Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, po długim postoju e39 pojawił się problem z elektryką. Samochód zapalil normalnie wręcz wzorowo. Po zgaszeniu po kilku-kilkunastu minutach zaplily się światła wraz ze stopem, a deska rozdzielcza świeciła się jakby auto było na zapłonie. Sprawdziłem już kostkę stacyjki - po wypięciu światła świecą dalej. Po wypięciu LCM światła gasną, ale na desce dalej ten sam problem. Zajrzałem do komory silnika i otworzyłem puszkę pod filtrem kabinowym - tam gdzie są przekaźniki kumputer itp. Puknąłem w nią i światła zamigotały. Problem tkwi w najgrubszej wiązce, która idzie z tej puszki i schodzi w dół pod nogami pasażera. Moje pytanie brzmi gdzie ta wiązka się rozchodzi dalej i czy miał ktoś na grupie podobny problem z nią? Być może, że jak ruszam wiązką to ruszam zarazem gniazdem w którymś z modułów. Przewodami przy LCM ruszałem i nic to nie dawało. Proszę o jakieś wskazówki. Być może jest jakieś newralgiczne miejsce gdzie ta wiązka dostaje po tyłku. Pozdrawiam!
Opublikowano
Temat rozwiązany. Woda dostała się do przekaźnik w komorze silnika - tam gdzie komputer. Przekaźnik czarny, do którego dochodzi kabel plusowy. Przekaźnik jest do góry nogami dlatego woda, a raczej wilgoć w wyniku niskich temperatur zbierała się w przekaźniku. W samej skrzynce było suchutko dlatego warto przy podobnych objawach zwrócić uwagę na to miejsce. Być może komuś się przyda temat. Pozdrawiam!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tam nie ma prawa być wody. Przypatrz się dokładnie jak masz założoną kuwetę na filtr. Z podszybia woda ma wpływać do tej kuwety, a potem idzie w błotnik. Jeśli jest założona na styk do podszybia to woda leci w komorę gdzie jest komputer, a z drugiej strony serwo. Na dole komory są awaryjne odpływy, zwykle zatkane liśćmi.
Opublikowano
Zgadzam się z Tobą. Wody w samej skrzynce nie było ani kropli. Tak jak pisałem, w samym przekaźniku który jest "do góry nogami" zebrała się woda/wilgoć. Auto stało dosyć długo nieużywane, ale czy to mogło być powodem nagromadzenia się tam wody to nie wiem. Dziękuję za wskazówki - przyjrzę się temu. Tak czy siak objawy bardzo podobne były jak przy opisywanych przez innych użytkowników problemach z modułem lcm lub kostką stacyjki, a przyczyna zwarcia była zupełnie gdzie indziej. Pozdrawiam!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie kojarzę tam oryginalnie zamontowanego przekaźnika nóżkami do góry.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Mimo wszystko dzięki za wskazówki na przyszłość dla tych którym auto przebierze się za "choinkę" będą wiedzieć na co zwrócić uwagę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.