Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć Panowie.

Pomożecie mi z tym błędem ?

http://www.editer.pl/fotka/26f3060929a1f929ce042f25c51d202d_1.jpg

Chodzi mi o błąd 28A2 air path.,,kanał powietrza"

Co to za cholerstwo ?


A teraz ciąg przyczynowo skutkowy:

Pierwszy raz sytuacja zdarzyła się na trasie pod koniec sierpnia w temp. 36 stopni, przy prędkości ok. 145 km/h i próbie wyprzedzania na autostradzie A20, zapaliła się kontrolka błędu tempomatu, następnie błąd DSC i na koniec redukcja mocy silnika. Auto nie reagowało na gaz, tylko jakieś terkotanie przy próbie dodania gazu (coś w stylu wolnej zmiany pasa, przez linię przerywaną), ledwo dotoczyło się na szczyt wzniesienia.

Zgasiłem gruza, odczekałem 5 minut po czym ponownie odpaliłem i zjechałem na najbliższy parking (50 km. wcześniej tankowałem paliwo w czasie rozładowującej się cysterny, na jednej ze stacji paliw.) Czy to mogło mieć wpływ na obecny problem ?

Dodam ze przed wyjazdem w trasę zauważyłem jak zawsze ślady kuny na silniku (tydzień wcześniej wracaliśmy A11, z większymi prędkościami i auto nie wskazywało żadnych problemów.)

Od tamtej pory, auto w mieście jeździ normalnie, ale nie ma mocy powyżej 3 tyś obrotów.

Podczas przyspieszania powyżej 3 tyś. słyszę dźwięk jak z filtrem stożkowym lub kompresorem w M5 Hurricane, ale oprócz dźwięku auto nie odchodzi :mad2:

Co wg Was mogło się stać.

Katalizatory raczej wykluczam ( nie mogły się zapchać przez max. 500km.)

Z odłączonym przepływomierzem auto przyśpiesza tak samo.

Filtr powietrza wygląda jakby był zmieniony max tydzień temu.

Pzepływomierz na rozgrzanym silniku pokazuje 12 w Inpie.

Disa szczelna, trzyma klapkę.


Za rozwiązanie problemu prześlę na wskazany adres dobrą butelkę.


Ps.

Prośba do Administratorów o nie usuwanie tematu.

Temat wkleję również do działu e46 i e39. Jak wszyscy wiemy w tamtych działach jest dużo użytkowników M54, lecz nie wszyscy wchodzą w inne działy.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wygląda na zatkany katalizator, szukaj po opisie P16A7.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Katalizator to ostatnia rzecz którą podejrzewam.

Tak jak pisałem, tydzień wcześniej auto pokonywało szybką trasę bez problemu.

To stało się nagle.

Podczas ostatniej trasy auto również ładnie jechało, do czasu.

Osobiście zdziwiło mnie to terkotanie podczas dodawania gazu.

Gdyby zapychał się katalizator, auto słabło by z dnia na dzień (tak podejrzewam).


Ostatnio trochę pogazowałem na rozgrzanym silniku i pięknie wkręca się na obroty, wypluwając z wydechu litry wody.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano

Panowie, czy to może być jednak przepływomierz ?

screen z ISTA+

http://www.editer.pl/fotka/a11cb74f2fccae50f539ffeaa47d9730_1.jpg

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trochę dziwne i niejednoznaczne są te opisy dla ms45, ludzie piszą o problemach z vanosami, a tu wskazuje na zaburzony przepływ powietrza, przytkany katalizator albo faktycznie złe wskazania przepływki. Jak auto jeździ bez przepływomierza?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Cześć Piotr.

Z odpiętą wtyczką od przepływomierza wydaje mi się że jedzie trochę lepiej, aczkolwiek szału też nie robi.

Nigdy nie jeździłem z odpiętym przepływomierzem, więc nie wiem jak powinno jechać.

Jedyne co zaobserwowałem to to że gdy nacisnę na hamulec, obroty silnika podnoszą się do 1-1,1tyś obrotów.


Na podpiętej wtyczce, auto cięgnie a za chwilę mam wrażenie jakby je coś hamowało.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie praktycznie nie ma różnicy czy przepływomierz jest podpięty czy nie, przepływka oczywiście sprawna, ale ja mam silnik na sterowniku ms43. U ciebie troszkę inna sytuacja bo masz ms45 i tam jest przepływka pięć pinów zintegrowana z czujnikiem temperatury powietrza. Ale myślę że powinny zachowywać się jednakowo po odpięciu, czyli jak z przepływką wszystko ok to, praktycznie nie powinno różnicy. Może warto wykręcić sondy przed katami i podejrzeć środek kamerką inspekcyjną. Może faktycznie warto zainteresować się cewkami vanosa jak można znaleźć w niektórych tematach. Ogólnie zbyt dużo o tym błędzie nie ma.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.