Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć, to mój pierwszy post.

Postanowiłem zmienić samochód i znalazłem taką ofertę w BMW Bawaria: https://www.bawariamotors.pl/bmw/samochody/14419236-bmw-seria-3-320i-touring-m-pakiet-laser-stop-go-head-up-hi-fi-hak-navi-pro-g20/

Czy ta oferta jest dobrze skalkulowana odnośnie tego modelu?



Jedyne co mnie martwi na ten moment, to fakt posiadania wyposażenia związanego z paleniem a ja tego strasznie nie znoszę - to znaczy gdy ktoś pali w samochodzie.

Inna sprawa to brak xDrive. Co prawda nigdy nie posiadałem 4x4 ale też nie posiadałem RWD tylko FWD (Focus 2 FL, Octavia 3). Ponieważ pracuję zdalnie to 95% trasy po mieście Łodzi i z 3 razy wyjazd nad morze autostradami (w tym raz zimą) i kilka wycieczek do 100km w roku.

Samochód jest z pechowych covidowych roczników i nie posiada grzanej kierownicy, systemów wspomagania prof, kamery 360 oraz harman cardon.


Dzięki z góry za wszelkie komentarze i pozdrawiam.

Edytowane przez Mariolorian
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zatytułuj tak jak ja to zrobiłem, a przede wszystkim dopisz VIN do tytułu, inaczej temat będzie zamknięty.


Wygląda na import z DE.


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-320i-touring-m-pakiet-laser-stopgo-headup-hifi-hak-navi-pro-fv23-ID6EAijw.html



Zdekodowany VIN: WBA6K31050FL47970

BMW 320i

Code / Type G21 / 6K31

Chassis Touring (5 Doors)

Market Europe (left Steering)

Engine B48C (2.00 l / 135 kW)

Drivetrain Rear-Wheel Drive

Transmission automatic

Color Black-sapphire Metallic (475)

Upholstery Leder Vernasca Schwarz Naht Blau (MANL)

Manufacturer BMW AG / Munich, Germany

Production Date 2021-05-21 (Friday)


Options

851 Language version German Sprachversion Deutsch

610 Head Up Display Head-up Display

548 Speedometer with kilometer reading Kilometertacho

6WD Wifi Hotspot Wlan Hotspot

494 Seat heating for driver and front passenger Sitzheizung für Fahrer und Beifahrer

6AE Teleservices Teleservices

2TB Steptronic Sport transmission Steptronic Sport Getriebe

441 Smoker´s package Raucherpaket

5DM Parking Assistant Parking Assistant

8R9 Refrigerant Kältemittel

5AS Driving Assistant Driving Assistant

534 Automatic air conditioning Klimaautomatik

5AC Autom. High-beam Headlights Control Fernlichtassistent

775 Individual Roof-lining Anthracite Individual Dachhimmel Anthrazit

8TF Active pedestrians safety Aktiver Fußgängerschutz

676 Hifi Loudspeaker System Hifi Lautsprechersystem

5A1 LED fog lights LED-Nebelscheinwerfer

420 Sun protection glazing Sonnenschutzverglasung

3MC Ind.roof Rails High-gloss Shadow L Indiv.dachreling Hochgl.shadow Line

4KK Interior Trim M Aluminium Tetragon M Interieurleisten Aluminium Tetragon

6AF Legal emergency call Gesetzlicher Notruf

5AZ Bmw Laser Light Bmw Laserlicht

6AK ConnectedDrive Services ConnectedDrive Services

4NE Blow-by heater Blow by-Heizer

2VB Tyre pressure indicator Reifendruckanzeige

5AL Active Protection Active Protection

4AW Instrument Panel Sensatec Instrumententafel In Sensatec

6U3 Bmw Live Cockpit Professional Bmw Live Cockpit Professional

322 Comfort access system Komfortzugang

8KA Oil service interval - 24 months/30,000 km Ölwartungsintervall - 24 Monate/30.000 km

430 Interior and exterior mirror package Innen- und Außenspiegelpaket

1DF exhaust emissions standard EU6D Abgastechnik EU6D

6C4 Connectedpackage Professional Connectedpackage Professional

9LC Bmw Live Cockpit Connecteddrive De Bmw Live Cockpit Connecteddrive De

7LF Model M Sport Modell M Sport

715 M Aerodynamics Package M Aerodynamikpaket

710 M Leather Steering Wheel M Lederlenkrad

3AC Trailer Tow Hitch Anhaengerkupplung

5DC Folding Rear-seat Headrests Fondkopfstuetzen Klappbar

2VL Variable Sports Steering Variable Sportlenkung

879 German / on-board documentation Deutsch / Bordliteratur

760 Individual High-gloss Satin Chrome Individual Hochglanz Shadow Line

488 Lumbar Support Driver/front Passenger Lordosenstuetze Fahrer/beifahrer

1CB CO2 content CO2-Umfang

5DF Active Cruise Ctrl+stop&go Funct. Aktive.geschw.reg.+stop&go Funkt.

