odcinającego ten akumulator pomocniczy jest włączany szeregowo z akumulatorem pojazdu.



_________________________________________________________




Opis działania

Większe obciążenie przedniej osi występuje z powodu większej masy różnych silników. To z kolei prowadzi do zwiększenia mocy potrzebnej do wspomagania kierowania. W połączeniu ze zintegrowanym aktywnym układem kierowniczym od wspomagania kierowania wymagany jest jeszcze większy wysiłek, a tym samym jeszcze większy prąd. Ze względu na te wysokie prądy konieczne było zwiększenie napięcia zasilania EPS do 24 woltów.


Podczas pracy przy napięciu 24 V akumulator pomocniczy można ładować za pomocą kontrolera ładowania akumulatora pomocniczego. W tym celu ładowarka pobiera energię z instalacji elektrycznej pojazdu przez skrzynkę rozdzielczą i wykorzystuje ją do ładowania akumulatora pomocniczego.





Zanim zrobisz jakie kolwiek pomiary , doładuj prostownikiem akumulator/akumulatory.

Moim zdaniem, Aku pomocniczy jest do wymiany.

Dobrze by było , przed jego wymianą sprawdzić czy przekaźnik działa prawidłowo i pozwala ładować mały AGM ( sprawdź to na odpalonym silniku, druga osoba musi kręcić kierownicą ).

Podłączając prostownik pod awaryjne punty rozruchu silnika ( komora silnika ) ładujesz dwa akumulatory.

Jeśli nie chcesz mieć problemów elektrycznych ładuj akumulatory przynajmniej dwa razy w roku, przed zimą i latem.

Jeśli trzymasz auto na zewnątrz i odcinki jakie przejeżdżasz nie trwają dłużej niż 20min. to warto tą czynność robić częściej niż dwa razy.

Zasada jest prosta. Akumulator będzie żył dłużej im częściej jego napięcie będzie wyższe od 12,5V .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.