Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć


BTool pokazuje mi błąd 30DC - błąd ogrzewania sondy, mam zainstalowany NOXEM129, padła sonda? Można wymienić samą sondę? /coś pamiętam, że ktoś coś takiego robił/ Wiadomo na jaką?


Co ciekawe to BTool pokazuje, że silnik normalnie zmienia tryby pracy, parametr o zasiarczeniu też się zwiększa ale nie wypala, a przynajmniej na odcinku na którym normalnie to robił teraz nie chce.


Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekawe czy u mnie w 129 będzie taka sama ale symbol sondy jest na niej? Moża da się odczytać bez jej wykręcania.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W n53 siedzi BOSCH LSU 4.9 I TAKIEJ SZUKAJ ;-)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli żebym dobrze zrozumiał:


NOXEM130 - Bosch 0 258 017 099


NOXEM129 - BOSCH LSU 4.9


:?:


OK, :search: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=245047&hilit=BOSCH+LSU+4.9&start=30 :norty:


Zastanawiam się tylko nad sposobem przelutowania, ciął kable i lutował czy wlutował się bezpośrednio kablami sondy w moduł NOXem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A to ciekawe :norty: z tego zdjęcia wychodzi, że Bosch 0 258 017 099 = BOSCH LSU 4.9. Ciekawsze jest to, że ta pierwsza w ogłoszeniu jest prawie 100zł tańsza od tej drugiej. :?


Adam, mam jeszcze jedną prośbę skoro masz NOXem pod ręką, możesz zrobić zdjęcie jak kable "wchodzą" w modul?

Opublikowano

No nie zrobię bo mam już założoną a zdjecie zrobiłem jak kupiłem żeby w razie czego wiedzieć jaka sonda

Lsu 4.9 pewnie rodzaj sondy , a symbole boscha mogą być różne bo pewnie różnią się wtyczkami


Tu masz ten symbol boscha i opisana jako lsu 4.9

https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-bosch-0-258-017-099-12780621429

Dokładnie taka sama jak moja wszystkie symbole te same

  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Warto chyba odnotować, że pojawił się NOXEM Kit który ma złączkę dla wtyczki sondy, nie trzeba już nic ciąć/łączyć jak padnie sama sonda.


Strona https://bimmerprofs.com/podaje, że można użyć następujących sond:


- Bosch LSU 4.9 Motorsport. Kod Boscha: 0 258 017 025

- sondy, przeznaczone do BMW. Kody BMW: 11787558054 ; 11787561409

- sondy, przeznaczone do BMW. kody Boscha: 0 258 017 100 ; 0 258 017 110

- inne sondy Bosch. kody Boscha: 0 258 017 098 ; 0 258 017 099 ; itp.


Przypadkiem znalazłem też taką ciekawą stronę o samych sondach/złączkach etc. BOSCH-a - https://wbo2.com/lsu/default.htm

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekawe rozwiązanie, ja kupiłem wtyczkę i zrobiłem swój zestaw, bardzo fajna opcja

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Kupujesz sondę Bosch lsu 4.9, i na bodajże stronie fmic wtyk i gniazdo, następnie lutujesz i składasz, ja wszystko ok godziny robiłem, do tego rejestracja sondy w istad, mechanik za robotę pewnie by z 400 skasował
Diagnoza n53/n43 info pw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BaX


Wpisz w all.. 'wtyczka LSU 4.9' :-)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 5 tygodni później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdzie jest "coś" czego nie widzę, a pojawiło się przypadkiem przy wymianie sondy?


Już piszę o co chodzi, dawno temu wymieniałem NOX-a na NOX-em, wykręciłem starą oryginalną sondę, wkręciłem NOX-em, starą sondę spakowałem do pudełka po NOX-em i odstawiłem na półkę. Ostatnio z racji, że w NOX-em padła grzałka wykręcałem sondę ale żeby zaślepić otwór na czas naprawy wymyśliłem, że wkręcę oryginalnego NOX-a który leży w pudełku po NOXEM. I TU TERAZ POJAWIA SIĘ "COŚ" - mianowicie oryginalny NOX nie pasuje rozmiarem do otworu z którego kiedyś go wykręciłem. :mad2: O co kaman? Myślę, no dobra, biorę nową sonde BOSCH LSU 4.9 i ta bez problemu wkręca się w otwór, wykręcam, sprawdzam znowu oryginalną NOX, nie ma opcji, to się nie uda. Mierze suwmiarką - no tak różnica w grubości gwintu to ~1,5mm ALE JAK?!


Możliwość jaka mi przychodzi do głowy to, że NOX-em ma nakręconą tuleję, która dopasowuje sondę LSU 4.9 w oryginalny rozmiar gwintu do sondy NOX-a ale jak wykręcałem sondę to tuleja została w wydechu i teraz pasuje sonda BOSCH-a ale już nie pasuje oryginalny NOX. NO bo co mogło się innego stac?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest dokladnie tak jak napisales. Tuleja zostala.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmm, czyli w sumie może i dobrze bo gdybym wykręcił z tuleją to znowu by był problem z wkręceniem nowej. Swoją drogą przykręcone to było lekko bez dociągania, na oryginalnym smarze, a odkręcić bez metrowej rurki-przedłużki się nie dało, w dodatku puściło na gwincie sonda-tuleja, a nie tuleja wydech :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.