481 Sport seats for driver and front passenger Sportsitze für Fahrer und Beifahrer

48Z Deselection Of Front Passenger Lumbar Support / Front Passenger Backrest Width Adjustment Entfall Beifahrer-lordosenstütze / Beifahrer-lehnenbreitenverstellung

2PA Locking wheel bolts Radschraubensicherung

801 German version Deutschland-Ausführung

5AQ Active Guard Plus Active Guard Plus

302 Alarm system Alarmanlage

493 Storage compartment package Ablagenpaket

5DA Front passenger airbag deactivation Beifahrerairbag-Deaktivierung

431 Interior rear-view mirror with automatic anti-dazzle function Innenspiegel, automatisch abblendend

428 Warning triangle Warndreieck

258 Runflat tyres Bereifung mit Notlaufeigenschaften

230 EU-specific additional contents EU-spezifische Zusatzumfänge

7R7 Innovation Package Innovationspaket

6NW Telephony with wireless charging Telefonie mit Wireless Charging

459 Seat adjustment, electric, with memory Sitzverstellung, elektrisch, mit Memory

931 Winter wheels instead of summer wheels Winterräder statt Sommerräder

4UR Ambient light Ambientes Licht

654 DAB tuner DAB-Tuner

2VF Adaptiv M Suspension Adaptives M Fahrwerk


iB5Up0m.jpg

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano
Czy w związku z tym ma to jakieś wady a może jednak zalety? Myślałem, że to auto z Polski. Z tego co zauważyłem to samochód jest chyba już w sprzedaży od maja 2022 w Bawarii.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Film jest z maja 2022, ale chyba w sprzedaży jest od kwietnia 2022.

Na filmie z 05.2022 ma 28.988 km, na ogłoszeniu 0T0M0T0 z 11.2022 ma 29.100 km.


Na plus - chyba auto bez incydentu ubezpieczeniowego.

 

Jedyne co mnie martwi na ten moment, to fakt posiadania wyposażenia związanego z paleniem a ja tego strasznie nie znoszę - to znaczy gdy ktoś pali w samochodzie.

:oops:

W przypadku auta do zamówienia - to coś w tym może być, ale w przypadku auta branego jako nowe w wersji "jaka jest" - a w wersjach "covidowych" zdarzało się to tym częściej, bym się tym chyba nie przejmował.


Poza tym każde auto w tym temacie trzeba zweryfikować organoleptycznie.

I z pakietem palacza, i bez. :|

 

Inna sprawa to brak xDrive.

Czym auto cywilne jest mocniejsze, i im cięższe, i im bardzie ma być skuteczne, tym bardziej odczuwa się brak x-drive.

Że w warunkach zimowych jest lipa, to wiadomo.

Natomiast najgorzej jak mamy mocne auto, i jest mokra nawierzchnia.

Wtedy na mokrej nawierzchni w ośce jest naprawdę słabo.


Tyle, że to G21 ma 184KM.

Oczywiście jedzie przyjaźnie, ale nie jest to specjalnie mocna wersja.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano
Obecnie mam Octavię 3 1.4 TSI 150KM, jest tak lekka, że nawet na oponach Michelin jak jest lekki deszcz to się można wstydu najeść przy gwałtownym ruszeniu. Jeździłem w wielkich śnieżycach (województwo łódzkie) bezproblemowo po 150 km dziennie Fiatem Uno i potem Focusem ale to były FWD. Obecnie mieszkam w takim miejscu, gdzie jest dość stromy wyjazd z garażu podziemnego i raz w zeszłym roku (a mieszkam tam od 8 lat) zdarzyło mi się, że był lód i przy próbie wyjazdu z garażu Octavia się zsunęła i tylko cudem nie przywaliłem bagażnikiem w ścianę. Zaraz potem po mnie wyjechało BMW X3 i bez problemu podjechał. Dodam, że jak jest zwykły śnieg, nawet w sporej ilości to bez problemu ta Skoda podjeżdża na oponach zimowych. Ciekawe jak w takich warunkach poradzi sobie napęd RWD.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ta, o którą pytasz, wygląda apetycznie, ale po tym co napisałeś powyżej - chyba poszukaj x-drive.


BTW.

Popatrz na mój podpis - jakieś doświadczenie o temacie trakcji FWD/RWD/ALL4 - posiadam.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano

Dzięki za informację i zaangażowanie :)


Muszę jeszcze zagadać z sąsiadem, który obecnie jeździ Lexusem IS200 a wcześniej miał BWM 525i, oba RWD. Mieszka tam dłużej niż ja i podpytam jak sobie radzi. Tak naprawdę, w takiej sytuacji mam drugie auto, które parkuję poza garażem i wtedy mogę z niego skorzystać, tak jak wtedy. Zresztą po tamtym fakcie, zawsze sprawdzam podjazd czy jest oblodzony.


Niestety, porównywalne wersje 320i 4x4 w benzynie są sedanami (dziwna polityka, że dopiero 330ixD jest jako Touring, a wtedy przy tej samej cenie dostajemy starsze auta z większym przebiegiem i o dziwo z gorszym wyposażeniem). Interesuje mnie rocznik 2021. Dodatkowo sedan nie zda egzaminu w obecnej sytuacji życiowej. Touring zastąpi jako tako możliwości transportowe Octavii 3, sedan nie :(.


Dzwoniłem, już do salonu, samochód jest kupiony (wg salonu) bezpośrednio od BMW z Monachium. Tak na szybko dowiedziałem się, że auto było albo leasingowane albo w najmie krótkoterminowym. Za niecałe 2 tygodnie będę w Warszawie i umówię się na jazdę próbną, jeśli do tego czasu nikt go nie sprzątnie.


Pewnie jeśli się zdecyduję to wykupię sobie szkolenie na Torze Łódź aby podszkolić umiejętności w sytuacjach awaryjnych. Co prawda przejechałem już prawie 300 000 ale wszystko to FWD więc pewne nawyki trzeba będzie odkręcić. Nie obawiam się tego auta przy dużych prędkościach bo sam tak nie jeżdżę. Na polskich autostradach nie lubię jeździć powyżej 120, bo przy najmniej w moim doświadczeniu kiedy prowadziłem po 140-150 licznikowo, to non stop to się kończy hamowaniami i wciskaniem się pomiędzy ciężarówki z powodu poganiaczy z tyłu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzwoniłem, już do salonu, samochód jest kupiony (wg salonu) bezpośrednio od BMW z Monachium. Tak na szybko dowiedziałem się, że auto było albo leasingowane albo w najmie krótkoterminowym.

 

NIE CHCĘ KRZYWDZIĆ, ale powiem szczerze.

Szukasz niebezpiecznie świeżego auta.


Popatrz - ta beemka jest wyprodukowana w 21.05.2022, a sprzedawana już od kwietnia 2022.

Mam wielkie obawy (graniczące z pewnością), że to demo / lub zastępcze. :oops:


Poszukaj czegoś POWYŻEJ 2 LAT od zarejestrowania, będzie dużo większa szansa, że nie będzie to ladacznica po 500 kierowcach. :oops:

I niech tylko 10% z nich to kierowcy z mentalnym pejczem w mózgu. To i tak daje 50 tresowań przez motoryzacyjnych drani...


A jeśli nie chcesz dwulatki, to do salonu po nowe. :| :cool2:


Przepraszam za szczerość.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolega Miczek ma niestety rację.

U mnie w firmie, po maksymalnie trzyletnim najmie, samochody szczególnie tzw. poolcary (czyli auta z którego może teoretycznie każdy potrzebujący korzystać) łatwego życia na pewno nie miały.

Wizualnie źle nie wyglądają, serwis w ASO, ale większość kierowców nie przejmuje się zimnym/ciepłym silnikiem, czy dziurawymi drogami.

Są oczywiście wyjątki, bo ja o swój służbowy dbam jak o własny, ale nie każdy ma fioła na punkcie motoryzacji... :evil:


XDrive w naszych warunkach pogodowych i np. jak ja, wybudowałem się na górce na Podbeskidziu dla mnie zimą jest must have, dlatego z BMW RWD już tylko xDrive, a służbowe również 4x4. ( a moi handlowcy również mają 150 konne Octavie służbowe i ta na mokrym asfalcie pomimo małej mocy, mieli kołami, więc znam twoje odczucia).


Miczek,

uwielbiam twoje teksty i porównania w przekazywaniu wiedzy i jakby nie patrzeć, bardzo dobrych rad :cool2: :mrgreen:

Benzyna zamiast krwi...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.